ABBA dus. 😉
Ik had gedacht Brucified maar die dus niet waarschijnlijk.
Printable View
ABBA dus. 😉
Ik had gedacht Brucified maar die dus niet waarschijnlijk.
Ik kan dat niet bevestigen noch ontkennen…..
Oh man..... ik word gek van de spanning....!!!!
ABBA had ik eerlijk gezegd niet verwacht. 'Waterloo' is niet overtroffen, maar ze zijn best goed voor een feestje in de Ziggo Dome.
Jury heeft wel gelijk dat het netjes is, maar wat wil je dan?
Van Brucified snap ik nog steeds niks. Ik vind ze keer op keer niet overtuigen. Maar dan moeten ze in de uitzending ook niet voor 'I'm on fire' en 'The River' kiezen. Ziggo Dome betekent stadion rockers. Ze hebben een grote band en het komt gewoon niet uit de verf.
Eagles Legacy deden het al wat beter, maar het jury kritiek snap ik wel. Het is qua materiaal een wat gezapige band en in slaap vallen ligt op de loer. Ik heb hier nog een dubbel live-lp die ik ook nooit op zet want er is niet doorheen te komen. Maar ze zijn er nog niet, ik zie ze nog steeds afvallen.
Queen kan denk ik niet meer stuk, Billy komt er ook wel. Verder zie ik Bob Marley nog wel doorgaan en dan is verder mijn voorkeur Ivy Wonder boven Eagles en Brucified.
Er komt kennelijk een vervolg, want de inschrijving is alweer geopend. Wat zullen we gaan krijgen. KISS inclusief beschilderde gezichten? :D
Leuke aflevering en dat ABBA eruit ging vond ik niet verassend. Het verbaasde me dat ze zelf niet verwacht hadden eruit te gaan, beetje arrogant vond ik ze wel, met name die zangeressen. Totaal misplaatst want ze waren in deze uitzending matig. Terecht dat de jury opmerkte dat ze Knowing me Knowing you totaal verkeerd brachten, als een vrolijk feestnummer. 😂
Verder verwacht ik Eagles eruit en in de ziggo Dome Queen, Joel, Marley en Stevie W. Allemaal heerlijke bands waarbij mijn favoriet stiekem toch Marley is, wat een lekkere muziek is dat en ditto achtergrond zangeressen, een genot om naar te kijken en luisteren.
Mijn inside information weet nog van één band die er volgende week uit gaat, de andere niet, dus ik vind het ook nog steeds spannend. Arjans voorspelling klopt bijna….
Heb maar eens een Celebrating Amy YouTube-kanaal aangemaakt:
https://youtube.com/channel/UCPwou33e_dksOVWlAYW6Zqg
Al 4 abonnees…. Mwuahaha!
I would quit my daytime job. :ok:
Hihihi…. Maar onze fimpjes op het SBS6 YT-kanaal worden wel goed bekeken!
Ik ben het hier mee eens. Ik vond Brucified ook weer niet echt overtuigend. De zanger lijkt er voor mijn gevoel totaal niet op qua stem en ik vond zijn timing ook wat raar soms. Ik vind ABBA qua tribute band beter. Ivy Wonder is een goede band maar vind ik niet echt speciaal op Stevie Wonder lijken, maar meer op een goede allround band die Stevie Wonder covered. Marley vind ik normaal erg goed, alleen deze keer vond ik ze net wat te gehaast spelen.
Mijn voorspelling: Queen, Billy Joel, Bob Marley en the Eagles. Ook in die volgorde.
De Queen tribute is echt heel erg goed. Beetje jammer dat de zanger lijkt op het sullige broertje van Snollebollekes, maar man wat een stem!
Hahaha, arme Ward! (Zo heet ‘ie.) Hele geschikte gozer en inderdaad erg goede zanger. Vind dat ze het wel verdienen, ze hebben hun act goed voor elkaar (zijn ze ook al heel lang mee bezig) en waren ook echt profi in de benadering naar Talpa toe (in tegenstelling tot wij, hahaha).
Zit iedereen klaar voor de finale? 😉
Ik vermaak me prima. :)
Zoals ik al voorspelde ging Eagles Legacy eruit.
Ivy Wonder koos toch voor een van de slappe hits. Had even geknald met 'Master Blaster' of 'Higher Ground', maar nee... gemiste kans.
Brucified vond ik nog steeds niet overtuigen, maar ze kozen wel voor 'Born to run'. De uitvoering vond ik nog steeds matig, maar er stond nu wel hoorbaar een E-Street Band en dat heeft ze wat mij betreft gered.
Terechte uitslag.
Queen terecht 1, helemaal klaar voor Ziggo!
Mooi dat Marley het gered heeft uiteindelijk.
Leuk seizoen, enorm genoten 👌
Ik heb de hele wedstrijd een beetje gemist, sorry.
Op zich een vrij voorspelbare uitslag. Ik denk dat de uitslag voor de jury al van te voren bepaald is. Aangezien het Ziggo wel gevuld moet worden.
Zelf vond ik the Eagles beter dan Brucified. En Bob Marley had voor mij derde moeten zijn. Stuk betere en strakkere band dan Brucified.
Ik vond het al met al een leuk seizoen. Al wordt er iets te duidelijk naar de Ziggo toegewerkt in de uitslag ipv de bands te beoordelen voor wat ze zijn, namelijk een tribute en niet per definitie om de Ziggo op zijn kop te zetten. En er hadden wat meer bands per uitzending kunnen afvallen en nieuwe erbij om het minder voorspelbaar te maken qua uitslag.
Dat klopt wel. Belangrijkste vereiste was inderdaad: Ziggo in vuur en vlam kunnen zetten. Daarna als tweede vereiste klinken als het origineel.
Als je puur kijkt welke van de 4 bands die in de Ziggo staan de beste vertolking van het origineel neerzet, had de uitslag eigenlijk moeten zijn:
Marley
Queen
Joel
Brucified.
Een Ziggodome lijkt mij een vrij dure zaal om af te huren en ze willen gegarandeerd een volle bak hebben (17.000 mensen), dus gaan ze op safe spelen en kijken ze hoofdzakelijk naar welke muziek slaat het beste aan.
Begrijpelijk want je wilt geen verliesgevend seizoen draaien als commerciële zender.
Tribute bands die ik helemaal te gek zou vinden en die van mij wel in seizoen 2 mogen zijn: Red Hot Chili Peppers, Pink Floyd, Bon Jovi, Jimi Hendrix en Genesis.
Maar ja, behoudens Jovi, vul je daar geen SBS 6 publiek mee in de Ziggo. Dus ik ben bang dat je de uitgekouwde popmuziek krijgt die iedereen kent.
Desondanks ben ik benieuwd naar seizoen 2 en wellicht worden we getrakteerd op verassende bands.
Ik hoorde gisteren Spike zeggen dat hij hoopte op tributes aan nieuwere bands. Op zich heeft ie een punt want bijna alle huidige tributes spelen voornamelijk jaren 70 en 80 muziek.
Wat dat betreft was Celebrating Amy iig wel wat actueler :)
Maar goed, nieuwer en met grote hits. Nirvana? Radiohead? Oasis? Metallica? En wat dames natuurlijk. Cranberries?
Foo Fighters en Robbie Williams.
Zijn er genoeg van. Waarom moeten het eigenlijk alleen grote hits zijn? Het gaat toch om de tribute?
Nou ben ik sowieso al niet van de tribute bands. Ik luister 100 keer liever naar iets origineels met eigen werk Het lijkt wel of tribute bands de hele markt hebben overgenomen. Ik vind dat een beetje creatieve en muzikale armoede. Maar zegt tegelijkertijd iets over het publiek en over het lef van de podia.....
Volgens de formule van het programma moet je een volle Ziggo entertainen.
De tribute bands uit het programma eren tot nu toe vooral bands die je nooit meer zelf aan het werk gaat zien. Beetje nostalgie.
Overigens kwam er van de jury (ik meen Angela) wel een hint om naast de tribute ook met eigen werk te komen. Er zit echt wel talent in die bands en het zou zonde zijn om daar alleen anderen mee te kopieëren.
Onze zangeres was er vooraf al van overtuigd dat het doorgestoken kaart was ;-) En commercieel gezien is dat natuurlijk ook wel slim. Persoonlijk denk ik niet dat het volledig van te voren gepland was, je hebt altijd onzeker factoren. Ik denk dat A-Fever ook commercieel gezien een goede Ziggo-keuze geweest zou zijn, dus waarom die eruit gingen is me een beetje een raadsel (en je weet het niet: misschien heeft Mojo wel (auteurs)rechtelijke troubles zien aankomen aangezien Abba nog steeds - virtueel - optreedt). Ik denk dat alleen de volgorde en misschien de 4e band nog als variabel werden beschouwd.
Persoonlijk vind ik het jammer dat de Eagles eruit lagen, die vond ik gewoon erg goed. Brucified is technisch nog wel het één en ander op aan te merken maar het zijn zulke sympathieke gasten dat die absuluut de gun-factor hebben.
Het was een erg leuke ervaring om mee te doen en we hebben al een aantal optredens staan die we zonder dit programma waarschijnlijk niet gekregen zouden hebben (en dat worden er hoop ik nog veel meer). En Nederland is toch een leuk muziekprogramma rijker. Misschien een editie maken met als hoofdprijs een optreden in Paradiso ipv de Ziggo? Voor de minder bombastische acts 😉
Ook ik vond de ABBA en Eagles tribute erg goed, maar denk dat ze het voornamelijk niet gehaald hebben omdat ze domweg niet voldoen aan de smaak van met name Cesar en Spike.
De Queen tribute is geweldig, maar ergens vind ik het wel jammer dat het zo duidelijk is dat ze hulp krijgen van een backingtrack. Op zich niets mis mee maar met Ward als enige zanger voelt het geheel een beetje leeg. En waarom niet een extra toetsenist erbij? Ik ben benieuwd hoe ze die in een show van een uur doen.
Leuk programma verder en ik ben benieuwd naar het nieuwe seizoen.
Heeft iemand hier inmiddels een van de deelnemende bands echt live zien optreden?
De band Queen Must Go On staat vrijdag op het programma bij de Kasteeltuin concerten in Helmond.
Ik ben wel voornemens om dat te gaan bewonderen, ben wel benieuwd of dat echt zo goed is als op tv :)
Ik heb Queen must go on een tijdje terug gezien met mijn oudste zoon die Queen fan is. Vond ze wel goed. Die zanger heeft een ander timbre dan Freddy Mercury maar een dijk van een stem. Ze spelen wel een beetje vals. De piano en koortjes komen van een USB stick. Als je van Queen houd zeker de moeite waard.
Maar omdat ze vals spelen, klinkt het perfect.
En niet vals. Eh...
Overigens gebruikte Queen destijds ook al tapes om het live te kunnen brengen. :)
De Queen-jongens doen het goed! Sowieso qua act maar vooral qua aantallen optredens bedoel ik. Een stuk beter dan wij met Celebrating Amy, maar we hebben voor de vakantie twee maanden lang bijna ieder weekend opgetreden en dat vind ik al heel wat, dus het TV-optreden heeft toch wel wat gebracht.
27 augustus zijn onze vakanties over en staan we op Jazz Festival Delft. Bibelot in Dordrecht op 4/11 vind ik ook een leuke. Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen.
Queen Must Go On, A-Fever en de Billy Joel Experience hebben mega volle agenda’s, daar kunnen wij nog niet aan tippen.
Deze was wel erg leuk, in de Bullekerk in Zaandam:
https://fb.watch/evVUIpGIYb/
Ziet er ook gezellig uit :) Abbafever ed is fastfood, jullie muziek is voor fijnproevers.
Jullie muziek is minder mainstream dan Joel en Queen. Logisch dat die vollere agenda’s hebben. Misschien ook meer hulp gehad door de boekingsmensen en lui rond het programma?
Jullie maken muziek voor een niche liefhebbers en muzikanten. Mooi toch en superleuk !
Het heeft eigenlijk meer met mijzelf te maken dan met tributers. Op de een of andere manier word ik er altijd wat ongemakkelijk van: mensen die hun uiterste best doen om op een groep/artiest te lijken, met de zelfde ‘emotie’, en dat dan toch niet helemaal (of helemaal niet) lukt. Ik voel dan altijd een lichte gêne.
Vandaar...
Ik snap wel wat je bedoelt. Je kunt er soms beter helemaal je eigen ding van maken, omdat exact nadoen toch nooit gaat lukken.
Het probleem is alleen,dat het publiek daar meestal niet op zit te wachten.Zeker bij Queen zit elke noot in hun geheugen gegrifd en zo moet het voor hun ook exact klinken.