Is er geen soundcheck van tevoren?;)
Printable View
Heeft er iemand ervaring met de GFS "Classic II" Alnico 2 humbuckers? Voor in een LP?
De http://store.guitarfetish.com/gfsciial2viw.html
Niemand? :dontgeti: Enfin.. ff advies vragen dan maar. :) Het is voor een LP, modelletje standaard met "aziatisch" mahogany back wat het ook mag zijn en maple top. Doel is wat betreft hals element toon ala slash en de brug iets meer pit en de gitaar wordt meestal gebruikt bij m'n coverbandje met een repetoire van bluesrock, van jaren 70 "sweet home alabama" tot aan Guns n Roses. Over een Fame chinese DSL marshall imitatie.
Kzat te denken aan GFS "Classic II" Alnico 2 voor als hals en de cruncy pat bij de brug, of kan ik beter iets anders nemen voor het bovenstaande klankdoel?
Iemand een idee welke retrotrons het meeste in de buurt komen van filtertrons?
Hey, ben hier nieuw op het forum,
Ik heb al een tijdje een pickup op het oog, maar ik kan het niet bestellen door gebrek aan een creditcard.
Is er iemand die binnenkort gaat bestellen bij GFS? Dan wil ik graag meeliften met de bestelling :p
Tx, ik heb inmiddels al besteld maar als de combi tegenvalt is het slechts een paar tientjes voor of een andere classic II of 59 paf voor bij de classic II of nog een fat/crunchy pat bij de ander cruncy pat denk ik maar.. Of mischien irongear pickups. http://www.irongear.co.uk/ Schijnt ook leuk te zijn en niet duur. Alleen volgens sommige fora komen ze echter uit de zelfde fabriek ergens in Azie..
Je kunt paypal aan een normale betaalrekening koppelen.
Ik heb in de brugpositie van mijn japanse LP sinds een paar maanden een GFS vintage 59. Daar ben ik erg tevreden over. Het is een heel lekker element voor flink overstuurd en ook met een randje vind ik hem erg mooi klinken. Clean is wat minder.
Ondanks de naam klinkt hij naar mijn mening alleen niet erg vintage. Ik weet niet hoe die originele PAF-elementen zijn, maar deze heeft wel heel veel output. Het was dus wat anders dan dat ik verwachtte, maar ik ben er toch tevreden over.
Met de webshop heb ik geen ervaring, ik heb hem via marktplaats gekocht.
Ik heb net een bankrekening toegevoegd aan me paypal account, maar die ik kan pas over 5 dagen activeren/bevestigen...
Klopt paypal maakt eerst wat geld over , soort van controle , werkt verder perfect.
Beste gitaarliefhebbers,
dimarco muziek in Hapert levert GFS.
Mocht je geen creditcard hebben of aan willen schaffen:
www.dimarcomuziek.nl
Eigenaar is een erg relaxte gast, hij heeft ook 'n par gitaren staan met verschillende GFSjes erin, kun je ze vergelijken...
Wat een prijzen :o! Hij vraagt €90 voor een set GFS 'lil killers, terwijl je die voor €55 inclusief verzendkosten bij GuitarFetish koopt. Hoogstwaarschijnlijk heeft hij ook nog wel een dealtje gemaakt met GuitarFetish om bij grote hoeveelheden korting te krijgen, en de verzendkosten zijn procentueel gezien een stuk minder aangezien hij in één keer een heleboel binnekrijgt. Hij verkoopt ze dus haast voor het dubbele van het bedrag. Leuk dat je ze daar ook kan uitproberen, maar dit is wel weer erg overdreven.
Beetje kansloos ja, 90-100 euro vragen voor een set pickups die je voor 60 euro bij GFS zelf kan kopen...
Lekker vertaald ook:Citaat:
De crunchy rails hebben ook een ook een dik laag en crispy hoog maar zijn zeer VET van klank en laten je amp breath and growl ! Vergeet de vintage style these slam HARD ! HET hogere output alternatief voor de actieve EMGs. Beiden splitabele for coil tapping.
Hopenlijk v/d week mijn dream 180 en mean 90 binnen.
Hopenlijk heb ik hier morgen ook raampjes voor;)
Krijg ik vandaag ven een bekende gitarist van mij te horen dat ik zijn oude filtertrons krijg, dat word een mooie kijk/luister en vergelijk.
Nu nog even een paar english mount raampjes voor deze.
Even een bumpje, kan iemand iets vertellen over de levertijd van GFS. Ik heb een setje elementen en een brug gekocht die verstuurd zijn op 08/21/2009. Het is nu dus een maand later en ik heb nog niks. Niet dat ik ongeduldig wordt, maar op de site van GFS kan ik ook niks vinden over levertijden.
Kan zijn dat het pakketje bij de douane ligt. Mail even naar GFS.
Ik heb GFS gemaild, hoe kan ik de doune checken?
De normale overkomst is 1 week.
Heb je van GFS een traceernummer gekregen? Daar kan je status van verzending zien van USMail. Als de aangegeven waarde op het pakje boven de $ 31,-- is, doet TNT aangifte bij de douane. Deze behandeling kan maximaal 4 weken duren.
Voor vragen over de zending kan je alleen bij TNT post afd. inklaringen terecht, niet bij de Douane.
Nee, ik heb geen tracking nummer gekregen, dat zal alleen bij de priority mail service die ze aanboden. Als het pakket bij de douane ligt, is het dan aan mij om contact met hun op te nemen, of krijg ik een brief oid thuisgestuurd over de eventuele invoerkosten?
Beetje vervelend, aangezien ik al meerdere verhalen heb gehoord over dat GFS het als reparatieonderdelen verstuurde en dan hoef je dus geen invoerkosten te betalen.
Ik had ze binnen een week. Wat GFS zegt:
If you package has not arrived and it is at least FIVE weeks form the
date of shipment please contact Dave@guitarfetish.com to begin the
tracking procedure.
Ja klopt, had 3 pickups voor 118 dollar besteld en er stond repair parts a 9 dollar op de vrachtbrief aan de buitenkant van het pakket. Best dom dat ze er de originele aankoopbon met juiste bedrag in het doosje stoppen, wat nou als de douane dat openmaakt? Nou ja, ze komen er al jaren mee weg, dus het zal wel mevallen..
Hier mijn eerste ervaringen met de Neovin hard vintage pickups voor de telecaster. Ik heb deze gekocht icm een 'True Bypass' voorversterker ingebouwd in de gitaar.
Passief klinkt de gitaar heerlijk! totaal geen ruis, alleen is de output ontzettend laag (maar dat wist ik vantevoren, vandaar de voorversterker). De klank is zeker single coil maar ik ben geen doorgewinterde telecaster-veteraan om te kunnen zeggen hoe deze in vergelijking met orginele elementen klinkt. Wat ik wel al kan vrijgeven is dat de elementen glashelder klinken. De neck is jazz-achtig bassy, terwijl de brug lekker fel klinkt.
wat de voorversterker betreft ondervind ik nog heel wat problemen. Ik krijg (ironisch genoeg) heel veel ruis en op 1 of andere manier blijkt mijn neck pick up niet geaard op dat moment.
Nog vreemder, als ik mijn kabel er voor de helft instop is de ruis bijna compleet weg maar dan lever ik ook weer heel wat volume in. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb de cavities overigens niet geshield, leek me een beetje overdreven.
Als er een faktuur bij ingesloten zit dan komt TNT pakketservice (WVS Groep) deze bij je aanbieden en dan zal je alleen 19% BTW + € 7,50 inklaringskosten moeten betalen.
Het kan ook zijn dat de bezorger aan de verkeerde deur heeft gestaan en het daar heeft afgegeven of een kennisgeving heeft achter gelaten. Helaas heb ik dat zelf ervaren en veel van die klachten aangehoord.;)
Ik zat zelf ook eens te kijken naar GFS pickups maar kom er niet echt uit
Ik zoek een sound die vooral de classic rock op neigt..denk ac/dc,dio, bon jovi..maar ook een beetje de oude metal kant op en heel soms iets moderns
nu zat ik zelf te denken aan de power rails op de brug positie, mocht dit bevallen dat ga ik nog wel kijken naar een goede solo pickup voor de neck..maar is het niet zo dat de power rails te grof zijn voor de classic rock? Dan leken mij de PAT pickups misschien iets maar hier ben ik niet zo in thuis..
alvast excuses voor de vage uitleg, weet niet zo goed hoe ik het onder woorden moet brengen..
Maar deze zijn puur en alleen voor de classic rock?
Ik ben nogal een zweefteef maar ik wil mezelf niet limiteren tot
1 speel stijl, voor welke stijlen is dan bijvoorbeeld de fat pat geschikt?
In hun beschrijvingen is alles wel heel geweldig..
Ik heb in mijn SG ook 2 mean 90's van GFS. En daar kun je echt niet alleen maar classic rock mee spelen hoor. Metal is er zelfs prima mee te doen.
Maar voor classic rock klinken ze iig voor mij echt helemaal top.
ok, dus dat ze veelzijdig genoeg zijn voor mij klopt dus wel :)
maar zijn de mean 90's te vergelijken met de dream 180's?
@arcane
ik zag dat je ook een gitaar had met power rails, hoe zou je deze vergelijken met de mean 90's dan?
De Fat Pat heb ik niet. Dus daar kan ik niets over zeggen. Met de Dream 180 kan je veel kanten op. Al is de beschrijving op de GFS site wat overdreven.
Veel Filtertron hoor ik er niet in. Wel hebben ze merkbaar meer 'treble bite' dan de meeste humbuckers. Vooral leuk bij een clean geluid. Dat klinkt dan heel wat 'sprankelender'. Met de toonregeling op de gitaar wat terug gedraaid gewoon een goed klinkende, vette humbucker. Prima om mee te scheuren.
De output is behoorlijk hoog, dus ze laten zich ook prima splitten voor een fatsoenlijk single coil geluid. Ik heb een set in zo'n semi-solid Tele. Push-pull volume om te schakelen naar sc, dubbele potmeter voor de toon (500K met .022uF condensator / 250K met .047uF). Gaat redelijk overtuigend van rockabilly / country / Stax-soul tot vette rock scheur.
De powerrails vind ik echt super klinken, maar dan wel voor scheurgeluid, dus crunch of vette highgain sound. Clean is het beduidend minder vind ik persoonlijk, je hebt dan altijd een randje. Maar voor classic rock, mits je dus voornamelijk met overdrive speelt een prima pickup.
Nu wil ik voor voor mijn brug pickup graag een geluid van classic rock tot hardere vormen zodat ik altijd een stapje verder kan als het moet..
misschien is het dan een idee om als bridge een powerrails te nemen voor de hardere muziek en dan als neck een dream 180 zodat we wel warme rocksolo's e.d. kunnen maken :crazyhappy:
maar zou ik hiermee niet de extra treble van de dream 180 teniet doen?
Je hebt in elk geval niet zo veel aan die extra treble als je de PU alleen gebruikt voor een classic rock solo geluid. Al kom je misschien wel beter door de herrie van je band heen met een iets helderder geluid.
Ik weet niet of je de oplossing voor van-classic-rock-tot-moderne-metal wel in de PU moet zoeken. Met een geschikte versterker (+ eventuele effecten) moet je dat metal geluid eigenlijk wel uit elke humbucker met een behoorlijke output kunnen halen. De Dream 180 zou zelfs nog een beetje kunnen helpen. Meer treble betekent natuurlijk ook minder midden. Dus die irritante (persoonlijke mening!) 'scooped mids' metal toon zou er iets makkelijker uit moeten komen dan bij een 'gewone' PAF-achtige.
Van PU's met een extreem hoge output ben ik niet zo'n fan. Behalve scheuren kan je er eigenlijk niets mee. Bovendien klinken ze in elke gitaar hetzelfde. Wat natuurlijk wel een voordeel is als je gitaar eigenlijk niet zo best klinkt.