Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 42 EersteEerste ... 13212223242533 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 419
    Senior Member

Standaard

Goed, bij TNT zeggen ze dat ze geen track&trace info mogen geven van aangetekende paketten. Ik ga er vanuit dat het aangetekend verzonden is. Zal ik nog even navragen voor de zekerheid. Zou wel wat verklaren.
    Verder mag pakketpost 5 werkdagen bij de douane blijven liggen, dus wordt uiterlijk morgen verzonden.

Senior Member

Standaard

Jeuh!...eindelijk foto's foto's foto's

Senior Member

Standaard Hij is binnen!!

Een half uurtje geleden is mijn Rane mixer binnengekomen. kGa m nu ff uitpakken en installeren. Foto's zal ik vanmiddag maken, speciaal voor Hole . Die komen uiteraard in het foto's-topic .
    Ik moest overigens wel 25 euro aan de pakketservice betalen aan btw :S. Vind ik best een behoorlijk bedrag :S.

Senior Member

Standaard

Wow, ik heb net de IDEALE test gedaan dat de kwaliteit van kabels ECHT wel uitmaakt! Ik heb te weinig high quality cables om de mixer goed aan te kunnen sluiten, dus heb wat cheapass patchkabeltjes gebruikt. Ik schrok me dood toen ik het hoorde, ik dacht dat de mixer toch niet transparant zou zijn (voelde me al bijna belazerd :P). Toen een check gedaan met alleen 1 goedkope kabel (patchkabel van DAP, 6 voor 10 euro) en met mijn goede Cordial kabel met veel koper en vergulde plug. Zo hoort mijn gitaar te klinken .

Senior Member

Standaard

kheb de mixer aangesloten, maar helaas werkt ie niet op de manier dat ik gehoopt had. De mixer heeft L/R inputs en L/R outputs, zodat ik 'm tussen preamp en poweramp kan zetten. Dan zijn er 6 mono outs en 6 mono ins die met elkaar te maken hebben. Ik dacht dat ik de eerste 2 mono outs kon gebruiken naar de G-Major toe en dan de eerste 2 mono ins weer naar de mixer. Gebruiken als fx loop dus. Helaas werken de mono outs niet meer als er iets in de desbetreffende mono in zit . Ik heb geprobeerd bv mono out 1 te koppelen aan mono in 3 en mono out2 aan mono in 4, maar dat geeft hele vreemde resultaten. Is het normaal dat dit niet kan?

Op dit moment kan ik de L-out van mn preamp naar de mixer laten gaan en de R-output via de G-Major. Maar als ik een router zou aanschaffen die ACHTER de G-Major komt kan dit niet meer. Dan zou ik een splitter-kabel moeten gebruiken: 1 kant naar de Rane, andere kant via de GM naar de Rane. Krijg je dan geen toonverlies? Aangezien je signaal verdeeld gaat worden.
    Het is een probleem voor later, maar misschien weet iemand een puike oplossing.

EDIT: ik heb de mixer dus wel als fx loop werkend gekregen. gebruik nu out1 en out2 om naar mn G-Major te gaan (fx send), en in5 en in6 om terug te gaan naar de mixer (fx return). Het werkt nu prima en zo ga ik geen splitkabel nodig hebben. Moet alleen gaan bedenken hoe ik het allemaal in 2 4HE racks ga stoppen. dat wordt vreemd...
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 28 maart 2009 om 21:57

Senior Member

Standaard

Vandaag (echt, hoe kan dat :P) kwam ik er achter dat de mixer van een mono input niet automatisch stereo maakt (de main input dan). Het bleek dat ik op m'n linkerspeaker droog+nat had, maar op m'n rechterspeaker alleen nat. Nu heb ik het volgende gedaan: out6 gepanned naar links en doorgevoerd naar main input R. Als ie op rechts/center zou staan gaat ie natuurlijk squeelen. Maar zou dit problemen kunnen leveren? Het klinkt prima.
    Ik zou nu ook de L+R outputs van m'n preamp kunnen gebruiken, maar ik wil toch wel postamp-fx gaan gebruiken. En die zijn in mono, dus dan moet het op deze manier, óf met een splitterkabel (wat ik liever niet gebruik).

Foto's maken vind ik eigenlijk nog niet spectaculair. Het ziet er hetzelfde uit als tevoren, alleen ligt er nu een mixer bovenop m'n rack :P.
    Ik overweeg overigens een 6HE unit te halen. Dan past alles, inclusief aankomende Powerconditioner, mooi in 1 rack. Als ik dan later een pedaallade wil maken kan het praktischer van rack to rack bekabeld worden. Én is er nog ruimte over .
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 30 maart 2009 om 22:27

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Foto's maken vind ik eigenlijk nog niet spectaculair. Het ziet er hetzelfde uit als tevoren, alleen ligt er nu een mixer bovenop m'n rack :P.
    Al heb je je zwarte rack-schroefjes vervangen voor zilveren...

WIJ (ik?) WILLEN FOTO'S

edit: En om mijn woorden kracht bij te zetten, een horror-foto (voor jou dan)

en ik haal 'm pas weg als jij een foto van je mixer hebt gepost...
    Laatst gewijzigd door hole; 31 maart 2009 om 11:06

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Al heb je je zwarte rack-schroefjes vervangen voor zilveren...

WIJ (ik?) WILLEN FOTO'S
    Ok vooruit, dan zal ik zo snel mogelijk foto's maken. Op z'n vroegst wordt dat helaas wel pas donderdagmiddag, want ik ga nu naar m'n vriendin.
    Kun je ook nog antwoord geven op aaaaaaaaaaaaaaaal mijn andere vragen? :P

Senior Member

Standaard

Of die instelling problemen gaan opleveren? ik zou het gewoon proberen.

En wat betreft splitterkabels...als daarmee je probleem is opgelost zou ik het zeker WEL doen. Dan weet je zeker dat e.e.a. goed werkt. het is nooit een probleem om een output te splitten.

Senior Member

Standaard

Ik heb de feedback loop geprobeerd en het werkt goed, mits de input van de out6 volledig naar links gepanned is. Naar rechts gepanned gaf een bigass gekraak/squeel. Snel afgezet, maar ik had wel zoiets verwacht.
    Met deze feedback loop heb ik precies wat ik nodig heb. Namelijk een mono input die stereo wordt, G-Major in de parallele loop en het hele zootje (W/D/W) gemixt in stereo naar de poweramp. Op naar een nieuw rack (wat waarschijnlijk een 6HE wordt)

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten