2x4, absoluut. 8HE is veel te zwaar.
Zie SIG ;-))
Printable View
2x 4HE....geen discussie mogelijk.
Afhankelijk van je uiteindelijke setup zou je nog andere (3+5) kunnen overwegen..
(Bv: PC+preamp+power amp in 1 rack, FX in ander rack, dan kun je dat FX rack ook i.c.m. een combo gebruiken)
HRI ligt eruit hier, maar ga proberen die minimix te scoren.....
In jou geval absoluut 2 x 4HE.
Ik heb nu een 4HE rack dus nog een 4HE rack aanschaffen is makkelijker dan naar 5+3 oid te gaan. Dit rack verkopen en een 8HE aanschaffen zou mogelijk nog iets goedkoper zijn.
Ik heb nog niet echt dingen die in het tweede rack moeten komen, maar die komen er vast wel. Vooralsnog denk ik dat ik de mixer (1HE) achter in het huidige rack schroef. Daar is nog wel wat plek voor. Niet écht ideaal, maar wel goedkoper. Als ik een powercon aanschaf zal er een tweede rack bij moeten. De twee overige slots zouden voor pedaaltjes gebruikt kunnen worden. Een racktuner zie ik mezelf niet aanschaffen. Misschien een gate/compressor (zoiets?) maar die kunnen ook in pedaalvorm.
HRI ligt er hier ook uit btw.
Hey LM
Is die Rane al binnen? Zo ja, waarom nog geen foootoooooo's :D
Denk je nou echt dat ik geen melding zou maken van het aankomen van de Rane? :P Hij is er nog niet, pas zaterdag verstuurd. Ik denk dat 'ie volgende week ergens binnen zal komen. Dan horen jullie het uiteraard meteen en zal ik ook een paar foto's van mijn geupdate rack plaatsen.
Heeft iemand (nogmaals) ervaring met de G Lab MIDI Looper? Da's een beduidend kleiner bedrag dan de Axess GRX4 en Voodoo GCX. Hij loopt voor mij genoeg, eventueel haal ik er twee (een pregain en een postgain). Is 'ie transparant genoeg? Volgens de fabrikant wel en de fabrikant maakt ook o.a. een wah true bypass pad. Dan moeten ze daar wel bewust mee bezig zijn. Het klinkt iig wel mooi.
@Hole: PC, Preamp en Poweramp in 1 rack past, maar dan zou ik van de preamp naar het andere rack moeten voor effecten en voor de gmajor, en dan naar de mixer (zowel vanuit de gmajor als vanuit de effecten). Als ik pregain effecten zou willen gebruiken zou ik eerst daarheen (1e rack) en dan naar de preamp (2e rack) en dan hetzelfde.
Vanuit de mixer moet ik dan weer naar het onderste rack voor de poweramp. Mij leek het 't zinvolst om preamp, gmajor en effecten in het bovenste rack te stoppen en PC, mixer en poweramp in het onderste rack.
Wat betreft die G-Lab.
Voor het geld zou ik het wel weten....There you can't fall yourself a bult on!
Geen idee offie transparant is (ik zou niet zo afgaan op de fabrikant overigens.. ;) ).. Maar dat is een GCX ook niet volgens mij. (in de zin van transparant = geen tonesuck)
Overigens is dat routing probleem met een doe-het-zelf interface makkelijk op te lossen hoor..kwestie van racks stapelen en even wat patch-kabels prikken aan de achterkant
Als ik nou zo'n G-Lab MIDI switcher zou aanschaffen en er eentje pregain wil zetten (compressor en phaser), dan moet ik mijn gitaar daar inpluggen right? Lijkt me enorm onhandig. Een buffer of wireless systeem aanschaffen zie ik niet zitten. Iemand een handige oplossing? Mijn signaal loopt van pedalboard (wah/volume) naar m'n rack.
Update: De mixer is er nog steeds niet :S. Sinds vrijdag staat 'ie bij de Nederlandse Douane. Weet iemand hoe lang dat normaal duurt? Ik vind dat ze dat binnen een week écht wel kunnen afhandelen :P.
Dat hoeft toch helemaal niet? Zij sturen me dat ding gewoon op en daarná krijg ik een bericht over of en zo ja hoeveel belasting ik moet gaan betalen. Toch?
Raar..
De post is altijd wel snel met dat soort dingen. Is het met USPS (United States Postal Service) gestuurd of een andere pakketdienst?
Met USPS. Volgens hun site ligt het pakket bij de Nederlandse douane. Al vanaf vorige week vrijdag in de ochtend.
Ik zou TNT even contacteren en vragen wat loos ist. Of als de zending nog niet is overgedragen aan TNT, verkoper vragen USPS even te vragen wat er gaande is.
Bij TNT is geen track&trace te vinden met het nummer (customs form) dat ik van de verkoper heb gekregen. kZal 'm ff vragen of hij meer info heeft. Volgens USPS staat dus dat de Nederlandse Douane m'n pakket heeft.
tientekensCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.douane.nl
TNT ff bellen dan maar :). Wel vreemd dat ze dan mijn customs form niet herkennen :S.
Niet helemaal netjes vermeld daarnet. Track&Trace zegt niet dat er geen pakket te vinden is, maar:
"Er is geen statusinformatie beschikbaar voor deze barcode"
AH!, maar dan wordt hij wel herkend als zijnde geldige barcode!!..ja TNT effe bellen dan
Goed, bij TNT zeggen ze dat ze geen track&trace info mogen geven van aangetekende paketten. Ik ga er vanuit dat het aangetekend verzonden is. Zal ik nog even navragen voor de zekerheid. Zou wel wat verklaren.
Verder mag pakketpost 5 werkdagen bij de douane blijven liggen, dus wordt uiterlijk morgen verzonden.
Jeuh!...eindelijk foto's foto's foto's
Een half uurtje geleden is mijn Rane mixer binnengekomen. kGa m nu ff uitpakken en installeren. Foto's zal ik vanmiddag maken, speciaal voor Hole :). Die komen uiteraard in het foto's-topic ;).
Ik moest overigens wel 25 euro aan de pakketservice betalen aan btw :S. Vind ik best een behoorlijk bedrag :S.
Wow, ik heb net de IDEALE test gedaan dat de kwaliteit van kabels ECHT wel uitmaakt! Ik heb te weinig high quality cables om de mixer goed aan te kunnen sluiten, dus heb wat cheapass patchkabeltjes gebruikt. Ik schrok me dood toen ik het hoorde, ik dacht dat de mixer toch niet transparant zou zijn (voelde me al bijna belazerd :P). Toen een check gedaan met alleen 1 goedkope kabel (patchkabel van DAP, 6 voor 10 euro) en met mijn goede Cordial kabel met veel koper en vergulde plug. Zo hoort mijn gitaar te klinken :D.
kheb de mixer aangesloten, maar helaas werkt ie niet op de manier dat ik gehoopt had. De mixer heeft L/R inputs en L/R outputs, zodat ik 'm tussen preamp en poweramp kan zetten. Dan zijn er 6 mono outs en 6 mono ins die met elkaar te maken hebben. Ik dacht dat ik de eerste 2 mono outs kon gebruiken naar de G-Major toe en dan de eerste 2 mono ins weer naar de mixer. Gebruiken als fx loop dus. Helaas werken de mono outs niet meer als er iets in de desbetreffende mono in zit :(. Ik heb geprobeerd bv mono out 1 te koppelen aan mono in 3 en mono out2 aan mono in 4, maar dat geeft hele vreemde resultaten. Is het normaal dat dit niet kan?
Op dit moment kan ik de L-out van mn preamp naar de mixer laten gaan en de R-output via de G-Major. Maar als ik een router zou aanschaffen die ACHTER de G-Major komt kan dit niet meer. Dan zou ik een splitter-kabel moeten gebruiken: 1 kant naar de Rane, andere kant via de GM naar de Rane. Krijg je dan geen toonverlies? Aangezien je signaal verdeeld gaat worden.
Het is een probleem voor later, maar misschien weet iemand een puike oplossing.
EDIT: ik heb de mixer dus wel als fx loop werkend gekregen. gebruik nu out1 en out2 om naar mn G-Major te gaan (fx send), en in5 en in6 om terug te gaan naar de mixer (fx return). Het werkt nu prima en zo ga ik geen splitkabel nodig hebben. Moet alleen gaan bedenken hoe ik het allemaal in 2 4HE racks ga stoppen. dat wordt vreemd...
Vandaag (echt, hoe kan dat :P) kwam ik er achter dat de mixer van een mono input niet automatisch stereo maakt (de main input dan). Het bleek dat ik op m'n linkerspeaker droog+nat had, maar op m'n rechterspeaker alleen nat. Nu heb ik het volgende gedaan: out6 gepanned naar links en doorgevoerd naar main input R. Als ie op rechts/center zou staan gaat ie natuurlijk squeelen. Maar zou dit problemen kunnen leveren? Het klinkt prima.
Ik zou nu ook de L+R outputs van m'n preamp kunnen gebruiken, maar ik wil toch wel postamp-fx gaan gebruiken. En die zijn in mono, dus dan moet het op deze manier, óf met een splitterkabel (wat ik liever niet gebruik).
Foto's maken vind ik eigenlijk nog niet spectaculair. Het ziet er hetzelfde uit als tevoren, alleen ligt er nu een mixer bovenop m'n rack :P.
Ik overweeg overigens een 6HE unit te halen. Dan past alles, inclusief aankomende Powerconditioner, mooi in 1 rack. Als ik dan later een pedaallade wil maken kan het praktischer van rack to rack bekabeld worden. Én is er nog ruimte over :D.
Al heb je je zwarte rack-schroefjes vervangen voor zilveren...
WIJ (ik?) WILLEN FOTO'S
edit: En om mijn woorden kracht bij te zetten, een horror-foto (voor jou dan)
http://www.vibrant.com/images/cables...les-lawatt.jpg
en ik haal 'm pas weg als jij een foto van je mixer hebt gepost...:soinnocent:
Of die instelling problemen gaan opleveren? ik zou het gewoon proberen.
En wat betreft splitterkabels...als daarmee je probleem is opgelost zou ik het zeker WEL doen. Dan weet je zeker dat e.e.a. goed werkt. het is nooit een probleem om een output te splitten.
Ik heb de feedback loop geprobeerd en het werkt goed, mits de input van de out6 volledig naar links gepanned is. Naar rechts gepanned gaf een bigass gekraak/squeel. Snel afgezet, maar ik had wel zoiets verwacht.
Met deze feedback loop heb ik precies wat ik nodig heb. Namelijk een mono input die stereo wordt, G-Major in de parallele loop en het hele zootje (W/D/W) gemixt in stereo naar de poweramp. Op naar een nieuw rack :D (wat waarschijnlijk een 6HE wordt)
Ter informatie, ik ben terug naar een seriële setup! :sssh:
De G-Major 2 geeft me eenvoudigweg geen toonverlies, en de Bogner heeft een goede loop, dus een seriële setup is dan wel net zo makkelijk.
Omdat ook de ProRackG uit mijn rack is, heb ik nu dus alleen de GM-2 in mijn loop. En de pedalenlade met de GRX4'en, tussen gitaar en versterker. Het leven is ineens een stuk gemakkelijker. :-)
P.S. Ik hou natuurlijk wel vast aan mijn MiniMix II en Lumos, voor het geval dat ...
Tja, seriëel is inderdaad een stuk makkelijker. Dan zou ik opeens ook de compressor en noise gate uit m'n GM kunnen gebruiken. Fijn dat de GM2 minder zuigt :).
Ik blijf voorlopig lekker hangen in parallel. Compressor en gate mis ik niet al te erg dus m'n rack is voorlopig bijna af: binnenkort een 6HE rack en powercon aanschaffen en dan is ie voorlopig af.
..........nee toch maar niet, te makkelijk ;)
Ik ben ook weer aan het schuiven. Aangezien ik op dit moment alleen thuis speel, is dit mijn huidige "signal-chain"
Pre-amp->Poweramp->Palmer->G-Major->Geluidskaart Pc (voorlopig nog mono setup).
Op deze manier klinkt het echt véél en véél beter dan de G-major tussen Pre en Poweramp..weet niet waarom, maar "vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan"....
Ben niet zo dol op de GM-compressor omdat ie achter de pre-amp zit. Ik had een Keeley pedaal maar zelfs die gebruikte ik bijna nooit. Ben blijkbaar niet zo'n compressor-man.
En de noisegate gebruikte ik op de GM-1 al niet omdat je 'm per patch moet instellen (anders zit ie het cleane signaal in de weg); probleem dat ik met de ProRackG nooit had.
Mooi dat je je parallele setup goed bevalt :ok:
Mijn lijstje is nooit af .... De Bogner Ecstasy 20th Anniversary komt eraan. Maar ook de Suhr/CAE OD-100 SE+ is wel erg vet. De PP Versa zou handig zijn.
O die van mij is ook niet af want ik wil een GCX+GCP met pedalen (phaser, compressor, gate, evt. tremolo) maar dat wordt een uitgave van ruim 1000 euro. Dat zit er binnenkort niet in dus daar denk ik nog niet over na. Preamp, fx, mixer, poweramp, powercon en floorboard zijn voor mij vooralsnog genoeg.
tip: ik heb deze en da's gewoon goed spul.
Bax-shop levert ook snel en is zeker niet de duurste.
kWilde eigenlijk deze halen omdat ik hier ook mn 4HE vandaan heb. Dan zijn ze identiek en dat vind ik wel zo mooi (aangezien ik de 4HE later, met GCX enzo, weer ga gebruiken).
Ah..nou ja, de prijs maakt niet veel uit inderdaad, en het oog wil ook wat natuurlijk.
Zat ook even te denken. Je hebt toch zo'n "multi-snake" naar je rack lopen (midi, switches van de FCB)..misschien makkelijk/mooier als je zo'n rackinterface in elkaar soldeert? Dat maakt het aansluiten wel veel makkelijker (en je kun je rack mooier bekabelen).
Rackplaat + connectors kost iets van 30 euro of zo...
Wat zou er dan in die rackinterface moeten komen volgens jou? Want wat ik heb lopen zijn 1 midi kabel en 1 stereo kabel om te switchen. En er loopt 1 audio-kabel van m'n wah naar de (voorkant van de) preamp. Het zou wel makkelijker zijn met aansluiten om een plaatje te hebben waar de midi kabel en switchkabel in komen, maar om dat nou te maken voor 2 kabels..
Bovendien vergeet je m'n kabelfobie :P
Guitar In____ ___ }
Midi In_________ } Multisnake
Switch (TRS) In }
Speaker L out
Speaker R out
(gitaar dan via de interface naar de Aux In )
wellicht noch Powercon in (en uit?)
Ow..en fobies los je op door confrontatie, dus:
http://www.vibrant.com/images/cables...les-lawatt.jpg