Handig hoor, dat klokje. Kun je in ieder geval precies op tijd je solo inzetten. :ok:
Printable View
Ja tuurlijk. Voor draagbaarheid en gemak is er een hoop te zeggen en daarom rock ik al geruime tijd de Pedaltrain mini met 4/5 pedalen er op waar ik een heel eind uit de voeten kan. Maar ik verkies toch sound net even boven draagbaarheid. Ook omdat ik merkte dat ik in de M9 eigenlijk voor 95% gebruikte zoals ik nu mijn huidige pedalboard al een tijd gebruik. Dat wil zeggen Compressor/soloboost, tremolo/vibe of vibrato of chorus, en 2 verschillende analoge delay instellingen.. Soms gebruikte ik wel wat gekke effectjes bij een Radiohead sessie bijvoorbeeld, waar je echt wel de whammy en phaser sounds nodig hebt, maar dat was het dan.
Maar dat is het ook inderdaad. Als je zo lang die M9 gewend bent, en je dan in een keer met zo'n oranische bak aan analoge sounds staat te spelen verbaasd het je echt hoe veel dat scheelt. Je sound is echt in een keer 3 keer zo goed. Vette shit!
Piemelgrappen zijn chill.
Ja de OCD vind ik doorgaans een beetje Tubescreamer-esque. Qua feel dan. Niet qua sound. Maar het is alweer even geleden dat ik hem echt zelf geprobeerd heb. Misschien moet ik dat dus weer eens doen. Ik weet ook totaal niet hoe dat ding op mijn Marshall gaat reageren. Ik merk namelijk dat qua drivepedalen dat wel effe een ander beestje is dan de meeste amps. Ik kan met de Box of Rock eigenlijk bijna overal goed op mee uit de voeten, maar wat minder op mijn Marshall. Misschien maar eens een keer een drivepedalen meeting houden met wat lui.
Misschien moet ik die Flex gewoon maar eens aanschaffen! Wie weet werkt dat ding wel als een trein en zo niet is ie ook zo weer weg voor een paar knaken. Die Big D ken ik helemaal niet geloof ik! Maar eens checken! Op de een of andere manier doet dat ding me altijd aan de OKKO diablo denken en die vind ik niet zó..
Nu ik er zo over nadenk vind ik eigenlijk vrij veel drivepedalen die een soort medium gain met goeie dynamische feel soundje doen (Marshall over de zeik) helemaal niet zo goed. Ze blijven vaak toch wat stijfjes en 'kleuren' de sound te veel naar mijn zin. De Box of Rock is echt de enige die ik nu ken die ik qua feel echt heel fijn vind.
Ja maar dat is het ook echt precies!! Die modeling dingen maken heel veel sounds echt na. Klinken opzich redelijk, maar het echte ding is gewoon vetter. Punt.
Natuurlijk heb je veel sounds met zo'n Strymon ding. En ze klinken allemaal heel goed. Dat kan inderdaad de motivatie zijn om zo'n ding te kopen en dat snap ik ook helemaal. Maar ik ben wat dat betreft het zelfde als jij denk ik. Ik gebruik ook maar 1 sound en heb daarvoor de EHX Memory Toy. Analoge delay met 9 van de 10 keer modulatie er over heen. Te gek! Voor de overige dingen heb ik een Vox Delaylab. Die vind ik ook heel tof, maar gebruik ik weinig. Alleen als ik een set moet spelen met echt verschillende delay sounds en soms wat reverb (haal ik daar ook uit).
Ja wie spelen er allemaal op een Strat of LP, klopt, maar de Timeline heeft best veel van die gimmick-y sounds die iedereen dan gebruikt. Op dat punt word het voor mij een beetje saai.. Zo van jajaaa dat hebben we nu ook weer gehoord ;).
Dat laatste heb ik ontzettend met de EHX Pog en Hog...
Ja, een beetje cheesy vind ik die POG HOG dingen ook wel.
De Box of Rock heb ik weleens naast de Big D gehad en ze hebben best wel wat van elkaar weg, de Box of Rock vind ik ook wel een van de betere pedalen maar de Big D is op de settings zoals Lex, Michael en ik 'm gebruiken nog wat vetter, opener, dynamischer en minder gecompresst, bovendien werkt 'ie super op elke Marshall of Vox achtige amp waar ik 'm tot nu toe op heb getest.
Goede Fender amps pakt 'ie ook lekker maar dan wordt het soms wel wat viezer, alleen die nieuwere Orange amps vindt 'ie echt helemaal niks.
De Flexboost is gebaseerd op de AC Booster als ik het goed heb, dat is wel een lekker pedaal, minder gain dan de Big D maar als je de gain en de bass lekker (vol) open draait krijg je er een goede sound met ballen uit.
Dat geeft een lekker tweed sound!
Dit filmpje begint met veel gebabbel, maar na ca. 2.30 minuut krijg je de sound te horen.
Ook lekker wanneer je het pedaal qua gain ver open draait - bijv. om een solo te boosten.
En dan je volume op de gitaar terugdraaien voor een lekker clean met een randje.
Is dat klokje nou het meest opzienbarende aan mijn pedalboard? Want ik heb hier nou volgens mij voor de 3e of 4e keer mijn pedalboard gepotretteerd en iedere keer krijg ik een opmerking over mijn klokje!
Ik vind het gewoon berehandig. Ook omdat ik bijna nooit een horloge draag.
Ik heb er ook zo'n 'plectrum houder dingetje' met plectra (plectrums?) tussen gedrukt - ook gewoon handig. Was dat nog niet opgevallen?