Ok, iig ontloopt het mekaar dus weinig.
Printable View
Afgelopen zaterdag heb ik Bas (zangergitarist van The Liquid Machine) gevraagd naar zijn stemapparaat, want die heeft inderdaad een TT. Maar ik word toch een beetje onrustig/tureluurs van zo'n strobe of stream. Doe mij maar gewoon een wijzertje. En die buffer he...
Even wennen, maar daarna wil je niets anders! Mijn TU-2 had ik destijds ook op dat nep-strobe gezet: vond ik ook veel duidelijker.
Die Boss Buffer? :???: Of die van de DT-10 die als je aan het stemmen bent doorratelt?
Geef mij dan maar een echte true-bypass zoals de TT. (of een fatsoenlijke buffer, niet bovenstaande rotzooi)
Ja precies, een kennis van mij heeft ook zo'n Turbo Tuner en dat ding bleef maar draaien. Ik werd er ook een beetje gek van. Daarbij zijn ze een heel stuk duurder dan een PolyTune. Niet alleen in aanschaf, maar ook in verzendkosten en douanekosten, omdat je die dingen moet importeren uit de USA. Daarbij moet ik ook zeggen dat ik al een Korg DT10 en een PolyTune heb en met beide nooit last heb gehad van een valse gitaar.
Dus, hoewel ik er niet aan twijfel dat zo'n Turbo Tuner sneller en preciezer is, want veel mensen zweren erbij, zijn er voor mij redenen genoeg om niet zo'n ding te kopen.
@HaroldA Ik verwachtte al zo'n reactie van je.
Leuk voor je dat je de buffers van de Korg en Boss zo slecht vindt. En tsjah, misschien heeft mijn Moog wel een betere buffer, maar die is zo lomp om alleen als buffer in te zetten.
Dan is er óf iets mis met dat ding óf ik heb niet goed gekeken, want ik kan me niet herinneren dat die ooit helemaal stil was.
Die Boss buffertjes voldoen ook prima. Kijk, als je hele pedalenbord nou volstaat met Boss pedalen, dan hoor je het wellicht, maar met een Boss tuner vooraan in de keten echt niet hoor. Ik heb de vergelijking, met en zonder, al 's gedaan, op hoog en op lager volume. Een knappe die dat verschil kan horen, zeker op hoger volume. Maar ja, sinds er gitaarfora zijn, voldoen ineens die buffers in Boss pedaaltjes niet meer. Het true bypass verhaal zijn we nu wel zo'n beetje overheen op fora, maar dat buffertjes verhaal, met name van Boss, blijft hartnekkig ronddwalen... Don't believe the hype.
De Boss tuners vind ik persoonlijk ook fijn werken en ik hoef niet anders voorlopig.
Ik hoor op de een of andere manier de buffers vab de Boss pedalen altijd............ geen idee waarom. Ik heb een goede buffer aan het begin van mn keten staan en die maakt mn geluid gewoon af; net alsof ik door een hele korte kabel speel. Maar die van Boss........
Dan doe ik kennelijk iets anders, of beter en daar geloof ik niet zo in.;)
Toch vraag ik het me af, zeker omdat jij ook nog eens draadloos speelt.
Moet je zelf weten, maar ik ben meer dan tevreden met de TU3. Wat ik gister erg opvallend vond, trouwens, is dat je in gitaarwinkels wel echt door de gitaarexpert moet worden geholpen. De één snapte niet dat ik last had van tonesuck als ik allemaal TB pedalen gebruik - sterker nog, hij zei dat dat niet kon. De ander beweerde dat je wel allemaal TB pedalen kunt hebben, maar dat als je allerlei verschillende merken hebt de input- en output impedanties van elkaar zullen verschillen waardoor je tonesuck krijgt. Lijkt me sterk als je het hebt over true bypass pedalen. De één zei overigens ook dat je kunt controleren of iets TB is door hem aan te sluiten zonder stroom, of die dan nog geluid doorlaat. Hij beweerde zelfs dat Boss claimt dat hun pedalen TB zijn. Aan de andere kant mocht ik hem uitleggen wat een buffer is.
Dus voor mij een opluchting toen ik hoorde dat Jaap er wel was ;)
En zo ben ik ook tot de conclusie gekomen dat mijn twee Bossjes (begin en einde) de boel prima bufferen, door te vergelijken.
edit: ik merk trouwens dat de TU3 in bright mode net zo bromt als de DT-10, wanneer er zowel groene als rode ledjes aanstaan.
Dat is (vaak) wel waar overigens.
Wbt die tuners, ik heb een 'ouderwetse' Polytune en ben er heel blij mee :) Niet specifiek gekocht om het poly gebeuren, maar hij reageert wel vlotjes, het display vind ik erg prettig en duidelijk en hij is niet zo groot als een DT-10 (toen mijn enige andere optie, hou niet van de switches van boss pedalen). Polyfoon stemmen blijkt overigens in live situaties toch wel erg prettig om even gauw te checken hoe je gitaar er voor staat.
En nou weer foto's posten :D
Het is vaak inderdaad wel zo, maar niet altijd. En dat is het punt: het is geen manier om te controleren of iets TB is en dus vind ik het jammer dat een verkoper dat zo stellig beweert.
Zo was mijn Blackstar blijkbaar wel True Bypass, maar die deed het niet zonder stroom (vanwege een relais ofzo). Mijn Marshall Vibratrem is volgens Marshall en de rest van het internet niet true bypass, maar die laat wel geluid door. Zelfde geldt trouwens voor mijn Crybaby - al zou die best TB kunnen zijn, heb hem tweedehands gekocht.
Ik geloof het verder wel... ik vind alleen dat de niet-gitaarexperts van Schreeven inmiddels toch wel zouden kunnen weten dat ik meer verstand heb van gitaren dan zij :D
Hahaha :p
Ik kom er eerlijk gezegd nooit, al heb ik er wel een paar keer staan kwijlen toen die witte Gretsch Billy Bo in de etalage lag. Vind Maxguitar een prettigere zaak (al is die in Den Haag nog een stukkie beter/mooier zelfs). Maar ben al heel lang niet meer in een gitaarzaak geweest eigenlijk.. Heb niks nodig, heb zelfs geen GAS (even afkloppen) en snaren heb ik nog op voorraad.
heb ook niet zoveel gas maar kom graag bij schreeven. Max Guitar heb ik zelf weer slechte ervaring mee, daar hoef ik niet zo nodig te komen. Ieder zijn ding ;)
Vreemd, ik 'hoor' die helemaal niet. Maar dat heeft waarschijnlijk te maken dat ik grotendeels in bands speel, dan lijkt het me straf dat je daar een verschil hoort. 't Hangt misschien meer af van je doel: speel je steeds alleen in je woonkamer, akkoord. Maar in een repetitiekot...nah. Zolang ik mijn gitaar kan stemmen is het goed.
ben ik het niet helemaal mee eens. Die brom op de DT-10, die overigens met een brakke output kabel nog veel erger werd, was ook bij repetities erg vervelend.
(wat HaroldA betreft, die heeft de nodige podiumervaring hoor ;))
Ik heb tot op heden nog geen enkel probleem ervaren met de DT-10. Misschien weet ik niet waar ik op moet letten, maar vooralsnog doet ie wat ie moet doen en doet ie niet wat ie niet moet doen.
Ik ken het brommetje ook wel van de dt 10 maar dat is toch alleen als je aan het stemmen bent. En ik vind het minimaal. Zijn er mensen die zich daar al aan irriteren?
Ik had er met mijn Polytune ook last van, maar sinds ik de tuner aan het eind van mijn keten heb staan is het over.
Is dat bij de DT10 misschien ook het geval?
Toch raar. Ook als ik mijn drives aan heb staan hoor ik geen brom. Exemplarisch probleem wellicht?
ik heb er een poosje een te leen gehad en die had 't over mijn ad15vt wel maar niet over m'n h&k edition tube. Ook beetje raar, verder precies dezelfde setup :)!
Alles is iig beter dan de CT-04 van Planet Waves... Hij is te duur en hoewel hij robuust is maakte dat ding een herrie, als je stemde een constante pieptoon. Blij dat ik die niet meer heb... Ik ben erg tevreden met m'n polytune...
Ik wil alleen nog heel graag een mooie chorus en een wah (in die volgorde)... 't Zal denk ik gewoon een boss worden of maak ik dan een grove fout ;)!? Ik heb wel een beperkt bugget dus ;)!
Jaap :')?
mijn PB waar ik dus nog graag een chorus bij wil hebben, kan de tap tempo er gewoon naast ;)!
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...78866532_n.jpg
ah :)! Het vermoeden was er al dat je mij niet bedoelde ;)! Was even de kluts kwijt :D! Zwaar tentamen gehad zojuist waar 't wel aan zal liggen :soinnocent:!
@ madman: heb ik pas op gespeeld: het geluid was prima maar ik ben bang dat ik 'm binnen de kortste keren kapot heb getrapt ;)!
Ik heb er zelf pasgeleden een gekocht omdat ik er een chorus bij wou hebben voor niet veel geld. Het geluid is zeker goed te doen, en die behuizing is van staal, behoorlijk stevig gebouwd iig!
Mijn pedalboard :)
http://img191.imageshack.us/img191/8...boardfunia.png
Boss TU3 output 1>Boss DS2>Line 6 FM4>Boss Slicer>Ibanez Wh10v2>Visual Sound Jekyll&Hyde>Boss FV50L>Coron Phaser>Line 6 Verbzilla>Line 6 DL4
Boss TU3 output 2>Apogee Gio>Macbook Pro
Nice! Zojuist, via youtube, voor het eerst kennis gemaakt met de Slicer. Wat een vet apparaat! Hoe is die GIO? Wat doe je ermee (naast opnemen)?
Eigenlijk alles behalve opnemen :p Het belangrijkste wat ik er mee doe is Shimmer, en daar overheen dan weer EHX Freeze achtige dingen, filters, modulatie, maar ook effecten voor mijn vocals, samples triggeren, soms zelfs synth spelen met mijn voet... Van alles! Dit alles gaat vanzelfsprekend niet door mijn amps maar rechtstreeks de PA in.
De Slicer is inderdaad echt ontzettend tof! Als je een beetje in de soundscape achtige dingen zit voegt het echt een hele nieuwe dimensie toe.