Die screamer is de enige die ik echt mis van die collectie BYOC pedalen die ik had :)
Printable View
mijn Henriksen Jazz Amp is redelijk clean/donker, maar kan wel droog worden afgesteld;
de '65 Deluxe Rev. zorgt dat ik een redelijk dynamisch crunch/scheurmogelijkheid heb ( te regelen d.m.v. volumeknop of volumepedaal, qua gain/oversturing).. tevens een prima tremolo erin + een lekkere reverb.
ik gebruik 'm in big band of jazzcombo als '2e kanaal' of voor de meer bluesy-stukken..
als ik eerlijk ben, zou de FDR-1 + Flashback me al een erg gelukkig man maken..
Hoe werkt dat met die tremelo (en reverb), kun je die los in/uitschakelen? Morgen komt er als het goed is een aanvulling op mijn boardje (meer nieuws dan), en dan is mijn laatste stap nog iets in de richting van een tremelo of zo. Als dat mooi gecombineerd kan worden met een reverb en eventueel een randje... oftewel: interessant pedaaltje.
trem en reverb stel je tegelijkertijd in met het 'amp' gedeelte: een dubbele concentrische pot (binnenring = tremolo, buitenring = reverb), je schakelt ze dus niet los in/uit.
je kan de tremolo (of 'vibrato' ) wel via tap-tempo (pedaal paar sec ingedrukt houden) regelen, dus je kan 'm eerst snel instellen, en daarna wat meer subtiel kabbelend (maar nooit 'uit' )
omdat het pedaal een versterker 'nadoet', was het blijkbaar niet logisch om reverb/vibrato nog los aan/uit te zetten:
of de amp staat aan met vooringestelde vibrato/reverb, of de amp staat ' uit' ..
misschien dat er iets digitaals te modden valt, maar ik buk me gewoon even om de vibrato/reverb wat lager te zetten/weg te draaien...
Hmm, nog even over nadenken dan maar. Meestal heb ik eigenlijk de hele tijd wat reverb in mijn geluid zitten en tremelo lijkt me voor sommige dingen wel leuk, het leek me wel handig om dat in 1 pedaaltje gecombineerd te hebben (reverb in pedaalvorm om niet afhankelijk te zijn van mijn eigen amp). Maar of dit handig is...
Zo, een week later en de eerste update.
Eerst even een fotootje van de situatie onder de motorkap:
http://home.planet.nl/~flier097/board4.jpg
Ruimte zat, hoewel het met de 1-spot erbij inmiddels al wat krapjes is geworden. Voordeel is wel dat de adapter nu is weggewerkt.
Naast de 1-spot die nieuw is (en een platte contra eurostekker, gewoon bij het Kalkhok hier in het centrum gehaald - nooit bij stilgestaan maar dat is bij uitstek de winkel die dat soort dingen heeft), is ook mijn andere aanwinst van vandaag zichtbaar: een T-rex Alberta. Lekker ding, moet er nog even mee spelen in combinatie met de Jeckyll & Hyde.
En dan het plaatje zoals ie er nu bij staat met de motorkap erop:
http://home.planet.nl/~flier097/board3.jpg
Stopcontact is verdwenen, het bakje bovenop bevat eigenlijk alleen nog de euro-aansluiting en een kroonblokje. Vooral omdat ik geen zin had vandaag om een compleet nieuwe deksel/tweede niveauplank te maken, nu gewoon een dekseltje erop zodat het dicht is. Als er een pedaaltje bij komt, komt er ook een nieuwe tweede niveau plank...
Het zou allemaal nog wat efficienter ingedeeld kunnen worden maar de pluggen van de patchkabels verhinderen dat eigenlijk. Misschien dat nog eens aanpakken...
Oh, en van het board afgehaald: de EH Nano Clone. Het ding bevalt me niet en wilde ook niet werken op de 1-spot. Die gaat dus weg.
http://img854.imageshack.us/img854/2052/dsc01474a.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Zit niet zoveel in hoor. Ik schakel alleen wat effecten tussen de send/return. Alleen heb ik de shurft aan 300-400 euro te betalen voor een loopswitcher als er maar voor 50 euro aan elektronica in zit.
Mijn blackstar pedaal zit op een paar comperator opams aangesloten die op hun beurt weer naar flipflops gaan die dan weer relais aansturen die de boel schakelen.
De reverb schakelaar van de blackstar voetpedaal gaat naar een positief en negatief flank getriggered flipflop. Hiermee kan ik met een momentary schakelaar ingedrukt en vasthouden naar een ander kanaal schakelen en loslaten schakelt hij mooi weer terug.
Vind ik handig voor korte solo's, welke ikop een ander kanaal speel met meer volume.
De bovenste kastje zitten alleen maar voedingen in en daar gaat de 220v in aan de zijkant.
ah, dus dat is het :D! interessant wat je verteld over die momentary switch ;)!
maareh, was het niet praktischer geweest dat dan in een kleine behuizing te stoppen ;)!?
Eigenlijk wel ja,
Aan de andere kant is er nu nog ruimte over voor eventuele uitbreiding.:seriousf:
Hihi.. Jammer :)
Mn delay heb ik terug en soms zie ik de andere BYOC's nog wel eens langskomen...
hihi... wel leuk om je eigen pedalen voorbij te zien komen..
Cool een versie 2 van het pedalboard topic, helemaal omdat inmiddels ook mijn pedalboard v2.0 klaar is!
http://i323.photobucket.com/albums/n...alboardv20.jpg
Pedaltrain 2 met:
Musicomlab EFX MKII, Axess MCF5, GigFX Kilowah, DOD AB-box, MXR Microchorus (oudje!) Ibanez PT-9 Phaser, MI Audio Bluespro, Korg Pitchblack tuner en patchbox. Dit alles gevoed met een Pedalpower onder het board.
Klopt, je moet er op blijven staan, maar met solo's spring ik toch al niet het podium op en neer.
En ik gebruik het alleen bij korte solo's, voor langere solo's trap ik het derde kanaal in.
Ik ben niet zo'n ster in soleren en heb m'n aandacht daar wel bij nodig zonder al dat getapdans op pedalen.
Maar momenteel spring ik al helemaal niet, vanwege een gebroken pootje.
Normaal beweeg ik wel.
Hou zelf ook niet van bands die als zoutzakken op de buhne staan, tenzij ze een t-shirt met opdruk ZOUTZAK aan hebben, dan mag het.:crazyhappy:
Vind hem echt erg goed! De nieuwe ook wel eens getest in de winkel en zeker ook ok, maar niet geA-B't dus kan niet echt zeggen wat de verschillen zijn.
In de loop vond ik hem redelijk ruisen, maar zo voor de amp... njummie!
Lijkt idd misschien wat overdone zo, maar idd, stuur er ook een rackje mee aan met een multiFX en wat pedaaltjes in een midilooper. Ook schakel ik mijn amp ermee.
Ik krijg het weer warm van die Musicom. :lovelove:
Willem, stop je die PT2 in een DAP 48, of is dat de hardcase die bij de PT2 hoort?
Blijf ook helemaal in :lovelove: van de Musicom, er is nu een MKIII, nog uitgebreider, maximaal gas, maar helaas echt geen centen voor. Blijft echt de ideale all in one oplossing voor mij!
Die case hoort idd bij de PT2, zwaar maar onverwoestbaar!
Ik mis de depth control niet, vind hem perfect zo, maar idd, je kunt het niet de meest veelzijdige chorus noemen. Maar goed, er is ook een heel leger aan gitaristen die een MXR phase45/90 hebben en die dus de depth control ook niet missen. Voor mij is minder soms meer hehe
Alles heeft z'n prijs natuurlijk... ;)
Maar met de musicomlab kan ik de 8 loopswitches niet nog eens aan 8 afzondelijke midi CC's koppelen om die onafhankelijk te schakelen.
Maar ik weet het goed gemaakt, als jij nou de MFC5 van me overneemt en H.Huisjes de Musicomlab dan bestel ik een MKIII:cooler:
Ik weet het; Alweer een pedaltrain, maar goed; dat zijn ook pedalboards.
http://i142.photobucket.com/albums/r..._1604566_n.jpg
Zit je Whammy niet een beetje beroerd zowel qua positie als om hem te gebruiken?
Zou je niet gewoon die masterswitch ditchen, en dan de whammy gewoon op je board zetten?
De flanger en de chorus zitten ook in de loop. De masterswitch scheelt toch redelijk wat tonesuck en ruis.
Wat nog gaat komen, is dat de delay direct naast de psm5 komt te staan. Dan wordt het makkelijk om de delay tegelijkertijd met de flange of de chorus in te schakelen.
Is het niet onhandig om zo'n rechtopstaande plug in je psm te hebben en daarachter de whammy? :dontgeti:
OT: Yay TC Corona Chorus onderweg :D