Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 866 EersteEerste ... 2129303132334181131531 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 8652
    Senior Member

Standaard

Cool een versie 2 van het pedalboard topic, helemaal omdat inmiddels ook mijn pedalboard v2.0 klaar is!

Pedaltrain 2 met:
    Musicomlab EFX MKII, Axess MCF5, GigFX Kilowah, DOD AB-box, MXR Microchorus (oudje!) Ibanez PT-9 Phaser, MI Audio Bluespro, Korg Pitchblack tuner en patchbox. Dit alles gevoed met een Pedalpower onder het board.
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nak Bekijk bericht

Zit niet zoveel in hoor. Ik schakel alleen wat effecten tussen de send/return. Alleen heb ik de shurft aan 300-400 euro te betalen voor een loopswitcher als er maar voor 50 euro aan elektronica in zit.
    Mijn blackstar pedaal zit op een paar comperator opams aangesloten die op hun beurt weer naar flipflops gaan die dan weer relais aansturen die de boel schakelen.
    De reverb schakelaar van de blackstar voetpedaal gaat naar een positief en negatief flank getriggered flipflop. Hiermee kan ik met een momentary schakelaar ingedrukt en vasthouden naar een ander kanaal schakelen en loslaten schakelt hij mooi weer terug.
    Vind ik handig voor korte solo's, welke ikop een ander kanaal speel met meer volume.

De bovenste kastje zitten alleen maar voedingen in en daar gaat de 220v in aan de zijkant.
    Achso! Maar dan moet je dus met je voet op de switch blijven staan om die in te schakelen? Of ben je niet zo van het bewegen op het podium?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nak Bekijk bericht

Zit niet zoveel in hoor. Ik schakel alleen wat effecten tussen de send/return. Alleen heb ik de shurft aan 300-400 euro te betalen voor een loopswitcher als er maar voor 50 euro aan elektronica in zit.
    Mijn blackstar pedaal zit op een paar comperator opams aangesloten die op hun beurt weer naar flipflops gaan die dan weer relais aansturen die de boel schakelen.
    De reverb schakelaar van de blackstar voetpedaal gaat naar een positief en negatief flank getriggered flipflop. Hiermee kan ik met een momentary schakelaar ingedrukt en vasthouden naar een ander kanaal schakelen en loslaten schakelt hij mooi weer terug.
    Vind ik handig voor korte solo's, welke ikop een ander kanaal speel met meer volume.

De bovenste kastje zitten alleen maar voedingen in en daar gaat de 220v in aan de zijkant.
    Achso! Maar dan moet je dus met je voet op de switch blijven staan om die in te schakelen? Of ben je niet zo van het bewegen op het podium?

Standaard

Klopt, je moet er op blijven staan, maar met solo's spring ik toch al niet het podium op en neer.
    En ik gebruik het alleen bij korte solo's, voor langere solo's trap ik het derde kanaal in.
    Ik ben niet zo'n ster in soleren en heb m'n aandacht daar wel bij nodig zonder al dat getapdans op pedalen.
    Maar momenteel spring ik al helemaal niet, vanwege een gebroken pootje.
    Normaal beweeg ik wel.
    Hou zelf ook niet van bands die als zoutzakken op de buhne staan, tenzij ze een t-shirt met opdruk ZOUTZAK aan hebben, dan mag het.
    Laatst gewijzigd door nak; 12 april 2011 om 11:00

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WillemdaGuide Bekijk bericht
    Cool een versie 2 van het pedalboard topic, helemaal omdat inmiddels ook mijn pedalboard v2.0 klaar is!

Pedaltrain 2 met:
    Musicomlab EFX MKII, Axess MCF5, GigFX Kilowah, DOD AB-box, MXR Microchorus (oudje!) Ibanez PT-9 Phaser, MI Audio Bluespro, Korg Pitchblack tuner en patchbox. Dit alles gevoed met een Pedalpower onder het board.

Je hebt vier FX pedalen, en je hebt daar twee controller voor nodig?
    Of mis ik iets en heb je er ook een rack bij staan?

Standaard

Pedaltrain 2 met:
    Jij bent echt de eerste die ik zie met een Micro Chorus. Wat vind je ervan?
    Fan van Jimmy Page

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchachooo Bekijk bericht
    Jij bent echt de eerste die ik zie met een Micro Chorus. Wat vind je ervan?
    Vind hem echt erg goed! De nieuwe ook wel eens getest in de winkel en zeker ook ok, maar niet geA-B't dus kan niet echt zeggen wat de verschillen zijn.
    In de loop vond ik hem redelijk ruisen, maar zo voor de amp... njummie!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht

Je hebt vier FX pedalen, en je hebt daar twee controller voor nodig?
    Of mis ik iets en heb je er ook een rack bij staan?
    Lijkt idd misschien wat overdone zo, maar idd, stuur er ook een rackje mee aan met een multiFX en wat pedaaltjes in een midilooper. Ook schakel ik mijn amp ermee.

Senior Member

Standaard

Ik krijg het weer warm van die Musicom.

Willem, stop je die PT2 in een DAP 48, of is dat de hardcase die bij de PT2 hoort?

Senior Member

Standaard

Blijf ook helemaal in van de Musicom, er is nu een MKIII, nog uitgebreider, maximaal gas, maar helaas echt geen centen voor. Blijft echt de ideale all in one oplossing voor mij!

Die case hoort idd bij de PT2, zwaar maar onverwoestbaar!

Standaard

Vind hem echt erg goed! De nieuwe ook wel eens getest in de winkel en zeker ook ok, maar niet geA-B't dus kan niet echt zeggen wat de verschillen zijn.
    In de loop vond ik hem redelijk ruisen, maar zo voor de amp... njummie!
    mis je dan geen depth control? zo mis je toch wat veelzijdigheid lijkt me...
    Fan van Jimmy Page

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten