He de combiswitcher, wereldding!
Die heb je niet toevallig zelf opgehaald in amsterdam of overgenomen van een ik meen jurist uit brabant?
Printable View
Jawel :-) dat was ik. Toen nog aan het begin van mijn rack en nog behoorlijk onbekend met de mogelijkheden, nu paar jaar verder, maar nog steeds zeer tevreden met dese combiswitcher.
Voor wat betreft de opmerking van nocki: mijn ervaring is dat dese rectifier heel moeilijk te combineren is met een g major, veel toonverlies. Is dat ook jouw ervaring met andere boogies?
staat de g major niet bekend om zijn toonverlies?
Ja, je hoort het vaak, toch had ik met mijn vorige amp (engl) duidelijk minder moeite met de g major in fx loop. Nu is de loop van de rectifier ook slecht te combineren met de g major, althans dat is mijn ervaring. Ik denk dat het meer een fx loop probleem is dan g major probleem.
Bijna alle boogie's hebben problemen met spullen in de loop. Het enige wat ik had wat geen last gaf waren de Rocktron Intellifex en de TC Flashback X4. Die klonken beide goed.
Oplossingen die ik heb geprobeerd gaven geen geweldige verbetering dus ik heb met elke boogie een Intellifex gebruikt.
een mogelijkheid is
preamp out - A -> direct naar je poweramp
preamp out - B -> Gmajor -> poweramp
Dan mix je je signaal dus in de ruimte wat ik wel leuk vond klinken. Geen tremolo en volume effecten dus.
Andere mogelijkheid is een mixer. Ik had een CAE mixer met 2 G-majors en dezelfde mixer met 1 G-force (die heeft dezelfde problemen)
Helaas heeft een Boogie gewoon enorm veel problemen met zn loop. Ik heab andere amps gehad waarbij het verlies veel minder was.
Dit ligt natuurlijk ook enorm aan je bekabeling. Bij maar 1 goede kabel in je signal line is er nog geen verbetering. Pas als alles vervangen is hoor je dit soort dingen echt goed.
Als je gaat mixen van droog en nat signaal is het heel leuk om een compressor voor je effecten te gooien. Dat klink echt super zonder dat je de dynamiek van je spel negatief beïnvloed. Je droge signaal is het signaal wat er voor zorgt dat je lekker blijft spelen.
Je kunt de inwendige compressor van de gmajor hiervoor gebruiken.... nog een pedaal er tussen zou ik niet doen. Successsssssssss........
Goeie tip Nocki, dat ga ik ook eens proberen met mijn Intellifex. Niet dat ik een 'rack' heb, maar toch :)
Hey Nocki, je hebt de cae en de rjm maar beiden lastig te vinden. Ik zag dat general guitar gadgets een mini mixer kit heeft. Maar ik weet niet of die dingen ok zijn. Zijn er nog andere opties?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Helaas geen ervaring met andere mixers dan de CAE mixer. Wel kan ik je zeggen dat als je met mixers aan de slag gaat het juist krijgen van de levels weer een grote uitdaging werd. Vandaar de keuze voor de Intellifex.
Hier op het forum zijn meerdere topics over werken met mixers... Check die even voor meer en betere ervaringen met mixers.
Ok ga ik doen
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Mooi man! Succes ermee!
Een intellifex gaat heel goed met een recto. Ik had zelf signaalverlies een een delay pedaal in de loop en sinds ik een intellifex heb is dit allemaal opgelost.
En de gewone flashback dan? Die heb ik en ik zit er aan te denken de Flashback en een Flanger in de loop te zetten van mijn rectifier.
Hoe kan dit dan? Lijkt me dat met een true bypass pedaal je geen signaal verlies hebt toch? Niet meer dan met bijv. een intellifex iig. Of zit ik er nu helemaal naast?
Er is verschil tussen truebypass (term die op vershillende manieren gebruikt wordt en ook niet altijd tonesuck vrij hoeft te zijn) en een analoog pad naast het effect geluid waarna het weer samen gemixt wordt.
De Flashback heeft de mogelijk om het droog door te laten en weer samen met de delay trail te laten horen. Dat geld dacht ik voor beide flashbacks en ook bijvoorbeeld de Corona chorus (waar ik niet echt een fan van was uiteindelijk).
True bypass slaat meestal op het moment dat het effect uit staat en wij hebben het over het moment dat het effect aan staat.
Oh ok zo. Ja idd, ik heb zelf op het moment een ibanez flanger. Volgens mij suckt die wel aardig.
En hoe zit dat dan als je het effect aan laat staan en dan de loop aan/uit zet met de switch? Heb je dan tonesuck ook als je hem uit hebt?
Als de loop uitstaat wordt ie niet gebruikt dus wat er in hangt doet niets... Dus geen tonesuck.
Als je de loop inschakelt dan ga je je flanger horen en zal waarschijnlijk de sound van je amp (afgezien van het bijgevoegde flanger geluid natuurlijk) ook iets anders zijn.
Die had je natuurlijk zelf kunnen verzinnen :-) aan is aan, uit is uit.... :-)
Tenzij je natuurlijk een JCM2000 hebt ofzo... Dan klinkt je amp opeens een stuk beter als je fx loop aan staat :-)
Zelf heb ik er een kabeltje inhangen waardoor er opeens een heel ander geluid uit de amp komt... :-) stom ding...
Ok haha. Duidelijk. Nou ja, een flanger vervormt toch heel erg van zichzelf, dus misschien valt dat mee. Als die tone zo verandert met de delay is het vervelender.
ik heb nog een 2de intellifex maar daar moet ik nog iets aan herstellen dus die zit er effe niet in.
http://i61.tinypic.com/258pg02.jpg
Tja. Het zit m niet zo erg in het geluid of de tone die veranderd maar het zit m eerder in de attack en dynamiek. Verde rmerkte ik ook dat je eerder gaat draaien aan de knoppen om het hoog en mid lekkerder te krijgen. Ook je laag kan minder strak worden.
Het karakter van je tone blijft wel gelijk maar de finesses waarom je zo graag een goede buizen amp wil hebben veranderen iets.
Maar bij een beetje flanger blijft daar natuurlijk weinig van over... :-)
Mooi rackje YannickH!
bedankt!
ben er heel tevreden over. enigste nadeel is het gewicht ;)
ik krijg hem zonder hulp niet in de auto. ik krijg hem niet zo hoog. eruit halen alleen is dan weer geen probleem...
Haha, toen ik bij jou de switcher kwam halen heb jij mij het advies gegeven de poweramp altijd in een aparte case te doen. Eigenwijs dat ik was, heb ik een tijdje de pre- en poweramp in dezelfde case gehad. Niet te tillen (moet van zolder afkomen). Uitendelijk je advies overgenomen en de poweramp in aparte case gedaan, kan nu alles zelf tillen. Ik had je advies dus beter meteen kunnen overnemen :)
Haha jawel.
Nu het is zo'n lastig formaat om op te tillen en ik ben maar 1.72m groot en op een bepaald punt bij het heffen zit hij vast onder mijn oksels. Dat is het probleem.
Maar zondag heb ik een orange dark terror voor repetities dus moet ik dit niet meer meenemen.
@Yannick Ik ben al tijden op zoek naar zo'n ampcase met rackspace in NL. Mag ik vragen waar je hem vandaag hebt? Ziet er goed uit man
ik heb de case laten maken bij hesu cases. ik heb hem via guitar candy laten maken.
guitar candy is hier ook lid op het forum onder de naam baco.
check guitar candy maar eens op facebook
Je kan er ook gewoon 1 laten maken via Thomann: http://www.thomann.de/nl/thon_double_door_amp_case.htm
Heerlijk aan het snuffelen in dit topic.
Ik ben weer eens aan et rondkijken voor wat nieuws an zat te denken aan een Boogie head met cab maar kreeg ook een Quad in het vizier.
Ik twijfel enorm of ik niet een rackje bouw met een Quad, Intellifex, tuner, 50/50 en 2 EVM 1x12's van Boogie of toch kijk naar de Mark IV/V.
Er staat maar heel weinig op het net de laatste tijd, Het lijkt net of overal enorme prijzen voor gevraagd worden en er is maar weinig verloop meer... Heel vervelend... :-)
Maar goed... De twijfel is er... Head of rack... mmm moeilijk... Zeker als ik dit topic weer eens afstruin.
...Als je je CAE pre-amp wegdoet Nocki, stuur mij dan een berichtje :o ;)
En wat betreft die 1x12 kastjes: sowieso doen!! Ik heb er een van TT Cabs en sinds gisteren en originele van Mesa (nog met oud " Boogie" logo)...waanzinnig geluid. Mn Engl 2x12 gaat er de deur voor uit.