Zijn de regels veranderd Almarvk ?
Printable View
Zijn de regels veranderd Almarvk ?
3000 lijkt me erg veel en 750 extreem weinig. Ik zou eerder denken rond de 1500-2000 euro.
Ik heb trouwens het idee dat de 2ehands (instrumenten/effecten/versterkers) markt een beetje op zijn gat ligt. Ik krijg bijna niets meer verkocht terwijl de prijzen die ik vraag zeker niet te veel zijn en de te verkopen gitaren en effecten toch vrij gewild zijn. Een jaar geleden was ik alles zo kwijt. Geen idee waar dat aan ligt.....
Sorry hoor maar, de body's van 70's strats zijn niet polyester gespoten hoor, maar met nitro lak. Alleen de hals is met een dikke polyester lak afgewerkt behalve de kop (voorkant van de kop) deze is ook weer met nitro gespoten omdat het logo de polyester lakken niet kon verdragen.
Daarnaast heb ik zelf een mocha strat waar bij enkele slijtplekken heel duidelijk te zien is dat de afwerking bestaat uit verschillende lagen nitro lak die samen de transparante mocha kleur vormen.
Edit: De dikke poly lak was bedoeld als verbetering t.o.v. de snel slijtende nitro lak. Ook ik de auto industrie werd hierop overgestapt. Het was dus ook niet bedoeld als sneller klaar methode, maar verbetering. Het was ook niet sneller want twee verschillende lakken op de hasl gebruiken is ook niet echt sneller. Dat dit nu als inferieur wordt beschouwd konden ze toen natuurlijk ook niet vermoeden Geloof je het niet, bekijk dan maar eens een paar 70's strats: de kop verkleurd terwijl de rest van de gitaarhals gewoon licht van kleur blijft.
Seventy Fender bodies nitro? Dan hebben al mijn boeken het verkeerd, net zoals de Fender Custom shop die zijn 70's Fender met poly lakt?
Vanaf '68 werd er voor alles behalve de voorkant van de kop op polyester overgeschakeld (ik heb hier een '78 fretloze P staan, met een vergeelde kop), in de catalogus van 1970 wordt het geadverteerd met "thick skin" finish, en je kunt die veilig afwassen met aceton.
Trouwens, in de jaren '60 was de onderlaag gewoon fullerplast, ook een polymeer, alleen de kleurlaag en transparante toplaag was nitro.
http://www.vintageguitars.org.uk/fender70p7.php
Ik kan het niet helpen Pepe. Ik heb hier een strat uit 1978 die op deze manier gespoten is. De gitaarbouwer waar ik hem onlangs liet refretten keek hier ook van op. Toch heb ik veel verschillende originele 70's strats in mijn handen gehad die op de zelfde manier waren gespoten. De body nitro, de hals polyester op de kop na. Uitzondering die ik ken is bijvoorbeeld de 25th anniversary met porche lak, maar die heeft ook geen bullet of 3 punts bevestiging.
Er was een reden dat Fender het nitro liet vallen, het is harder en verkleurt minder UV. Omdat het hard is slijt het of het breekt gelijk helemaal itt tot nitro dat afbrokkelt.
Als ik dat brokkelen zie op een seventy Fender dat is het meestal overgespoten, dan is het nitro of slecht hechtende PU.
Bij de logge Fabriek die Fender was kan je niet zomaar een productieproces veranderen door even een nitro serie door de poly heen te gooien. Maar ik sluit niks uit bij Fender, ik kijk ook wel eens gek op van die firma.
Ik zal eens kijken of ik een duidelijke foto kan maken van de lak en slijtplekken.