Oorspronkelijk geplaatst door
Harald
Straks ga je nog verklappen dat alle bandleden evt. de zanger/zangeres in dienst van de muziek moeten spelen. Dan hoeft het gelijk niet meer voor de gitaristen, en de zanger(essen/s)... :D Dat is ook de reden dat je het raar vindt. Omdat ze het inderdaad alleen tegen de drummer zeggen, of de bassist als die teveel freakt. En tegen de gitarist als die te hard speelt. Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat dat tegen iemand die zingt gezegd is... Nee, dan zie je van die kinderen die een battle moeten voorbereiden voor zo'n talentenshow... "maakt me niet uit welke stukken ik moet zingen, als ik maar alle uithalen krijg."
Net als met gitaarsolo's, hangt gewoon van de muziek af hoe een drummer moet spelen. Maar als ik bij Joe Satriani een geweldige drummer zie die 8 minuten lang drum preset 1 van een oude drumcomputer moet naspelen (de meest basic eight beat die je kunt bedenken), gewoon omdat Joe bij zijn eerste platen niet altijd een echte drummer kon betalen, dan voel ik toch wat plaatsvervangende schaamte en verveling.
En ja, ik weet dat net als bij slaggitaar, dat nog veel moeilijker is dan veel mensen denken. Zeker als je het vijf minuten heel strak en gelijkmatig moet volhouden. Maar dat dat ook moeilijk is maakt het niet minder saai.