Dit is heel triest voor de verkoper. Hij is er dus op een vreselijke manier ingestonken. En inderdaad een vreselijk lelijk gedrocht van een headstock.
Met oprechte deelneming :makeup:
Printable View
Dit is heel triest voor de verkoper. Hij is er dus op een vreselijke manier ingestonken. En inderdaad een vreselijk lelijk gedrocht van een headstock.
Met oprechte deelneming :makeup:
wauw ja dat is dan wel erg lullig voor de verkoper,
hij heeft er in ieder geval wel een wijze les aan over gehouden.
zou die em verkocht hebben?
Goedendag, ik ben er vandaag op geattendeerd dat een gitaar, een Epiphone Les Paul Custom Plus, die ik graag zou willen verkopen, niet origineel zou zijn. Mijn advertentie is zelfs onderwerp van 'discussie' op dit forum geweest. Ik zou nu graag willen weten of mijn gitaar nu echt een Epiphone is of niet. Mijn probleem is dat ik meerdere Epiphone gitaren heb en dat mijn Les Paul in niets voor deze gitaren onderdoet. Als het al een imitatie is, is het evengoed, gewoonweg een heel goede gitaar. Persoonlijk denk ik daarom nog steeds dat het gewoon een Epiphone is en geen imitatie.
Anyway, wie kan mij, met enige authoriteit kunnen vertellen of mijn gitaar is wat zij beweert te zijn? Het liefst zou ik bij een erkend persoon o.i.d. langsgaan. Kan iemand mij aan een naam of adres helpen? Bij voorkeur in Noord Holland, maar daarbuiten mag ook, stuur ik wel foto's.
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten,
Marcel
zou je de foto's kunnen uploaden?
er zitten hier veel echte gitaarkenners die vaak meer weten dan een gemiddelde dozenschuiver in een gitaarwinkel die zich vaak voordoen als echte verkopers. :seriousf:
als je de foto's aan me laat zien kan ik je precies uitleggen wat de verschillen zijn tussen jouw ?nep? epiphone en een echte!
, stephan
Hoi Harold, ach, ik baal er gewoon ontzettend van. Persoonlijk zie ik nog steeds niet dat de headstock zo lelijk zou zijn maar als zoveel mensen dat wel zien is dat in ieder geval voldoende aanleiding om er eens achter aan te gaan.
Overigens, imitatie of niet, het is gelukkig wel gewoon een erg goede gitaar.
Ben allang blij dat ik er geen brood van hoef te kopen of zo. Hij hangt niet in de weg, wilde alleen wat anders kopen. Dat duurt nu gewoon wat langer.
Had hem vorige week trouwens bijna verkocht.
Pannekoek, ik ben nieuw op dit forum en heb geen idee hoe ik foto's kan uploaden. Ik heb echter gezien dat ik ook naar je privé-adres kan mailen. Ik ga proberen wat foto's naar je te sturen. Ik ben benieuwd naar je reactie. Alvast heel erg bedankt voor je moeite.
Vriendelijke groeten,
Marcel
je kan ze idd naar mijn emailadress sturen: s.vanderhorst@Live.nl
even voor de gemakkelijkheid..
(ff snel gedaan dus heb maar ff voor de zakk wylde custom headstock gekozen)maar dat maakt geen verschil ;)http://img11.imageshack.us/img11/3578/nepecht.jpg
Hallo Marcel, lullig voor je. Hoe ben je aan de gitaar gekomen? Vermoedelijk heb je die niet bij een officiële dealer gekocht?
Er komen schijnt het steeds meer Chinese kopieën op de markt die rond de €200 nieuw horen kosten in de winkel. Verder hoeft dat helemaal niet te betekenen dat het een slechte gitaar is, maar er zijn tussenhandelaren die die dingen dan als echt verkopen voor €400+ en er dus een enorme winst op maken.
zie je het echt niet?
ik heb hier even snel wat aantekening gemaakt bij de foto's er zijn nog wat meer kenmerken maar dit zijn de belangrijkste die ik zo op de foto kan zien.
http://i27.tinypic.com/51at75.jpg
http://i28.tinypic.com/2ugyk61.jpg
Aangezien dit voor een custom door moet gaan kun je ons ook een foto van de binding laten zien. Met name de overgang van neck naar head zal een grove afwijking vertonen.
Ik ga er zelf een maken, blijf ik van de straat en weet ik tenminste zeker dat het een echte nepperd is :-).
In offtop gedeelte mag je het allemaal zeggen,
hier is dat niet toegestaan dus is het niet sexueel gerelateerd wanneer je het hebt over:Citaat:
nøken, ręčtæl ridder, pœp
Knoppen
knoppen draaien
cavity controle
full body search
enzo.
Om maar te zwijgen van een halspickup, trekstang of zwengelstengel. Zondagavond? Mjah, zondagavond.
moi,
ik spot hier weer enkele nep epiphone's http://link.marktplaats.nl/276950448
het is geloof ik niet echt bijzonder meer maargoed.
Maakt niet uit hoe bijzonder ze zijn maar hoe nep ze zijn:ok:
Tsja, voor de kenner die weet waar ie op moet letten zijn ze te herkennen, maar voor de beginner die gewoon een tweedehands Epiphone zoekt is het echt een wespennest op deze manier.
Afgezien van het feit dat een particulier twee nieuwe 'Epi Les Pauls' aanbiedt voor deze prijs: waaraan zou je kunnen zien dat deze nep zijn?
Ach ja, hoeveel goede redenen wil je hebben om géén Epiphone Les Paul te kopen? :D
Ik heb trouwens laatst echte nieuwe epi's gezien die verontrustend van elkaar afweken. Echt onderlinge verschillen vertoonden. Maar dit waren splinternieuwe in een goede winkel hangende exemplaren! Dus afwijkingen komen voor en op die manier dat het goed zichtbaar is.
Of het geposte exemplaar fout is weet ik niet, zal morgen een op de pc kijken.
mijns inziens zijn ze echt..
hoeveel? het zijn 2 epiphone's
:???:
potmeters staan goed, en de kop van de gitaar klopt voor zover ik zien kan
zelfs de doos is excact het zelfde als alle andere epiphone dozen kwa opdruk,
Ik zei net al ik heb de advertentie niet gezien want marktplaats laad heel langzaam op m'n telefoon. Het zijn er dus twee, en je hebt voor zover je kon zien geen afwijkingen gevonden.
Weet je ook hoe je nu verder moet?
Je kon heel goed gelijk hebben hoor, dit is geen aanval maar wat zou je nu nog willen zien om de echtheid verder te bepalen?
tja maar denk ik verder, twee Epiphone's, nieuw, vraagprijs, ver onder de normale prijs.
foto's zijn in een dusdanige hoek genomen dat niet zeker te zeggen is of de potmeters al dan niet goed staan en headstock is niet goed zichbaar.
Ze kunnen echt zijn, maar ik heb mijn bedenkingen.
Verpakking en stickers maken de chinezen ook na, dus dat geeft geen garantie voor echtheid.
naja 330 per stuk denkik dan.. hij heeft meerdere advertenties, misschien kunnen we daar iets uit opmaken
edit. ik mail em wel even of ie foto's van de voor en achterkant van de headstock kan mailen
het schroefje in de slagplaat zit te veel aan de zijkant.