Ook niet verkeerd, zelf regelmatig opkomende verlangens voor een M20.
Printable View
Ook niet verkeerd, zelf regelmatig opkomende verlangens voor een M20.
Ja die M20 is hem helemaal.
Maar ja, heb ff geen 1400 euris😬
M120 vs M20 = made in Bamië vs. Made in USA. Bijna 1000 euro verschil...
Ik kon het geworstel niet langer aanzien ;)
https://im.static-thomann.de/pics/prod/361920.jpg
Al heel lang geen GAS meer want paar perfecte gitaren in bezit. MAar, dus, want, als, als ik GAS zou hebben, dan voor deze:
https://www.kieselguitars.com/catalog/guitars/z6
Mjammie zeg. Perfecte schoonheid.
Hmm ik zou persoonlijk de Burl top pakken.
Maar wat anders; heeft er nou niemand bij Kiesel een gitaarspelend neefje die in ruil voor een leuke gitaar een nieuwe website in elkaar hackt. Kost niet de kop en je weet één ding zeker; je gaat er altijd op vooruit.
Haha ja inderdaad. Websites bouwen is evident een andere skill dan gitaren bouwen :D
Het begon nadat ik de trial van de nieuwe Soldano SLO van NeuralDSP downloadde. Toen kreeg ik GAS voor een SLO. Maar omdat die echt te duur zijn voor mij nu leek een 5150 een goed alternatief. Dus ik zit nu echt keihard te GASsen op een 5105II/6505+.
Oh ja, die SLO plugin gaat ook GAS opleveren nadat de trial voorbij is.
Hoe het elektrisch zit weet ik niet, maar vwb sound ligt een (dual) rectifier toch wel een eind af van een SLO.
Het viel me op dat vooral de eindversterkers toch best wel karakteristiek zijn voor de totale sound, had ik nooit zo sterk verwacht (bij hetzelfde type buizen).
Ja ben ik met je eens hoor. Ik geloof dat de eerste revisies er wel dichterbij zaten. Preamp iig. Maar zijn nu echt heel anders.
Van wat ik kan horen zit de 5150 wat dichterbij. Maar heb met beide amps niet heel veel ervaring.
Is wel grappig.
De laatste tijd voor mij vreemd zo nu en dan plotselinge opwellingen van GAS voor een LP.
En het enige dat ik hoef te doen dan is wat soundsamples te luisteren van zo een ding en dan weet ik weer waarom een LP niets is voor me. :D
Dat heb ik met Strats. :D
Denk steeds een Strat nodig te hebben en dan heb ik 'm in handen, speel er op, luister er naar,
en dan denk ik getver wat een kutding is het toch ook.
Doe mij maar lekker mellow, een jazzbak met de neckhumbucker over een cleane Fender amp, klaar.
Geinig, ik heb een beetje het omgekeerde. Vind het LP geluid best gaaf, zeker met p90 pickups. Maar qua bespeelbaarheid vind ik ze een ramp, vandaar dat ik laatst dus een PRS SE heb opgepikt.
Ik heb vrijdag mijn Squier Jazzmaster verkocht maar mis die gitaar nu al, dus GAS voor een Fender. Ben normaalgesproken niet weg van de moderne modellen, maar deze uitvoering vind ik echt schitterend! Misschien maar eens aan de tand voelen ergens.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...354a5da0ed.jpg
Het is heel erg exemplarisch voor me met LP's, meer dan met andere gitaren.
Heb er weleens gespeeld die ik te gek vond, maar die zijn op 1 hand te tellen.
Is voor een deel misschien een puppy issue; ik houd niet van fullsized humbuckers, uitzondering weer voor bv wat op mijn SF zit.
Cleane Fender doet het altijd goed.
https://marshall.com/marshall-amps/p...s/studio/2525c
Ik loop hier toch wel erg warm voor heb ik gemerkt.
99 is opzich betaalbaar voor een experimentje... https://max.guitars/nl/mxr-csp038-br...fuzz-art-15473
Waarom ga jij niet via de pc spelen? Zoveel gemakkelijker, ik doe het tegenwoordig thuis altijd terwijl ik toch al snel een versterker of 8 heb staan dus daar ligt het niet aan.
Ik heb digitale aversies.
Zie daar ronduit stevig tegenop.
Begrijp de mogelijkheden ervan wel, en misschien is dat te eng voor me.
Zou wat recording ook gemakkelijker maken, en ik heb best materiaal, maarrrrrr....
Ik ben gewoon verschrikkelijk lofi, dat is de manier waarop ik het meeste/beste bezig kan zijn met muziek maken.
Dat heb/had ik ook maar ik ben aangenaam verrast door de kwaliteit en de mogelijkheden van een software pakket als Positive Grid oftewel Bias.
Nou, dan zijn we wel benieuwd hoe jou gitaarspel klinkt over Positive Grid/Bias? Zou je hier een liedje kunnen posten, Erik,want ik wil op den duur ook via pc of laptop gaan spelen en ben benieuwd hoe dat is.
Ikzelf heb gemerkt dat het best heel goed klinkt, als niet levensecht. Maar ik speel tegenwoordig met een Mooer Radar als ampsim, en dat bevalt heel goed. Eigen pedalen plank ervoor en een Mooer Two Stone pre-amp.
Ben niet zo van altijd de PC aanhebben dus dat is wel fijn zo......
Inderdaad, voor een pc zitten gitaarspelen zegt mij ook totaal niets. Ik zit voor mijn werk al een hele dag voor zo'n (on)ding. Wellicht verklaart dat veel ;-). Ik ben overigens vrij extreem want zelfs mijn backingtracks wil ik niet op een pc of een smartphone (uitzondering voor band in a box). Midi's heb ik op een midi player van Roland, andere op een mp3 speler van tascam. Opnemen doe ik via een tascam multitrack recorder. Als ik een modelingapparaat koop, let ik er altijd op dat je alles op het apparaat zelf kan doen en dus niet constant afhankelijk ben van een editor. Dit laatste heeft ook wel te maken met de te verwachten gebruiksduur van een apparaat. Ik wil niet dat de functionaliteit vermindert omdat een product niet meer ondersteund wordt door de producent wegens een nieuwe versie etc. .
Maar ik kan zeer goed begrijpen dat anderen dat helemaal anders zien. Ik moet trouwens toegeven dat opnemen via de computer eigenlijk veel meer mogelijkheden biedt.
Dat vind ik het grote voordeel van de Two Notes Torpedo C.A.B. M. Je kunt 'm aansluiten op een computer, maar het hoeft niet en dan hang je er alleen monitoren aan. Het ding fungeert ook als power amp, als je 'm zo wilt gebruiken, plus de IR's. Dus preamp (pedaal) ervoor en je hebt ook geen versterker meer nodig als je dat niet wilt. Het ding kost wel wat, maar als je ziet wat je er voor terug krijgt, is dat echt niet eens zo'n heel hoog bedrag. Ook de software, voor eventueel wat EQ werk en toevoegen van IR's, het is zo gemakkelijk dat zelfs mij dat lukt. En dat zegt wat! Ik kan met 100 watt versterkers tot midden in de nacht spelen, met de versterkers op oorlogsvolume afgesteld en niemand heeft last van me. Maar ik kan even zo goed alleen een pedalboard ervoor zetten, met de C.A.B. M als pedaal er bij op, plus dus een preamp pedaal en ik hoef alleen nog maar monitoren er op aan te sluiten, of een koptelefoon. Extreem makkelijk en veelzijdig apparaat en met stip op één het beste apparaat wat ik heb aangeschaft in al die jaren zoektocht naar normaal thuisspelen. IR's klinken tegenwoordig ook nog 's dusdanig goed, dat ik er zo een album vol mee durf te spelen in de studio. Met dus een apparaatje dat dus qua formaat mee kan in je gitaartas, voor nog niet eens driehonderd pietermannen. Het kan allemaal tegenwoordig.
Same here! Backingtracks etc. doe ik wel via de pc, voor het gemak. Riedeltjes uitzoeken en oefenen op de gitaar gaat of akoestisch of via effects en een kleine amp. Opnemen: mic of line-out amp -> Line6 UX1 -> pc met Audacity. KISS! Ik neem sowieso zelden iets op want als ik meerdere keren achter elkaar hetzelfde beluister ben ik er vrij snel flauw van. :stop:
Ha ja dat van dat opnemen herken ik wel ;-).
Opnemen doe ik wel per PC, met Ableton Live of Reason, maar lekker pielen het liefst op een amp en anders de amp sim......
Bolero van Ravel?
Met jouw akoestische gitaar.... tuurlijk joh.
Herkenbaar. Mijn prachtige wine red/gold Studio speelt weliswaar lekker, maar vind ik iets te dik/vet/modderig klinken, 498T/490R. Pak toch vaker de Tribute met P90's. En eerlijk gezegd bevalt de slim 60's neck van de Tribute me ook wel iets beter dan de 50's neck van de Studio, al is het een slankere versie, ik heb dikkere 50's necks gehad. Maar om er nu andere PU's in te lepelen vind ik ook weer een dingetje. Teveel een zoektocht, en de 498T/490R is voor een LP toch wel een beproefd concept.
Heb ooit Phat Cats in een Studio gezet, dat ging wel errug goed moet ik zeggen. :ok:
Ik heb eventueel nog wel een setje BK Mules liggen, die mag je best 's proberen, Mark. Mochten die je bevallen, dan komen we daar wel aan uit t.z.t. Ik hoef er sowieso de hoofdprijs niet voor, want doe er toch niks mee. Laat me maar weten als je interesse hebt. De bruikleen is in ieder geval volkomen kosteloos, dus een buil zul je er niet aan vallen.
Mark en geen builen, ik zou er voorzichtig mee zijn. :)