Ich bin schon dabei :ok:
Printable View
Ich bin schon dabei :ok:
Btje mosterd na de maaltijd misschien, maar ik had hier ook problemen mee. Ik heb het draad maar gesoldeerd, dat werkt veel beter. En volgens mij heeft het ook beter contact.
Ontopic: ik heb de Rane SM57 mixer uit m'n rack gehaald en er een blindplaat voor in de plaats geschroefd. M'n rack is ook een 20kg adapter en 4 kabels armer omdat er morgen een koper voor de Rane komt. Als ik tijd heb maak ik morgen ff foto's, maar als het meezit gaat de GM er ook al uit (>GM2 :D)
Ik heb de oogjes/kabelschoentjes uiteindelijk gevonden en dat werkt prima moet ik zeggen.
Binnenkort eens mijn nieuwste aanwinst testen, een Rocktron prochorus, een 1he analoge rackchorus. Maar eerst ga ik mijn nieuwe rackje live gebruiken zaterdag.
En hierbij even een foto van mijn rack-intermezzo.
http://c2.ac-images.myspacecdn.com/i...5c10a2da4d.jpg
Naar verwachting wordt de mixer zo opgehaald. Dan kan ik de G-Major eruit schroeven en versturen en een G-Major 2 bestellen. Als die er eenmaal in zit zal ik nieuwe foto's maken (ook van de achterkant).
Ben je een beetje te spreken over die ENGL? Als ik me niet vergis heb je daar maar een paar kanalen en geen midi aansturing mee toch? Is wel één van de weinige beetje betaalbare ENGL's :)
Hij heeft 4 gainstages, maar ik gebruik alleen de eerste en vierde. Voor clean en lead. Als ik crunch wil draai ik het volume op m'n gitaar terug.
Mede doordat er geen MIDI schakeling mogelijk is heb ik indertijd een G-Major aangeschaft en ga ik nu naar de GM2. Dan werkt het toch soortvan via MIDI.
Bevalt die Peavey met die EL84's erin? Had ook bijna zo eentje gekocht maar toen kwam ik een 60/60 tegen met 6L6-en. Als ik naar mijn ervaring met EL84's (in vershcillende combo's) kijk dan heb ik het gevoel dat ze qua geluid wat minder geschikt zijn voor heavy muziek. Of vergis ik me nu heel erg?
Dat ligt aan je smaak. EL84's klinken ronder en warmer, maar 6L6's schijnen strakker te zijn. Ik heb nog geen 1 op 1 vergelijking gemaakt dus ik kan niet echt oordelen. Ik zou het graag eens doen want ik denk dat 6L6 toch meer mijn ding zijn. Maar de amp klinkt wel érg fijn moet ik zeggen, dus voorlopig blijft ie.
Ik heb ook altijd bepaalde eigenschappen aan bepaalde type buizen toegedicht en er zit ook zeker een waarheid in maar ik heb gemerkt dat ik buizen die ik nooit mooi vindt klinken bij bepaalde amps gewoon goed vondt klinken...
jaren lang had ik voorkeur voor 6l6 maar bij mn roadster vond iki de el34's beter klinken. Ook de vht 2502 die ik nu heb is gewoon super met el34...
Waarom doe je in godsnaam je CAE weg?
Hoi.
:) probleempjes met mn auto :)
Ik wil een nieuwe auto. ik heb nog een klein gat in mn budget. Daar staan de preamp, de akoestische gitaar en de custom te koop. Als 1 van de 3 weg is is ht gat gedicht...
Hte liefst houdt ik m maar ik kan tijdelijk best zonder...
Aah, da's altijd zuuuur..
Maar ik zou de Gibson veel minder missen dan een Cae hoor.
SUCCES!!
Tja. Beide zijn fijne dingen en "one of a kind" moet ik zeggen. Maar de auto is natuurlijk datgene waarmee ik beide moet vervoeren. We zullen ien welke van de 3 het is. Er zijn genoeg reacties dus heb ik niet te klagen...
De CAE 3+ is een fijn ding en als ik mocht kiezen bleef hij netjes in mn rack natuurlijk...
Damn... om zo'n reden gaat er echt never nooit niet iets weg bij mij, maar dat zal wel een luxe probleem zijn. Ik zou de fiets wel pakken, no way dat er iets voor in de verkoop zou moeten.
Overigens wel erg veel geld 1400... heb er in totaal al 3 voorbij zien komen voor 1000.
Tja. Het komt wel terug allemaal daar ben ik niet bang voor.
Jammer trouwens dat je de markt even snel voor me verziekt... :) Voor het bedrag wat je noemt gaat ie nooit weg maar de vraag prijs is idd wat ruim. Er hoeft niet altijd betaald te worden wat er gevraagd wordt. Overal is over te praten...
Als er iemand aanbiedt te ruilen (voor een Mesa 50/50 bijvoorbeeld) lijkt me dat ook zeker iets moois. Maar de Peavey klinkt vooralsnog erg lekker.
Als ze voor minder dan 1000 weg gaan ben ik misschien ook nog wel eens bereid er eentje aan te schaffen. Wel een beetje traditie op dit forum hè :P. Vraag me af of ik er mijn sound uit kan halen. Clean twijfel ik zeker niet over, maar OD?
Omdat de G-Major 2 nu in m'n rack zit ben ik voorlopig weer even klaar. Ik zal binnenkort (morgen? misschien zelfs vanavond) foto's maken. En Mark: als ik eraan denk zal ik zelfs de Musicman op de foto zetten.
Nu eens bedenken en proberen of ik een GCP nodig heb :).
Poe
Ik gun het écht niemand zo te klinken zoals ik.
Ik heb dure shit om mijn gebrek aan talent te verbloemen namelijk.:rockon:
De rasechte gearslut dus :P.
Sorry no offense, ben zo nu en dan nog wel eens iets te open minded. Maar voor die paar die hier het topic doorlezen zijn sowieso geen serieuze gegadigden voor jou CAE. Good luck anyway met de verkoop en ik hoop voor je dat je de Gibson eerder verkoopt ;).
Bij deze nieuwe foto's van mijn rack:
Front
http://c3.ac-images.myspacecdn.com/i...8768e56f62.jpg
Back
http://c4.ac-images.myspacecdn.com/i...c638df037b.jpg
Het is nog een beetje een zootje, maar dat komt omdat ik (1) de powercables nog niet heb vastgezet. Ga ik dus gelijk doen :). En (2) omdat er twee kabels (een MIDI out kabel naar m'n PC en een kabel naar een footswitch) niet weggewerkt zijn. Ik weet namelijk nog niet of ik die wel wil gebruiken. De footswitch wordt nu gebruikt als Tap Tempo, maar is de switch van m'n preamp (Engl Z4).
Een domme vraag misschien, maar wat is dat voor ding wat aan de achterkant van je rack geschroefd zit (waar alle plugs in gestoken zijn). Ik heb zo'n ding al verschillende malen voorbij zien komen en heb me eigenlijk altijd afgevraagd wat het precies is, en wat het doet.
Bij mijn weten is de officiele term daarvoor 'rackplate', en anders heb ik het een foute naam gegeven, of is er geen naam voor :P.
Omdat ik een poosje terug ook het nut daarvan niet helemaal doorgrondde heb ik er een topic over aangemaakt (zie hier). Rackplates worden gebruikt om pluggen door te verbinden zodat je bij aansluiten niet in je rack hoeft te kruipen. Bij opbouwen en afbreken scheelt dat veel tijd en gedoe. En het is cool :supercool:.
Over een poos ga ik twee racks bovenop elkaar gebruiken (omdat het niet in 1 rack past of veel te zwaar wordt) en dan zijn zulke plaatjes heel erg handig.
Raoul!!!
Helemaal gemist dat je rack v2 hebt gepost.
Jaaaaaa, ziet er lekker uit hoor. Wel even de achterkant fatsoeneren heej ;)...speel jij in Eb trouwens?
Neem binnenkort maar weer eens wat op, zodat ik (wij) die Gm2 effecten kunnen horen.
@Aikira: rackplate of backplate. zoek bij Thomann maar op "rackblende".
Zoals LM al zegt: I-DE-AAL als je een modulair rack hebt zoals ik, maar ook met 1 rack. Je hoeft niet in je rack te kruipen om alles aan te sluiten. Dus op- en afbouwen is zo gedaan.
Trouwens: heb jij je VHT gewoon in 1 rack met de rest? Dan heb je óf roadies óf een sterke rug. :seriousf:
Haha, laten we het maar op dat laatste houden ;)
Tot nu toe heb ik nog niet al te vaak hoeven sjouwen, en het valt me tot nu toe nog wel mee qua gewicht. Als ik de set vaker moet gaan verslepen dan kan me dat misschien wel tegen gaan staan. Wellicht dat ik dan 2 rackcases in ga richten. Tot nu toe zit alles nog in 1 case. Daarbij heb ik nog 1 plekje over..... ;)
Zal binnenkort eens een keer pics posten.
Jaaa, pics pics pics.
Ik had mijn VHT eerst ook in 1 rack, maar dat was echt niet te doen.
Nu heb ik 'm in een losse 2HE. Ideaal!
Oke, ik ook even een showoff.
Heb een weekje vrij gehad en even rustig de tijd genomen om het complete rack opnieuw in te richten en te bekabelen. Afgelopen zondag de Gaspedal opgehaald en deze avond de hand gelegd aan de laatste puntjes. Moet allemaal in een razend tempo want vanaf a.s. woensdag moet het hele zwikkie zich live gaan bewijzen.
http://www.noahonline.nl/images/guitar/rack2009_1.JPG
En nog even een shot van de achterzijde. Omdat ik het rack niet altijd zelf opbouw heb ik alles zo gemakkelijk mogelijk gemaakt en alles netjes gecodeerd.
http://www.noahonline.nl/images/guitar/rack2009_3.JPG
Wacht nu nog op een aantal onderdelen zodat ik de bekabeling ook in orde kan maken. O ja, ook nog even een close-up van het pedalboard.
http://www.noahonline.nl/images/guitar/board1.JPG
Superstrak man! Ik wou dat ik zulk spul had :P.
Ik vind de knoppen van de Gaspedal er wel een beetje kiddy en enigzins fragiel uitzien :P. Doe mij maar 2PDT switches :D.
Thnx. Maak je maar geen illusies. Die knoppen zijn zonder twijfel de meest robuuste die momenteel verkrijgbaar zijn en waren één van de doorslaggevende factoren waarom ik uiteindelijk voor de Gaspedal gekozen heb. Dit is toch wel de Hummer onder de Midipedals :ok:.
Godver Chiel, da's Gheyl!
..en elke keer dat ik die Masotti zie, krijg ik er GAS voor..
@LM: ik denk dat de VHT toch wel een kilo of 15 weegt? (nooit gewogen hoor)
Prachtig!
is het pedalboard ook in elkaar gezet door Paul?
Thnx. Uiteindelijk is niets is in elkaar gezet door Paul (op de speakercab en het Gaspedal na dan ;)). Hij had het veel te druk en daardoor heb ik uiteindelijk alles zelf gedaan. Overigens ook wel erg handig bij evt. problemen etc. Ik weet nu zelf exact waar alles zit en hoe het functioneert.
Ziet er goed uit heel netjes! Prachtige set!