Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 23 EersteEerste ... 111920212223 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 227
    Member

Standaard

Ik heb zelf de jvm410H (top dus), ik heb zelf hier voor gekozen, omdat je in eerste plaats veel flexibeler bent welke cab 4x12 of 12x2 je wilt gebruiken en met welke speakers om zo de sound te krijgen waar je tevreden mee bent.

De combo (open back) klinkt heel anders dan de top met los cabinet (bijv closed back), de verschillende cabinetten 2x12 en 4x12 klinken onderling anders en cabinetten met v30´s of g12-k100´s klinken onderling ook weer anders.

In de tweede plaats is de combo inderdaad erg zwaar.
    In mijn geval stonden er in de oefenruimte 4x12 cabs en hoefde alleen maar dus de top mee te nemen, en mijn cab thuis laten, scheelde weer een hoop sjouwen.

Ik zou dus kiezen voor de top met los cabinet. Mocht je toch een cabinet mee willen/moeten nemen naar de oefenruimte kan je ook denken aan een 2x12 cab, dat is goed te doen qua gewicht en meer dan genoeg voor in de oefenruimte (en thuis).

Deze amp toendertijd gekocht voor in een rock-cover band (zijn nu gestopt).
    Ik speel zelf ook graag nummers van 80´s Metallica, Exodus, Slayer, Testament, Maiden etc. en ik ben zeer tevreden met deze amp (als het wat zou uitmaken)

Beetje lang zo, ik hoop dat je er wat mee kan.

Gr. Eelco.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etemm Bekijk bericht
    Ik heb zelf de jvm410H (top dus), ik heb zelf hier voor gekozen, omdat je in eerste plaats veel flexibeler bent welke cab 4x12 of 12x2 je wilt gebruiken en met welke speakers om zo de sound te krijgen waar je tevreden mee bent.

De combo (open back) klinkt heel anders dan de top met los cabinet (bijv closed back), de verschillende cabinetten 2x12 en 4x12 klinken onderling anders en cabinetten met v30´s of g12-k100´s klinken onderling ook weer anders.

In de tweede plaats is de combo inderdaad erg zwaar.
    In mijn geval stonden er in de oefenruimte 4x12 cabs en hoefde alleen maar dus de top mee te nemen, en mijn cab thuis laten, scheelde weer een hoop sjouwen.

Ik zou dus kiezen voor de top met los cabinet. Mocht je toch een cabinet mee willen/moeten nemen naar de oefenruimte kan je ook denken aan een 2x12 cab, dat is goed te doen qua gewicht en meer dan genoeg voor in de oefenruimte (en thuis).

Deze amp toendertijd gekocht voor in een rock-cover band (zijn nu gestopt).
    Ik speel zelf ook graag nummers van 80´s Metallica, Exodus, Slayer, Testament, Maiden etc. en ik ben zeer tevreden met deze amp (als het wat zou uitmaken)

Beetje lang zo, ik hoop dat je er wat mee kan.

Gr. Eelco.
    Ik heb gehoord dat de jvm zowat de neiging heeft om 'te verzuipen' in de bandmix? Is dit zo?

Member

Standaard

Ik heb gehoord dat de jvm zowat de neiging heeft om 'te verzuipen' in de bandmix? Is dit zo?
    Hier heb ik zelf nooit last van gehad, integendeel zelfs.

Smile

Bedankt voor de reacties allemaal! Hier ben ik al veel mee

Nu valt er nog alleen 1 ding te doen, testen die handel. Ik heb al gebeld met die winkel maar ze hadden alleen de combo in stock . Het zal afwachten zijn voordat ik de head ook kan uitproberen.
    Lang leven Metallica en AC/DC !!!

"to Punish and Enslave..."

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    Nee, dat is absoluut niet zo. Ik heb mijn koch destijds verkocht vanwege dat probleem. (dar derde kanaal verzoop namelijk wel degelijk).

Sinds ik de JVM heb ben ik er vanaf.

Moet wel zeggen dat ik alleen kanaal 1 en 2 plus een booster gebruik.

Senior Member

Standaard

exact dezelfde bevindingen als mr bakker hierboven,

multitone gehad, totaal ruk in de band dat 3e kanaal, en uit het 2e kanaal was geen fatsoenlijke crunch te halen, dat was meer clean met lekkere rand.

die marshall doet het juist perfect in een band. Maar ook ik gebruik slechts kanaal 1 en 2 met tubescreamer, eq pedaal en ocd om het geheel op te peppen.

Senior Member

Standaard

De andere gitarist van Tributör heeft sinds gister de JVM 210H en die verzoop ook absoluut niet in de mix. Presence mocht op een gegeven moment zelfs wat minder (stond op 4 of 5), maar was wel icm (naar schel neigende) 1960A kast. Persoonlijk vind ik de JVM met de Greenback of V30 kast beter tot z'n recht komen.
    Anyway, we vullen elkaar mooi aan qua sound nu; hij z'n JVM en ik m'n Engl Invader.

(en mijn ervaringen met Koch zijn ook vergelijkbaar. Was voordat ik m'n Invader had nogal gecharmeerd van de functionaliteit van de Powertone II, maar nadat die zij-aan-zij met de Invader en de Ritchie Blackmore sig. had gehoord wist ik genoeg. Engl owns Koch.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Moet zeggen dat die Ritchie Blackmore sig. veruit de beste ENGL is die ik al gehoord heb. Vind ENGL meestal beetje kil en droog klinken, maar die Ritchie Blackmore is toch wel wat anders.
    Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
    Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    De andere gitarist van Tributör heeft sinds gister de JVM 210H en die verzoop ook absoluut niet in de mix. Presence mocht op een gegeven moment zelfs wat minder (stond op 4 of 5), maar was wel icm (naar schel neigende) 1960A kast. Persoonlijk vind ik de JVM met de Greenback of V30 kast beter tot z'n recht komen.
    Anyway, we vullen elkaar mooi aan qua sound nu; hij z'n JVM en ik m'n Engl Invader.

(en mijn ervaringen met Koch zijn ook vergelijkbaar. Was voordat ik m'n Invader had nogal gecharmeerd van de functionaliteit van de Powertone II, maar nadat die zij-aan-zij met de Invader en de Ritchie Blackmore sig. had gehoord wist ik genoeg. Engl owns Koch.

Dolf owns Koch, toch?
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeadHerring Bekijk bericht
    Vind ENGL meestal beetje kil en droog klinken.
    Ik ben benieuwd bij welke VERSCHILLENDE Engl's je dit vindt. Van de Powerball kan ik het me absoluut voorstellen, maar m'n eigen Invader, de Savages (60 en 120) vind ik echt niet kil. Qua clean geluid hebben ze niet veel karakter, maar daar koop je Fenders of Voxen voor... en noem mij een high gain amp, die ook clean goed karakter heeft (en nee, een Riviera Knucklehead vind ik het 'net niet', en een Fender Prosonic heeft weer niet die smeuïg vette en strakke Engl scheur-sound).
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten