Hartelijk dank voor mijn enige twee puntjes, nu ben ik toch niet laatste :rockon:
en natuurlijk een dikke proficiat voor de winnaar
Printable View
De wedstrijd is nu al even voorbij... De spanning is er dus af en we zijn terug op adem gekomen ;).
Wat ik nu wil vragen aan jullie:
Wat kan er volgens jullie beter? Hebben jullie nog extra (realiseerbare) ideeen? Wat moet zeker blijven? Vinden jullie het goed zo?
Ik zou (naar mijn bescheiden) mening het grootste concept van de wedstrijd behouden. Het is lekker simpel zo, je kan je niet inbeelden hoeveel uren werk in zo'n ding kruipen. Ik doe het met plezier echter, ik krijg er veel voor terug. (En laat me jullie dus ook nogmaals bedanken voor de grote belangstelling.)
Ik wil jullie ook niet verder in spanning houden: voor de volgende editie ga ik proberen om een sponsor te pakken te krijgen. Dit moet ik echter nog eens bespreken met een mod. Wees gerust: je gaat niet op elke pagina van het topic een advertentie zien, het moet binnen de perken blijven. Ik doel op een kleine vermelding hier en daar binnen het topic, we zien wel of het realiseerbaar is. Wat het doel hiervan is is duidelijk: een leuke prijs voor de winnaar(s?) en wie weet: misschien doe ik nog een willekeurige loting van een andere prijs. Ik wil er absoluut niets zelf aan overhouden, zo werk ik niet ;)
Het is allemaal nog wat voorbarig om het definitief vast te stellen. Er zijn nog veel praktische vragen. Om maar te zeggen: als ik een prijs zou loten, hoe laat ik dan iedereen zien dat die loting eerlijk is? Ik zou het alvast een zeer leuke toevoeging vinden aan deze wedstrijd ;)
Ik zeg, verplicht stemmen voor de deelnemers, anders wordt diegene gediskwalificeerd.
Anders krijg je weer van die (slimme) figuren, die natuurlijk niet de concurrentie punten willen geven.
Dan geven ze mss weer punten aan gitaren die voor hen in feite superlelijk zijn, of zeg maar: gitaren die in principe geen kans maken om te winnen. Dan krijg je evengoed een vertekend beeld van de wedstrijd.
Om terug te komen op de puntenverdeling:
Ik besef ook dat een top 10 maken van 200 inzendingen zeer moeilijk is. Daar wil ik in feite ook iets aan doen. Dat besefte ik goed toen ik zelf m'n puntenlijst samenstelde. Het is een goed concept, en het werkt als je met niet te veel gitaren zit. Maar met zo'n groot aantal... :s
Ik zou in ieder geval voor de volgende editie geen verschillende categorieën maken maar alles op één bult gooien.
ligt eraan wat de prijzen worden ;)
Je zou subcategorieën kunnen invoeren, je ziet die nu al in de motivatie vaak terugkomen. Bijv de zelfbouw Award, If Looks Could Kill, Ofsett Galore, Shredd till you're dead... dat soort dingen. Met een Overall Winner natuurlijk.
Het maakt het optellen wel een stuk gecompliceerder.
Een Black Beauty Les Paul zou leuk zijn :D
Nee, ik denk wel dat het moet lukken om één of twee sponsors te vinden. Dit topic is op nog geen 3 maanden tijd al meer dan 100.000 keer bezocht geweest. Er doen bijna 200 gitaren aan mee en een boel stemmers... Dat zijn toch interessante zaken voor iemand die in de gitaarbusiness zit? Gewoon: een korte vermelding in de openingspost en bij de uitslag. Samen met een foto van de winnaars met de sponsor... Toch een leuke deal, niet?
Nee hoor, dat hoeft niet. Je stuurt bij je foto gelijk in welke categorie erachter moet komen te staan. Dit wordt in de excellijst achter je naam gezet. Vervolgens maak je aan het eind een complete lijst die je op categorie kunt filteren.
Voorbeeldje:
Ik stuur een foto in van mijn Tele en zeg erbij dat ie bij "solidbodies" moet komen. Dan zet Badman mij in de lijst met naam, gitaar en categorie. Dat is totaal 1 kolom meer dan de afgelopen editie. Verder hoef je er niks mee te doen, maar aan het eind kun je naast de totaallijst dus wel snel kijken wie de mooiste solid, hollow of zelfbouw heeft.
Zou 't te doen zijn om een stemformulier te maken; met kleine afbeeldingen erbij en keuzevakjes die je aan kunt klikken? En dan zo dat er gemeld wordt als je iets (een gitaar of een plaats) dubbel selecteert; en dat je je verder geen zorgen over gebruikersnamen hoeft te maken?
Lijkt me makkelijk voor de stemmers en je zou het zo in kunnen richten dat de resultaten automatisch in een overzicht komen (makkelijk voor de wedstrijdleider).
Daar kun je de categorie-indeling toch op aanpassen?
Solidbodies
(Semi-)hollowbodies
Zelfbouw
Akoestisch
Bijvoorbeeld. En als je wil, kun je het nog verder uitsplitsen. Maar ik denk niet dat je dat moet doen. Met deze drie categorieën is alles afgedekt.
En gatenkaas-Gibsons vallen uiteraard onder solids. Thinline Tele's is echter wel een klein twijfelgevalletje. Qua opbouw een semi-hollow, maar qua uiterlijk lijkt ie weer in niks op een typische hollowbody als een ES335.
Mini afbeeldinkjes is met imagecache zo gedaan. :sssh:
Ik kan dan ook wel hosting e.d. regelen...
Is er dit jaar geen verkiezing, Badman?
Waar is Badman?
Ja, het mag ondertussen wel weer. Ik ga weer meedoen.
Ja word weer eens een keer tijd! Ik doe zeker weer mee
Altijd leuk zoveel geile gitaren in 1 topic :satisfie:
Welke zal ik nu eens uitkiezen.
Hallo iedereen,
Allereerst: bedankt voor jullie reacties. Ik heb de vraag ondertussen ook al gesteld gekregen via pm en ik copieer hier nog even m'n reactie:
''Bedankt voor je bericht, het doet me deugd dat er mensen zijn die naar een nieuwe verkiezing uitkijken. Er zullen er waarschijnlijk nog zijn die staan te springen voor een 2010-editie.
Ik zit nu spijtig genoeg in een heel drukke periode en je moet weten dat ik veel tijd steek in zo'n verkiezing (ik krijg er ook heel veel van terug ), maar ik ben zeker nog van plan om er binnenkort terug met te beginnen. Wanneer dit juist gaat zijn, dat weet ik nog niet, maar het komt eraan . Misschien start ik deze week nog... ik zal m'n best doen om er voor het einde van het jaar nog werk van te maken. ''
Wat ik daarbij nog wil toevoegen:
Voor dit jaar had ik ook iets 'extra' in petto. Hoe en wat (en of het gaat lukken :s) laat ik nog even in het midden. Ik hoop jullie binnenkort positief nieuws daarover te kunnen vertellen, we zullen wel zien, ik ben ermee bezig.
groeten
Zijn er wellicht wat dingen die je aan anderen kunt overdragen, zodat niet al het werk bij jou komt te liggen?
De verkiezing ga ik niet aan meedoen, omdat ik niet twee keer met dezelfde foto/gear wil meedoen. En aangezien er geen gitaren bijgekomen zijn... :)
Hmmm, vreemd: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...64#post2507464
@ Badman: We wachten rustig af....
Als het me geen dágen werk gaat kosten wil ik best een handje helpen. :ok:
We zullen het wel zien.
Verder zijn er denk ik genoeg die wel een handje willen helpen, including me. :ok:
check i'm in!
Lekker kwijlen naar De gitaar van het jaar.
tja, ik heb wel nieuwe gear, maar niks dat men mooi vindt :D maar ik zal toch wel mijn favoriet inpluggen denk ik zo.
Orph krijgt van mij, ongeacht de gitaar, een standaard vermelding for Keeping The Burst Alive. En omdat hij met de meest exotische houtsoorten stoeit hoeven wij het niet te doen.
En dan kan ik nog zo 2 categorieën opnoemen die hij op zijn slofjes zou winnen als daar een entry voor was.
Keeping the quilted top alive.
Misschien zet ik mijn (broer's) zwarte Squier strat nog wel sfeervol op de foto. Kan ik toch nog meedoen. Al zal het waarschijnlijk niet zoveel punten opleveren als mijn foto van vorig jaar. Een zwarte strat met witte slagplaat spreekt wat mij betreft toch niet zo tot de verbelding. Maar goed, we zullen zien. :)