Zou je die eens in het desbetreffende topic over twijfelachtige advertenties kunnen noemen?
Printable View
Bijvoorbeeld
Jazzmaster be
Jazzmaster MP
Telecaster be
Telecaster MP
Is mij eerder nooit echt opgevallen, ondanks dat ik regelmatig op beide sites kijk.
Moet toch maar eens beter gaan opletten.
ja,
schizofrenie bestaat en is een wereldwijd onderkend probleem;
het kan zelfs zo zijn dat de verschillende persoonlijkheden niet op de hoogte zijn van de vraagprijs van de andere.
en hier - aan ons, getuigen vanop de eerste rij - wordt weer zwart op wit bewezen dat ernstig chaotisch of katatoon gedrag wel degelijk van deze tijd is :punk:
Maar ach, het staat iedereen vrij om zijn waar langs verschillende kanalen aan te bieden, en je verkoopnaam hoeft niet noodzakelijk je "eigennaam" te zijn.
Opmerkzaam, Pépé !
F.
Zwaar kloten....
Had vorige week een betaling verricht voor een Boss JS-10 en alles leek in kannen en kruiken.
Verkoper 'leek' betrouwbaar (via marktplaats) en had zelfs eigen (?) foto's van de JS-10 doorgestuurd aan mij.
Had zelfs zijn adres doorgestuurd, maar deze zal wel 'vals' zijn.
Heb dus helemaal niets toegestuurd gekregen en krijg totaal geen contact meer met deze persoon.
Heb al aangifte gedaan en ben heel erg pissig!
kut man, en eigen foto's kan je checken via google he. Maw zoeken op image, als blijkt dat die foto's ergens ander staan dan heeft de persoon ze mischien gekopieerd.
Of zelf ophalen of anders vragen met een foto van zijn of haar gezicht met het product en paspoort in de hand. Dan heb je nog iig iets.
Lijkt me ook eerder iemand die gewoon zowel BE als NL wil bereiken. Gitaren zullen zich waarschijnlijk wel in Nederland bevinden, wat je vaak na een eerste mailtje ook al weet.
Ik vind het ook wat dubbel, geef dan gewoon op 2dehands.be aan dat je in het buitenland (NL in dit geval) woont. Vaak geven zulke types altijd een grensdorp op...
"Vaak geven zulke types altijd een grensdorp op... "
Da's ook omdat iets anders simpelweg technisch niet kan.
Ik heb zelfs oo kwel eens een advertentie op 2ehands.be gezet.
En je moet wel, de layout dwingt je.
Enkele weken geleden een USA strat gekocht op MP. Ik hou niet van verzenden dus heb ik die gitaar opgehaald. Blijkt weinig USA te zijn. Verkoper gebeld en die wist nergens meer van. Ik vertelde hem dat ik uit de bouw kom en samen met een paar collega's bij hem en hemzelf zou komen verbouwen. Toen kreeg ik onmiddellijk mijn geld terug. Die gasten vragen erom om op deze manier behandeld te worden. Van de 100 kunnen ze dit bij 99 personen doen, bij de 100ste, ik dus, niet.
Tip. Altijd de gitaar ophalen. Voordeel: Jij weet wie de verkoper is, hij niet wie jij bent.
Serienummer vragen en vervolgens opvragen bij fender dus... En check ook hoelang de verkoper al op marktplaats actief is. Kort = meestal geen zuivere koffie.
Doe je dat voorwerk, hoef je ook niet te dreigen met geweld.
Beide "oplossingen" zijn natuurlijk gewoon kwats. Serienummers op de neppers kloppen gewoon en als je bijvoorbeeld H*** H****ck bekijkt; die heeft al best veel jaren op zijn Marktplaats-account staan, maar verkoopt graag een "handgemaakte custom masterbuilt Gibson"* aan iedereen die maar gek genoeg is om daar veel te veel geld aan uit te geven.
*) Goedkope Chinese massaproductie-brol, vermomd als echt.
Je kan ook gewoon nieuwe neckplates (al dan niet verouderd) kopen met echte serienummers (fake58.co.uk)
Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Blijft de enige overgebleven oplossing over: niet meer via marktplaats of andere veiling sites kopen maar gewoon nieuw in de winkel, geen gerommel wel de hoofdprijs....
hi guys,
heb een tijdje geleden adv.op GM , MP, tweedehands.nl geplaatst voor een setje BK The Mule humbuckers gezocht. In no time krijg ik een paar mails van een paar gasten die op de eerste plaats pas een paar dagen om MP aangemeld zijn, of helemaal niet ingeschreven bij 2ehands.nl staan. Na een paar ping-pong mails werd me duidelijk dat ze alleen maar op geld uit waren, dus bij deze waarschuwing voor:
-een zekere Richard Van Bou met email bou.r@outlook.com
- en reactie via MP ( dus email helaas niet volledig te traceren) van een Van het Huis ( woonachtig te warffum ,de pollen 53 9989 bz zegt ie dan...)
Mocht er iemand van jullie door een van bovengenoemde heren benaderd worden, wees gewaarschuwd.
cheers
Alex
Ja, dan ben je een hele heer als je het alleen niet af kunt.
Hoop dat ik ooit een dreiging krijg dat er iemand met een Ford transit vol bouwvakkers wil langskomen om mij te verbouwen.
Misschien moet ik naar het ziekenhuis, maar er gaan er minimaal 4 mee het ziekenhuis in, wat een gelul zeg.
Had ook zomaar gekund dat hij inderdaad niet wist dat het geen echte was en hij deze ook ooit van iemand had overgekocht met de gedachte dat het een echte USA was.
En natuurlijk geeft hij gelijk je geld terug als je met zulke dreigementen komt.
Beetje laffe actie en erg typerend voor je karakter... Jammer.
Dat is waarom ik altijd even een foto maak van het kenteken (of deze opschrijf) als de koper vertrekt, je kan maar zo iemand als jij in huis hebben gehad.
En als je dan wat gaat ophalen zorg dan dat je genoeg kennis hebt om daar te beoordelen of het de gitaar is die je verwacht.
Ik kan mij, zonder extra informatie best voorstellen dat de verkoper te goede trouw was en dus niet beter wist.
Dit hele verhaal is linea recta uit Brammetjes dikke duim gezogen, heus....
Hahaha "en nou mijn geld terug voor ik je een nieuwe keuken geef. En als je niet opschiet leg ik ook nog een nieuwe tegelvloer in je woonkamer! Wat? Je wilt geen geld terug geven? Nou heb je erom gevraagd jonguh, morgen kom ik terug met een busje bouwvakkers, leggen we ook vloerverwarming onder die vloer én we stuccen je bovenverdieping, wij laten niet met ons sollen"
D3nnis, bedankt!
Ik zat hardop te lachen! :D
"...en we nemen onze eigen brammetjes mee voor tussen de middag, heeft u daar ook geen omkijken meer naar"
"We zijn de jongens van de bouw
En we lusten ze wel rauw"
Dreigen met geweld lijkt me nooit een oplossing voor zo iets. Voor het zelfde geld doet die vermeende oplichter aangifte van bedreiging. Geen geld en geen gitaar dus dan ben jezelf de verliezer in het hele verhaal.
Niet slim, maar in Qatar zeker geoorloofd, want dan zou ik voor elke oplichting 1 vinger afhakken dan weten toekomstige kopers gelijk of deze meneer of mevrouw een eerlijke verkoper is🙈
Ja, Qatar marktplaats, alleen maar eerlijke verkopers. Of ze missen een vinger.
Meestal is het de koper die wordt opgelicht maar mij is het als verkoper overkomen. Ik heb laatst via Gitaarmarkt een akoestisch gitaartje verkocht. De koper woont niet in de buurt en hij vroeg of ik de gitaar wilde opsturen. Dat vond ik wel vreemd, maar als iemand zonder uitproberen tot aanschaf wil overgaan dan ga ik daar ook niet moeilijk over doen. Het ging tenslotte niet om een heel hoog bedrag (100 euro plus verzendkosten) dus zo gek was het nu ook weer niet.
Ik stelde voor dat hij van tevoren de helft zou betalen en bij ontvangst de andere helft. Stom! Want je snapt het natuurlijk al... die tweede betaling kwam niet. Wel een keurig bedankje na de ontvangst en hij zou het geld overmaken. Niet dus. Dat was twee weken geleden en op mijn herinnering reageert hij niet.
Het zou natuurlijk kunnen dat er persoonlijke omstandigheden spelen en dat hij momenteel wel wat anders aan zijn kop heeft dan het afhandelen van betalingen. Dan zou ik het lullig vinden om zijn naam hier te noemen. Aan de andere kant, als dit echt een (gedeeltelijke) wanbetaler is dan is een waarschuwing op zijn plaats.
Zijn naam hou ik daarom even achter want ik wil hem op dit forumbericht wijzen en hem een laatste kans geven om te betalen. Doet hij dat niet dan wordt zijn naam hier onthuld. Wordt vervolgd.
Ik vind het heel nobel dat je überhaupt overweegt om de helft voor en de helft na ontvangst te laten betalen, daar zou ik niet eens over nadenken.
Des te jammer dat er een kans is dat dit direct "afgestraft" wordt als de andere partij zijn/haar afspraak niet nakomt.
idd. Ik heb ongeveer zoiets meegemaakt bij de verkoop van een budget studiomicrofoon. Ik was geloof ik 150 euro overeengekomen en had vlakbij m'n band's repetitieruimte met de koper afgesproken. Meneer had slechts 140 euro bij zich en toen wilde ik hem eigenlijk de mic niet meer meegeven. Na veel gebakkelei en beloftes dat ie die 10 euro nog zou overmaken, heb ik die mic toch meegegeven.
Je raadt het al. Nooit meer gezien die 10 euro. Is natuurlijk een ander geval dan de helft van wat je afgesproken hebt, maar ik ben er wel voorzichtiger door geworden.
Idem met afdingen aan de deur als je op marktplaats via mail al een prijs overeengekomen bent. Of zo'n sjakie die z'n 'kritische kenner-vriend' meeneemt, die mij dan zou moeten overtuigen een Lexicon PCM90 Reverb voor 100 euro minder van de hand te doen dan vooraf afgesproken met de daadwerkelijke koper. Dan niet hoor. Uiteindelijk woog de wens van de koper én de reeds afgesproken prijs zwaarder dan wat meneer "de kenner" ervan vond. :cool::soinnocent: