maar wat is het?
Printable View
ik zie in de blik van men pa dat ie em wel zou willen hebben.. hehe
maar een tip
http://link.marktplaats.nl/357478456
Nee, dat klopt niet, Fenix produceerde alles in eigen geheer, deze LP komt ook gewoon uit Korea.
Ik heb de gitaar in handen gehad en hij is echt heel erg goed en in een uitmuntende staat, zijn geld in mijn ogen wel waard.
Ik heb het verder niet over de LP gehad, dus de advertentietekst verbaasde mij ook enigzins.
Toen ik tijdens mailverkeer de Wesley te sprake bracht en vergeleek met zijn gitaar kreeg ik een snauwend en agressief mailtje terug met de mededeling dat ik geen verstand van gitaren heb. Als hij nu rustig onderbouwd had dat bijv. zijn hardwear en PU's beter zijn had ik hem nog het voordeel van de twijfel gegeven.
.
Je hebt blijkbaar een gevoelige snaar geraakt;)
Met zo'n reactie weet ik alweer genoeg :)
Tijdje geleden (geen idee waar of wie - Bunnik? Veenendaal? Geert? Wietse?) vertelde een forumlid mij ook al dat Martiens "zelfbrouwsels" gewoon gerebadgede Staggs zijn...
Maar goed, ik zou hetzelfde ook wel eens willen doen. Gewoon een el cheapo gitaartje op de kop tikken en dan een beetje upgraden met GFS spul ofoz.... Heb je toch voor 200-300 euro weer een hoop lol :)
Ik kan mij ook iets van een dergelijk gesprek herinneren.
Dat Stagg verhaal komt, omdat hij eens een opgeleukte Stagg te koop had gezet (PRS ripp off) en daar zijn "Gold" logo op had geplakt.
Zijn stratjes zijn zeker geen top off the bill, wel leuk, maar geen customshop kwaliteit zoals hij in zijn advertenties betaamd.
Ik houd het op chinese body's, halsjes en hardware, waarin hij GFS pick-ups indrukt/propt.
Customshop my ass, hij presteert het om de stemmechanieken schots en scheef te monteren.
Bodyvormen zijn ook niet altijd volledig "strat".
Een maand geleden ook een EKO in handen gehad die door hem was opgeknapt, de afstelling en intonatie was een ramp, daarnaast zat de hals niet goed in de body geschroeft.
Vorige week heb ik aan iemand een Tele verkocht en kwam mister gold ook ter sprake.
Deze jongen was er geweest en had er een gitaartje uitgeprobeerd, maar toch maar niet gekocht, die omschreef hem als een chagerijnige wantrouwige achterdochtige man en de gitaren vond hij van het niveau Squier Standard en niet meer dan dat.
In Veenendaal maakte hij trouwens ook geen vrienden heb ik vernomen, zat daar op iedereen te bekken die de versterker hoorbaar gebruikte.
Tja en de mail die Jan Buurman terugkreeg spreekt boekdelen lijkt mij
Is inderdaad een leuke bezigheid. Zo heb ik recent een oude (matsumoku?) es335 op de kop getikt die ik nu aan het upgraden ben. Ik doe alles zelf dus ik heb voor 150 euro een hele leuke gitaar. (Ik zal binnenkort een topicje openen als hij klaar is).
Overigens zijn de gitaren van martien ook weer niet zo heel erg dramatisch. Het is gewoon dat hij ze beschrijft met "custom shop kwaliteit" etc. Dat zijn ze duidelijk niet. Hij schijnt overigens alles te gebruiken wat hij tegenkomt, body's, halzen, en misschien dus ook complete (goedkope) gitaren. Waarschijnlijk verschilt de kwaliteit dus per instrument, maar voor de prijs zullen ze niet al te dramatsisch zijn...
edit: Geert was me al voor met het halve verhaal:P
Wat vinden jullie van deze gitaar en van de vraagprijs? Ik heb er eigenlijk best zin in, maar heb mezelf eigenlijk nooit geïnteresserd voor Dean dus ik weet er weinig tot niets vanaf. De gitaar is bedoeld om er blues, bluesrock en dergelijke op te spelen. Lees graag jullie mening! :jam:
http://link.marktplaats.nl/359779525
Die heb ik ook gehad, maar dan in spiegelbeeld! :ok:
Voor €300,- krijgt 'ie 'm echt niet kwijt: nieuwprijs was geloof ik €420,-. Als je 'm voor €250 (of minder) kunt krijgen heb je wel een enorm mooie en goede gitaar met veel mogelijkheden (coil taps!). Afwerking is waarschijnlijk niet 100% netjes, maar toch zeer acceptabel.
ik heb hem ook eventjes gemaild en dit is zijn reactie:
Hij lijkt er inderdaad op, maar is dat met stratocasters ook niet zo. Die zijn te koop vanaf 79 euro tot ruim 3000 euro. Het is dus niet de zelfde gitaar. Maar ik zie eigenlijk niet in dat ik me moet verdedigen.
groeten martien
Dit lijkt me een erg vreemde vergelijking stratocasters met p90 tele's die je bijna nooit treft maargoed.
nee, ze zullen best wel ok zijn , maar hij moet dat customshop verhaal weglaten, dat is het niet en wordt het niet en hij maakt zichzelf dan wel een beetje belachelijk.
Ik heb die dingen vorig jaar in Veenendaal ook bekeken en ik was niet onder de indruk, maar goed het kunnen best leuke gitaren zijn voor beginners of een back-up, maar meer ook niet in mijn ogen.
Die Tele lijkt verdacht veel op het linkje die Jan Buurman had geplaatst en ik denk dat het ook een dergelijke Tele betreft.
Zoals Les Strat al aangaf, een Tele met P90 elementen zie je niet veel, zeg maar gerust weinig .
Hij heeft wel een beetje gelijk deze Dean Evo kost nieuw €630,-- dus die €300,-- lijkt mij niet een verkeerde prijs.
Dean evo (€629,--)
toch zit er een foto bij waarbij de slagplaat en elementen eraf liggen?Citaat:
,..nooit aan gesleuteld.
Slagplaat eraf halen is toch nier er aan sleutelen? Daar versta ik onder, potmeters vervangen, andere elementen en etc....
Deze is volgens mij ook niet duur,
de verkoper heeft, behalve zijn zoektocht naar modellen met vrouwelijke rondingen.., ook nog wat leuke tokais in de aanbieding.
http://link.marktplaats.nl/363778112
Maar hoe weet je dat het uberhaubt tokais zijn dan? Er staat nieteens een naam op.... dat klinkt op zijn best als een slechte copy van een 335 en op zijn slechts als prularia. Of zeur ik nu echt te veel :dontgeti: Denk dat je voor dat geld ook wel een net merk vind met garantie enzo eigenlijk. Maar ik heb er niet op gespeeld verder. Zou zoiets in elk geval nooit blind kopen!
Bij de es gaat het om een dillion, zonder naam op de headstock.
Er zullen vast wel mensen zijn die de echtheid kunnen checken, ik kan het helaas niet. Desalniettemin een goede prijs voor 1 van de 1e dillions lijkt mij.
Geen idee, nog nooit van dillion gehoord om eerlijk te zijn, vandaar ook mijn advies... Koop dat niet blind. Ga op zijn minst luisteren en spelen. Voor 450 euro heb je hele nette gitaren in de winkel... met garantie. Je praat dan toch over 1000 ouderwetse guldentjes.
Voor zover ik het heb begrepen zijn het verzamelaartjes.
Er zijn wel flink wat nepperds in omloop.
Ik weet er te weinig van, maar als ik er zo eentje tegenkom dan kijk ik er wel even hebberig naar.
En natuurlijk moet je voelen, spelen, proeven etc.
Nouja het zou kunnen natuurlijk maar een snelle google op Dillion Collectors leverde me niets op over gitaren. Dillion collection ook niet en Dillion Collectable ook niet. Meestal is dat een indicatie.\
Maar nogmaals: speel er een keer op... misschien zijn ze super, dat het verzamelobjecten zijn durf ik na de snelle google echter te betwijfelen. Zou in elk geval de marktwaarde controleren, 450 euro voor een merkloze kloon is een boel geld. Als de sound en bespeelbaarheid echter goed zijn, waarom niet. Maar eerst goed checken.
google voortaan maar op dillion guitars, dan vind je wel wat info
http://www.dillionguitars.com/
deze site doet me twijfelen over de professionaliteit van dat bedrijf, of de site door een 5 jarig meisje is gemaakt die gek is op kleurtjes.
http://www.jsdguitarshack.com/dillio...c_guitars.html
en de canadese dillion, ziet er al veel beter uit die site, hebben allebeide andere modellen.
de gitaren zijn te nieuw om collectable te zijn, volgens diverse revieuws prima gitaren voor het geld.
En ik maar denken dat het vintage was....:soinnocent:
Een mooie gitaar, maar ik kijk nu anders naar de vraagprijs.
De hardware ziet er wel mooi verweerd uit moet ik zeggen. Óf het is echt een wat oudere gitaar, óf er is werk van gemaakt en dan is het goed gedaan.
Ik heb een mail naar de verkoper gestuurd met wat vragen over leeftijd etc,
wordt vervolgd.
Gisteren een Koreaanse LP in handen gehad, met als opschrift Le Maison/La Maison.
Dat betrof een koreaan uit eind 80er begin 90er jaren.
Deze gitaar ha exact dezelfde headstock en hardware als op de Dillion.
De LP die ik gisteren in handen had was zeer correct afgewerkt, ook mooi gebruikte materialen.
Het zou mij niets verbazen als ze van de zelfde band af zijn gerold.
Die maison let´s play heb ik ook gezien.
Mooie gitaar, maar aardig aan de prijs.
De Dillion stamt uit 2007, geen vintage dus.
Machine Gun gitaar iemand? :seriousf:
geintje voor 80,- euro.... http://link.marktplaats.nl/363718487