Kijk, dat zijn nog eens tips! Laat ik nu net ook wat financiële meeval hebben... Heb je hem online gekocht? Momenteel vind ik hem het goedkoopst bij Thomann...
Printable View
Ik heb hem ook bij Thomann besteld! Daar was hij inderdaad toen het goedkoopst. Ook omdat ik via Thomann zonder BTW kan bestellen. Ik doe ook redelijk wat video- en geluidsbewerkingen voor mijn werk, dus kon ik hem 'op de zaak' kopen. Thomann geef je dan je BTW-nr en zij doen dan de afdracht.
Bij Rockpalace in Den Haag is hij goedkoper voor de particulier, maar daar was hij al een tijd niet op voorraad. Maar ik geloof dat ze hem daar nu ook weer hebben...
Ik heb een M-Audio Fast Track pro die Cubase 5.1.1. steeds doet crashen (blue screens) op windows 7 64-bit (Core i5, 8GB). Veel gezocht en blijkbaar een bekend probleem waar M-Audio tot dusver geen antwoord op heeft. Omdat ik midden in een project zit overweeg ik om een nieuwe AI aan te schaffen. Eisen:
- Midi in & out
- Balanced TRS out (monitors)
- Bij voorkeur nog een set balanced TRS out of RCA (reference systeem)
- 2 XLR/line in (bij voorkeur met ingebouwde DI)
- Direct monitoring
- phantom voeding
- USB
- Stabiele win7 drivers
Nu heb ik een paar kandidaten gevonden middels de comparison chart eerder in dit topic, bedankt daarvoor. Ik vraag mij af wat nu precies het voordeel is van USB 2.0 tov 1.1 voor wat ik doe. Ik hoef niet per se de laagste latency te hebben, want voor die enkele keer dat ik opneem gebruik ik direct monitoring en kan ik best de timing achteraf recht trekken. Maakt het wat uit voor het aantal sporen dat verwerkt kan worden? Ik mix regelmatig materiaal van zo'n 30 sporen met behoorlijk wat VST's actief en de M-Audio (USB1.1) trekt dat prima, maar krijg ik nu betere performance als ik voor een USB 2.0 apparaat ga? Zijn er andere voordelen?
That said, heeft iemand ervaringen met de NI Komplete Audio 6? Deze voldoet prima aan mijn eisen, is goed te betalen en ziet er goed uit. Andere kandidaat is de Focusrite Saffire 6. Thanks!
Oh en als iemand toevallig een fix weet voor dat crashen...
Is Cubase 5.1.1 niet heel oud? Heb je wel alle patches geïnstalleerd?
Verder kan ik je alleen maar op de Lexicon Omega wijzen, voornamelijk omdat ik die zelf heb en heel erg tevreden over ben!
Zeker het feit dat er geen software mixer bij zit maar alles via knoppen te regelen is vind ik briljant!
2e hands vanaf €80,- te verkrijgen...
Hoi, ik heb even een off topic vraag: Als jij exclusief BTW koopt (nadat je jouw BTW nummer hebt doorgegeven, neem ik aan) en Thomann doet de afdracht, moet jij dan het gekochte artikel in je boekhouding opnemen als....(?) of laat je het gewoon zo? Bedankt voor je antwoord!
Thanks HaroldA, die Lexicon ziet er goed uit inderdaad. Deze is echter ook USB 1.1. Ga ik op termijn (als 30 sporen er 40 worden) geen bandbreedte problemen krijgen? Welke voordelen heeft USB 2.0 voor een AI?
Ook zie ik dat er geen aparte volume control is voor de hoofdtelefoon, dat lijkt me vervelend. Zijn er goede win7/64 drivers?
??? he??? Ik stelde gewoon een vraag, puur uit interesse........en dan gelijk voor oplichter worden uitgemaakt??? En bovendien......als iemand zonder BTW kan kopen, in welk opzicht zou de gemiddelde Nederlandse belastingbetaler daar dan een dusdanig nadeel van ondervinden dat hij/zij zich opgelicht moet voelen?
natuurlijk neem je een ex btw aankoop op in je boekhouding.
lood om oud ijzer, als je inc koopt krijg je de btw terug / trek je die af van de btw die je over je omzet moet afdragen.
en als dat oplichting heet is een heel groot deel van nederland oplichter.