Ik heb zelf de jvm410H (top dus), ik heb zelf hier voor gekozen, omdat je in eerste plaats veel flexibeler bent welke cab 4x12 of 12x2 je wilt gebruiken en met welke speakers om zo de sound te krijgen waar je tevreden mee bent.

De combo (open back) klinkt heel anders dan de top met los cabinet (bijv closed back), de verschillende cabinetten 2x12 en 4x12 klinken onderling anders en cabinetten met v30´s of g12-k100´s klinken onderling ook weer anders.

In de tweede plaats is de combo inderdaad erg zwaar.
In mijn geval stonden er in de oefenruimte 4x12 cabs en hoefde alleen maar dus de top mee te nemen, en mijn cab thuis laten, scheelde weer een hoop sjouwen.

Ik zou dus kiezen voor de top met los cabinet. Mocht je toch een cabinet mee willen/moeten nemen naar de oefenruimte kan je ook denken aan een 2x12 cab, dat is goed te doen qua gewicht en meer dan genoeg voor in de oefenruimte (en thuis).

Deze amp toendertijd gekocht voor in een rock-cover band (zijn nu gestopt).
Ik speel zelf ook graag nummers van 80´s Metallica, Exodus, Slayer, Testament, Maiden etc. en ik ben zeer tevreden met deze amp (als het wat zou uitmaken)

Beetje lang zo, ik hoop dat je er wat mee kan.

Gr. Eelco.