Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 41 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 410
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Dat klinkt inderdaad bijzonder nuttig. Ik heb gisteren flink zitten spelen met een backing track en ben tot de CAE 3+ gekomen. Die heeft voor mij het fijnste karakter voor leads: genoeg presence en lekker veel mids maar toch nog een beetje strak.
    De cabinets bevallen me trouwens niet. Voor clean geen probleem (4 x 12 20W), voor overdrive al wat minder (ik pak de 4 x 12 Rectifier 1 maar da's 'm niet helemaal), en voor leads kom ik er echt niet uit. Ik gebruik nu een Bogner 412 van OwnHammer, die klinkt al een stuk beter dus ik denk dat custom cabs het zouden worden. Ik heb een heleboel .wav-files maar omzetten met de converter van OwnHammer lukt niet (hij herkent ze niet als wavs).
    De community op fractal.com heeft nauwelijks meer custom cabs voor de Ultra. Weet iemand of en waar die nog beschikbaar zijn?
    De stock Recto cabs zijn het 'm nooit geweest voor mij maar dat's persoonlijk.

De 4x12 Cali is echt een heel goede. Evenals de 4x12 V30. En de 4x12 German (mits je daar een high-pass truuk voor toepast; kan in de amp sim via LowCut op de Adv.page, of met een Filter of "blocking" PEQ).

Voor vintage "greenback" dingen is de 4x12 30w mijn favoriet.

Voor cleans de 2x12 Brit / Black.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Ik gebruik alleen maar ownhammer cabs, ik heb nog nooit een file omgezet, je krijgt er de juiste axefx files bij. Persoonlijk vind ik de H75 en M75 speaker cabinet erg fijn meestal icm een EVM 112. Ik gebruik live zelf een EVM via out2.
    N O U K Ξ D

WWW.NOUKED.COM

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    De stock Recto cabs zijn het 'm nooit geweest voor mij maar dat's persoonlijk.

De 4x12 Cali is echt een heel goede. Evenals de 4x12 V30. En de 4x12 German (mits je daar een high-pass truuk voor toepast; kan in de amp sim via LowCut op de Adv.page, of met een Filter of "blocking" PEQ).

Voor vintage "greenback" dingen is de 4x12 30w mijn favoriet.

Voor cleans de 2x12 Brit / Black.
    Ik heb zojuist een nieuwe headset besteld die wel goed klinkt, maar vooralsnog klinkt het verschrikkelijk. De Cali en V30 hebben geen mids, de German heeft een vervelende buzz en is te dof en de 30W is te plat. Mijn favo's voor clean zijn de 2x12 Black en 4x12 20W, voor drive bevalt enkel de Recto 1 en voor solo's vind ik het allemaal verschrikkelijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo Bekijk bericht
    Ik gebruik alleen maar ownhammer cabs, ik heb nog nooit een file omgezet, je krijgt er de juiste axefx files bij. Persoonlijk vind ik de H75 en M75 speaker cabinet erg fijn meestal icm een EVM 112. Ik gebruik live zelf een EVM via out2.
    Die van OwnHammer zijn inderdaad in het juiste formaat maar ik heb nog geen behoefte om daarvoor te betalen. Zoals gezegd heb ik een hoop IR's beschikbaar, maar dit zijn allemaal .wav-files. In feite gewoon hetzelfde, maar ik krijg ze niet aan de slag.

Overigens klinkt het via mijn ENGL V30 cab zalig, dus het ligt aan de combi headset-IR.

Senior Member

Standaard

Check the News pagina op de OH site. Hij heeft tijdelijk een gratis V30 library waar 'n hoop mensen erg blij van zijn.

Senior Member

Standaard

Nou hehheh, hij is om hoor! Welkom bij de club Raoul!

Senior Member

Standaard

Hah, de custom cabs die ik heb werken nu wel . Ik heb ook zojuist m'n headset ontvangen (AKG K271 MKII) dus nu kan ik echt aan de slag. On a side note, wat klinkt die headset gruwelijk vet, zeg! Heel eerlijk en puur. Hier kan ik echt wel de ultieme sound mee neerzetten.
    Ik heb al een aantal nummers van ons komende album opgenomen, maar ik ga ze lekker overnieuw doen als ik de sounds af heb, want zoals gezegd bevallen de sounds van de Axe me echt beter dan de ENGL.

EDIT: zoooooooo, alle cabs en microfoons afgewerkt en uiteindelijk gekozen voor een Bogner 412 V30 met SM57 en Beyer Dynamic combo. Dus twee cabinets in parallel.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 9 oktober 2012 om 19:17

Senior Member

Standaard

Een goedkopere, eenvoudigere versie van de Axe Fx lijkt in de maak. Leutig

http://licklibrary.ceros.com/iguitarmag/issue14/page/1
    pagina 34

Senior Member

Standaard

lijkt me voor veel mensen niet verkeerd. Vooral de eventuele eenvoudigere parameters zijn voor veel mensen misschien een uitkomst. Er zijn heel veel parameters/virtuele knoppen waar ik bijvoorbeeld nooit aan draai, en waar ik ook echt niet weet wat ze nu precies doen. Vooral bij de versterkers op de sub pagina's bijvoorbeeld.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Hah, de custom cabs die ik heb werken nu wel . Ik heb ook zojuist m'n headset ontvangen (AKG K271 MKII) dus nu kan ik echt aan de slag. On a side note, wat klinkt die headset gruwelijk vet, zeg! Heel eerlijk en puur. Hier kan ik echt wel de ultieme sound mee neerzetten.
    Ik heb al een aantal nummers van ons komende album opgenomen, maar ik ga ze lekker overnieuw doen als ik de sounds af heb, want zoals gezegd bevallen de sounds van de Axe me echt beter dan de ENGL.

EDIT: zoooooooo, alle cabs en microfoons afgewerkt en uiteindelijk gekozen voor een Bogner 412 V30 met SM57 en Beyer Dynamic combo. Dus twee cabinets in parallel.

Ikzelf heb ook duizenden ir`s uitgeprobeerd maar ik blijf terug komen bij de redwirez Bogner 4x12 Uber h75/V30 mix met Royer 121 mic....

Senior Member

Standaard

Firmware 9 voor de II is uit.
    En een update voor de MFC.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten