Oei, zo'n PR12 lijkt een heerlijk ampje. Ik zit er al een tijdje op te gassen, maar daar moet ik dus niet mijn Mercury Box 2 voor zetten. Da's weer minder, anders had je een drietrapsraketje. Nog andere pedaaltjes geprobeerd?
Printable View
Volgens mij is een Metropolis een EL84 amp.
EL84 werkt slecht met overdrive pedalen is mijn ervaring, kon er nooit aan wennen
Erge piek in het middengebied, waarschijnlijk door het EL84 karakter.
Bij al mijn VOX versterkers ging het uitstekend! Wel wat zoeken idd, maar ik vermoed dat "iets" aan de amp toch niet goed is.
Nou nou, het is toch algemeen bekend dat Voxen, Blues Juniors, Laneys, Matchless en Dr. Z's ABSOLUUT niet overweg kunnen met een pedaaltje.
:chicken:
Natuurlijk zullen er ook andere ervaringen zijn, gelukkig maar.
Mijn ervaringen met de Fender Pro Junior en Koch Studiotone zijn zodanig dat ik er niet aan kon wennen, heel vreemde mid hump
Vrijwel al mijn Barber pedalen (DD,DDSS,LTD), originle Pro Co Rat en Brunetti Mercury Box klonken wat mij betreft niet fijn.
Op mijn Fender Silverface Deluxe, Princeton Reverb en Two Rock Studio Pro veel beter.
Ik vind de Mercury Box 2 een fijn pedaal. Op een The Valve 2/50 klonk ie geweldig. Op een hoop andere amps niet echt tot mwah. Dat pedaal is vanzelf ook een beetje picky. Mijn Emma Reezafratzitz pakt verschillende amps beter. Ook de Suhr Riot (als je er van houdt) is breed inzetbaar. Ook ik heb de indruk dat EL84-amps kieskeurig zijn als het gaat pedaaltjes. Dat geldt ook voor sommige 6L6 bakken. En niet te vergeten de Orange Rockerverb 50/6V6 die ik heb gehad.