Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 18 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 176

Discussie: amp-zoektocht

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU Bekijk bericht
    uit dit lijstje? Clean/Crunch van de Hook , en de Supernova voor de rest, jou kennende.
    oeh, je bent heel warm! maar nee, bijna. dat word dan 5500E, nog zonder cab, en dat vind ik belachelijk. het probleem met de supernova is dat ie clean goed doet, crunch ook, distortion ook (hook ook, maar mooier....) maar high gain niet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oeh, je bent heel warm! maar nee, bijna. dat word dan 5500E, nog zonder cab, en dat vind ik belachelijk. het probleem met de supernova is dat ie clean goed doet, crunch ook, distortion ook (hook ook, maar mooier....) maar high gain niet.
    eigenlijk voor jou dus hetzelfde verhaal als de Hook, als ik het zo lees?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    eigenlijk voor jou dus hetzelfde verhaal als de Hook, als ik het zo lees?

uhm... nee. de supernova wordt gruizig en krasserig met high gain, en is niet strak op het 5e kanaal (4e kanaal ook niet supersuperstrak, maar das op dat kanaal niet erg). de Hook buldert niet genoeg, stuwt niet genoeg, met high gain.

maar, ik ga het nu testen, dus met wat mazzel heb ik voor etenstijd weer gepost!!

heren, hij die z'n oren gaat verkloten, groet u!

Senior Member

Standaard

Serieus, dat je niet in de war/moe raakt van jezelf, mij breng je wel aan het duizelen

Succes!

Senior Member

Standaard

ik wil proberen onder de 3500E te blijven, met cab en head bij elkaar. het probleem van de mk4 en een jcm800, is dat ik toch dan meer op de jcm speel, omdat die sound me heel erg ligt, dus daarom is 2 amps waaronder 1 jcm800, out of the question. oh god, ik haat die amp als de ziekte; dat ding klinkt gewoon veel env eel te goed. hij is alleen zo immens qua volume. hij kan HARD of nog harder, terwijl de mk4, de jvm, supernova etc etc op lager volume ook al behoorlijk klinken.

ik heb ooit de triamp getest, en ik vond 'm goed, maar niet supergeweldig. ik vond 'm het geld niet waard, om t maar simpel te zeggen.

ik ga niet kloten met pedaaltjes, dat is een lapmiddel, een stopmiddel. als ik zou doen wat ik 't liefst heb, heb ik hier straks een losse jcm800, ac30, fender twin, plexi, 5150 en een mk4. daar ga ik dus echt niet mee zeulen, en ook echt niet mee aan kunnen komen zetten bij band of huisgenoten.

wat vinden jullie van de switchblade trouwens? effe tussendoor :P
    3500? Moet toch lukken dan?
    Ik denk wel dat je twee tops nodig hebt, want je wil geen compromis in sound. 1. Een JCM 800 (evt incl powerbrake ofzo). Is voor ongeveer 1000 euro te krijgen. 2. Dan een top die clean en high gain goed doet. Engl bv, maar de nieuwe EVH is ook goed, of een andere high gainer (ik denk dat je daar wel een idee bij hebt). Je zit dan wel aan twee tops vast, dus iets meer sjouwen, maar ach, wat weegt een topje? Zeg dat die high gainer je een euro of 1700 kost. Heb je wat leuks voor, lijkt mij. Heb je nog 800 over voor een goede 4x12. Die gebuik je stereo (2 tops over 1 kast). Of je gaat voor 2 2x12. 1 2x12 per top.
    Moet te doen zijn voor 3500 en anders verkoop je toch een gitaar? (oepssss)

Senior Member

Standaard

dus daarom is 2 amps waaronder 1 jcm800, out of the question. oh god, ik haat die amp als de ziekte; dat ding klinkt gewoon veel env eel te goed. hij is alleen zo immens qua volume. hij kan HARD of nog harder
    Of zachter met een PPIMV. Volume terug op gitaar, hals element: perfect en heerlijk warm clean. Gitaar volume op 10 en brug element: vette crunch. OCD aan: dikke overdrive. SHO Booster er achter en soleren maar!

Gigantisch veelzijdig, zo'n JCM 800/888

Senior Member

Standaard

je hebt gelijk, totdat je solo's ook meer volume nodig hebben ipv alleen maar meer gain. Dan ga je het niet redden met een soloboost voor de 800/888.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    je hebt gelijk, totdat je solo's ook meer volume nodig hebben ipv alleen maar meer gain. Dan ga je het niet redden met een soloboost voor de 800/888.
    Dan mod je er toch een FX loop in? En dan boost je 'm daar...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Dan mod je er toch een FX loop in? En dan boost je 'm daar...
    Dat is wel makkelijker gezegd dan gedaan, volgens mij

Senior Member

Standaard

Orpheo kennende komt er een totaal andere oplosing uit dan wij aandragen, totaal onlogisch en ook totaal over the top.

Na 2 weken bedenkt ie zich weer en moet het anders.

Net Nocki, maar dan met een vleugje psychotica.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten