Neem aan dat er gewoon een standaard 220v netsnoer bedoeld wordt, geen voedingsadapter. Als ze vervolgens 260 euro willen inhouden zou ik ook wel even de wenkbrauwen fronsen. Voor 260 eu zou ik wel even heen en weer rijden om het snoertje te halen.
Printable View
Neem aan dat er gewoon een standaard 220v netsnoer bedoeld wordt, geen voedingsadapter. Als ze vervolgens 260 euro willen inhouden zou ik ook wel even de wenkbrauwen fronsen. Voor 260 eu zou ik wel even heen en weer rijden om het snoertje te halen.
Ja, ik bedoelde gewoon een 220v netsnoer, daarvan heeft iedereen er wel 1 of meerdere liggen, misschien zelfs ongebruikt. Dus om daar dan zo`n klap geld voor te vragen?! Als het ging om de voedingadapter dan was ik wel teruggereden, maar niet voor zo`n 220v stekker..
Ik.ben het eens met LRS.
Sterker nog, ik had TS aan die €260,- gehouden als dat de officiële spelregels zijn.
Dan maar wél terugrijden voor een snoer, óf betalen.
Zo'n winkel moet toch gewoon een grens trekken? Vandaag figuur A een kabel, morgen figuur B een handleiding, overmorgen figuur C met een kras op het object.
Ik snap het wel, geloof ik.
Aan de ene kant snap ik Bax, maar om nu 260 eur te vragen voor een netsnoer dat ze zelf voor 8,95 verkopen is nogal overdreven.
Tering wat zijn jullie dom. Die netsnoeren zijn speciaal ingesteld voor Djent. Da's een moeilijk en kostbaar proces.
Is ook overdreven.
Maar ik bedenk maar dat ze niet €260,- vragen voor het snoertje, maar voor het niet compleet inleveren.
Je hebt de keuze om terug te rijden voor het snoertje.
Of je koopt een snoertje en stopt die in de doos en levert dan in.
Je kunt ook een gitaar inleveren waar je de slagplaat af gerukt hebt. Mogen ze dan ook maar €10,- inhouden....ik kan me het trekken van 1 lijn goed voorstellen, het moet geen maatwerk worden.
Fusion kan weleens gelijk hebben over djent snoeren. Als die kabels niet goed getuned zijn klinkt de bas flubberig.
Waar ik me behoorlijk aan stoorde, is jouw houding als klant. Jij was toch degene die een foutje maakte (product incompleet retourneren)? Dat kan gebeuren. Maar los het dan gewoon even op en hang niet de bullebak uit. Dat “gastje” zat nl. niet fout, maar jij. Hij was gewoon te beleefd en te goed getraind om met stennismakers aan de balie om te gaan. De moraal van het winkel-verhaal is dat het niet uitmaakt hoe zeer je als winkel in je recht staat, je verliest het altijd van klanten met een bepaalde houding. Ook al los je het voor ze op, wordt het gekleurde verhaal alsnog op internet gegooid. 👍🏼
Eind September paar dingetjes bestelt waaronder 2 pedaaltjes van TC Electronic.
Die twee pedalen waren niet in voorraad, kon 2 a 3 weken duren.
3 weken gaan voorbij, niks.
Ik mail, heren... u moet nog wat opsturen!
Antwoord, sorry voor het verlate antwoord, het is bijzonder druk... bla bla bla... week 44....
Week 44 gaat voorbij, niks.
Ik mail, heren... 44 is voorbij!
Antwoord, sorry voor het verlate antwoord, het is bijzonder druk... bla bla bla... begin januari...
Ik mail TC Electronic over hoe & wat. TC Electronic zegt, nee, we hebben geen problemen behalve op 1 item na dat inderdaad vertraging heeft, dat moet eind november overal weer in de winkel liggen.
Ik mail Bax, TC ELectronic heeft geen problemen hoor en Duitsland kan alles gewoon leveren, jullie moeten niet de kaas niet door Thomann van het brood laten eten! Wees pro actief!
Kijken of ze daar nog op reageren.
Mijn advies zou zijn, bestel alleen wat op de website voorradig is en anders toch bij de buren bestellen. Heel vervelend Pepe maar mijn ervaring met Bax is hierin heel wisselend. Destijds een UA 2-610 preamp gereserveerd en kreeg netjes een schema met de 'onder voorbehoud' levering. Zou in eerste instantie 2-4 weken duren maar ik had het product binnen een week al binnen. Conclusie is denk ik dat zij als dozen schuivers afhankelijk zijn van de leverancier en de afspraken die daarnaast gemaakt zijn. Dit zou kunnen inhouden dat bij een nieuwe levering Bax niet de eerste is die zijn bestelling ontvangt? Sterkte in deze donkere dagen ;-)
Ja, Bax heeft geen controle, die hebben gewoon wat lol met mij en ik met hun andersom.
Ik had ook het vinkje 'alles in 1 keer versturen' aangeklikt.
Is niet slim. Betekent paar maanden wachten op iets wat je ook bij de gitaarboer om de hoek kan halen.
Nu zegt men, wij MOGEN niks versturen, dat wil de klant niet! ook al geef ik aan dat de klant daar nu anders over denkt nu Bax zich niet houd aan de 3 weken afspraak.
Het enige wat ik Bax verwijt is dat ze niet communiceren over veranderende levertijden, moet je als klant maar zelf achteraan gaan maar die service (leveren) is toch echt van Bax en niet van mij.
Dat is inderdaad naar mijn inziens in de loop der jaren dat ze groter en groter wilde worden minder geworden. Daarnaast denk ik ook een onderbezetting op hun helpdesk, dus bellen of mailen duurt allemaal langer. De keuze is nu toch geduld hebben of je bestelling annuleren en elders bestellen.
Reken er niet teveel op. Degene die reageert doet alleen wat hem/haar opgedragen wordt. Ik heb een soortgelijk mailverkeer met Bax gehad. Ook als ik de prijzen momenteel zie is Bax de slag echt aan het verliezen van de Duitse dozenschuivers. Bax heeft nu nog een redelijke naam, omdat ze vaak erg scherp waren qua prijzen, maar zijn daarin echt afgehaakt. Vaker niet op voorraad en als het niet op voorraad is lijkt het langer te duren dan bij Thomann en komt het dikwijls duurder terug.
Toch even een nieuwe aankoop ervaring delen.
Bax had begin december een actie met 7,5% korting op gitaareffect pedalen! Ik had nog een eenvoudig en compact reverb pedal nodig dus ik heb de Nux Oceanic Reverb aangeschaft. Op dat moment was de prijs 74 euro. Op de dag dat de kortingsactie was afgelopen daalde ook de prijs van dit pedaal naar 69 euro wat een prijsdaling van iets meer dan 7,5% is! Dit kan niet waar zijn dacht ik. Ik Bax gemaild om uitleg maar een reactie bleef uit, ik ze vervolgens benaderd via Facebook, een reactie bleef uit.
Uiteindelijk maar het pedaal retour gezonden wat gelukkig allemaal verder netjes is verlopen. Bij wet is het verboden prijzen te verhogen waneer er een kortingsactie is maar ik weet niet wat de prijs voor de kortingsactie was daar Bax verder ook niet meer heeft gereageerd. Aankoopbedrag inmiddels terug en ik gebruik mijn reverb van mijn versterker weer welke eigelijk ook prima klinkt :-)
Haha...
Ik heb me voorgenomen om als ik iets gekocht heb, ik een jaar niet meer kijk wat het object kost op dat moment. Levert alleen frustratie op.
Mijn Epiphone western was tot m'n stomme verbazing tientjes duurder geworden. Groot was m'n teleurstelling dat ik 30 eur te veel heb betaald voor mijn vuilnisemmer.
Ging laatst tanken in NL. 1,44/liter, "daar hoef ik niet meer voor naar Duitsland," dacht ik nog. Maar ik betaalde gisteren 1,31 daar.... Je kunt het niet winnen...!!
Jaja :-) Achteraf heeft Bax met deze actie me wel geld bespaard en laten inzien dat ik nog even geen los reverb pedaal (echt) nodig heb :-)
Bax...tjah. Soms een moeilijk verhaal met ze.
Poosje geleden 's morgens gebeld naar Rotterdam over voorraad van een Arturia Keylab 61 MKII, welke alleen in Goed stond.
werd me gezegd dat 'ie de volgende ochtend in R'dam kon zijn. Gezegd das goed, doe maar...Hartstikke mooi!
Krijg tegen een uur of 19:00 een mail binnen dat de bestelling geannuleerd is...?
Bel meteen terug naar Rotterdam. Krijg gelukkig nog iemand aan de lijn. Met de mededeling dat ik zelf geannuleerd had.
Vaag...dus ik het verhaal uitgelegd dat de bestelling in R'dam is geplaatst en 't vanuit Goed moest komen...waarop er werd gezegd;"Dat kan helemaal niet zo".
Dus ik was ietwat geirriteerd...maar ok. Ik vroeg of het dan eventueel mogelijk was 'm op te pikken in Goes de volgende ochtend, waarop het antwoord "Daarvoor moet je Goes zelf maar bellen, daar heb ik geen tijd voor!". Dus...:???:
Ik bel Goes, leg het uit...hij zet de bestelling vast en ik kan gewoon langs komen. Krijg ook netjes de bevestigingsmail en meteen via I-deal betaald. Dus ik de volgende dag naar Goes aan de balie. Geef de beste jongen de barcode.
Hij dat ding halen...komt 20 minuten later terug...zucht...
Bax'; "Alsjeblieft, dat wordt dan €489,-".
Kijk 'm aan met vragende ogen..."Ik heb al via i-deal betaald".
Bax;"Hier staat...uh...nog te voldoen, dus je moet nog betalen."
Pak m'n betalingsbevestiging erbij en laat 'm zien.
Bax;"Oh...dat is vreemd...uh..uh...uhhh...en nu?"
Ik; "Dat vraag je aan mij?"
Bax;"Ja...uh...ik kan er ook niks aan doen! Is mijn probleem niet dat je al betaald hebt."
Ik met een wtf gezicht;"Nee, klopt...maar ik ga niet twee keer betalen".
Bax;"Maar dan kan je 'm niet mee nemen."
Ik;"Wat is 't ordernummer in jullie systeem?"
Bax;"Uh...uh...dat is dit nummer...toch?...1234546789".
Ik;"Dat is de bestelling die gisteravond geannuleerd is...van jullie kant. Dit is het nummer wat je nodig hebt."
Bax;"Oh..uh...uh..uh...maar, nou weet ik niet wat ik moet doen."
Ik;"Das dan niet mijn probleem, maar ik heb hier m'n betalingsbevestiging...jij hebt daar de juiste bestelling, je kijkt maar hoe je het recht gerommeld krijgt...ik ga naar huis, met m'n nieuwe speeltje. Tot ziens..."
Bax, met rooie oogjes;"Uh...uh..uh...ja...ok...later..."
Dus...vaag verhaal, beetje lang ook...ghehehe...Die arme jongen half huilend aan de balie...en terecht met z'n ge-je en jou :seriousf:
Maar goed. Niks meer van gehoord verder, dus zal wel goed gekomen zijn :soinnocent: