Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
@marc oblivian: ik ga niet verkopen, simpelweg omdat er niks te vekropen valt! mijn warmoths zijn onverkoopbaar, en de gibsons ook. wie wil ze hebben in heeresnaam? ik heb ze gemaakt voor mij(n handen), en niet die van iemand anders....
Groot gelijk heb je (het was ook maar een grapje:-).
Moet toch eens smiley's gaan gebruiken zoals al eerder werd gesuggereerd.

Allright: de Powerball kwam er uit als (voorlopige) winnaar? Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Ik dacht dat je de crunch elders zou zoeken. Anderszijds: ik kan je ook weer niet helemaal ongelijk geven, want ik heb al een jaar of 5 een Powerball en die doe ik ook niet weg.
Hij werkt bij mij heel lekker met mijn Heritage LP custom. Dat is een vrij donker en zwaar klinkende gitaar en dat werkt op de een of andere manier erg goed met deze amp.
Het klinkt strak, maar met definitie, veel druk, maar het kan ook log en zwaar klinken als ik wil. ik heb er ook wel eens een Ibanez RG over geprobeerd, maar dat was toch minder.

Je hebt overigens gelijk dat je wel even de tijd moet nemen om hem goed te tweaken. Op zich krijg je er wel vrij makkelijk een goede sound uit, maar wil je het echt goed hebben, dan moet je er wat meer tijd insteken. Vooral oppassen om er niet teveel gain in te draaien. Daarnaast heb ik de focussed knop altijd aan...werkt goed voor mij.

Je blijft waarschijnlijk de JCM 800 beter vinden op crunchgebied. Een Powerball is ook weer niet superduur. Kan je die twee amps niet gewoon naast elkaar gebruiken? Dan ben je wel klaar lijkt mij:-)

Heb je die EVH al eens geprobeerd trwns? Die vond ik ook wel lekker (maar toch mijn Powerball gehouden:-)

Ik heb overigens ook een Dual Recto (van Ieme gekocht). Weer heel wat anders dan de Powerball, maar ook wel lekker. De Dual is wel een tweak-amp vind ik. Belangrijk is dat je een Recto lekker op volume laat draaien en de presence (zeker op modern mode in high gain) laag houdt. De bas ook trouwens.
Ik heb hem nu op tube rectifier staan en in vintage mode. Klinkt lekker, maar minder strak dan de Engl. Wel mooi, de Mesa distortion.

Succes met zoeken verder!!!(maar je kan die Powerball natuurlijk ook gewoon te kopen:-)