Die eerste Richwood LP's waren ook zeer goed voor het geld! Je ziet ze ook eigenlijk nooit op marktplaats. Zal wel een reden hebben.
Printable View
Die eerste Richwood LP's waren ook zeer goed voor het geld! Je ziet ze ook eigenlijk nooit op marktplaats. Zal wel een reden hebben.
Bestaat Richwood nog wel ?
Was dat merk niet samengegaan met een ander merk?
Diverse Richwood gitaren in de handen gehad zowel bassen als electrische gitaren, stuk voor stuk mankeerde er wel wat aan van loszittende frets tot potmeters die uitvielen of spontaan eraf vielen.
Niet doen deze. http://link.marktplaats.nl/m1070198015 de plaatjes komen ook in andere landen voor. Ook het taalgebruik....
Bregenz in Oostenrijk is wel de laatste plaats waar ik gitaren particulier zou kopen 😂
http://i.marktplaats.com/00/s/ODAwWD...XjShz/$_85.JPG
Is absoluut geen echte Bo-El GG Classic, maar een instapper uit het verre oosten die Huub heeft laten maken om ook een absoluut budgetmodel aan te kunnen bieden. Je herkent ze aan het ontbreken van een logo (en aan de productiefoutjes bij nadere inspectie).
Kostten destijds minder dan de vraagprijs van deze knakker.
Lijkt me een normale vraagprijs. Nieuw waren die Boels destijds rond de 5-600 euro. De duurde GG signatures kosten destijds iets van 1500 euro. Huub maakte mooie gitaren, die helaas niet echt aansloegen. Wel originele ontwerpen, maar niet echt populair. Is Huub met pensioen? Of draait z'n atelier nog?
Zie er ook niks raars aan. Staat (iig nu) in de ad dat het een ding uit Azië is. Kan zomaar eens een leuke gitaar zijn voor het geld.
Kan me ook niet voorstellen dat Huub destijds gitaren van onder de 275 euro liet maken, dat is wel heel ver van z'n eigen segment. 5-600 zoals Arjan zegt lijkt me waarschijnlijker, maar in mijn perceptie gingen ze zelfs nog voor iets meer.
alle boels kwamen uit Azie, dus wat dat betreft wijkt deze niet zo veel af van de "echte" ;)
Ik heb nu een Les Paul Special van Richwood (kwam ik later via hier achter, er stond geen merk op de kop) en die ROCKT! Goed gewicht, leuke pickups, goed afgesteld en een dijk van een geluid zonder in een amp te prikken. Doe je dat wel dan ben je nog meer verrast over het geluid.
Ik heb deze nu geupgrade met nieuwe potmeters (dat was heel hard nodig) en de neck pickup vervangen door een AlNiCo versie; de ferrieten pickup in de brug was een leuke tegenhanger omdat ie net iets viezer is.......
Een aanrader dus; heb echter veel moeite gehad om dit model te vinden dus hij wordt weinig aangeboden / mee geadverteerd.
Mijn eerste gitaar was een Richwood Strat. Deze had nog het gouden logo (schijnt dan weer veel beter te zijn dan de versies die de afgelopen 10 jaar zijn gebouwd).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds vaker naar dit oude stratje grijp en mijn USA strat laat staan. De Richwood klinkt niet per se beter dan de USA strat, maar gewoon lekker. Echt niks mis mee. Kan ook aan mijn eigen beleving liggen. Sentiment blabla..
Tuners zijn niet nauwkeurig.. goed gestemd krijgen duurt wel even. Maar als hij eenmaal goed staat ontstemt hij ook vrijwel niet moet ik zeggen.
Ik heb zelf exact hetzelfde model (tot op de kleur aan toe). Ik ben er een keer mee bij Huub geweest en die vertelde me dat het een proefserie was die hij in Azië had laten maken. Ze kostten nieuw €215 en dat was uiteindelijk beneden kostprijs (kijk alleen maar naar de onderdelen). Deze gitaren zijn dus wel voor Huub gemaakt, maar zijn Bo~Els noch Nicky B's of wat dan ook.
En dat over Aziatische herkomst heeft de verkoper er later bijgezet. Leuk dat hij hier meeleest dus.
En daar is de "Bo~el EL GG-Classic" weer...
Bij mijn weten hebben OUDE Squiers uit Japan nooit een 3-punts bevestging gehad?
http://link.marktplaats.nl/m1067014212
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
Heeft wel de bij de drie-punts behorende grote headstock.
Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad
Excuses! Het blijkt te kloppen. Het is overigens wel een minder type gewilde early Squier.
Er staat nu een Early Fender Japan voor EUR 1.700 op MP. http://link.marktplaats.nl/m1074101057
Niets mis met de advertentie hoor, maar IMHO met de prijs wel...
Je hebt gelijk! Dat maakt het wel wat fishy
Volgens mij hebben die Japanse fenders geen serie nummer hoor.
Niks fishy aan, wel is de prijs belachelijk hoog. Ik zou er hooguit 700 voor neertellen en als het een nitro versie is hooguit 1000.
De JV's hebben een serienummer op de neckplate maar dit soort neckplates kom je tegen op de custom orders, in Japan vrij gebruikelijk. Het is een genuine JV, zie er niks raars aan.
De gitaar is geimporteerd en die 400 extra euro zit gewoon in de prijs gok ik.
Ik heb 15 of 16 jaar geleden op de beurs in Veenendaal al eens een schitterende vroege telecaster weg zien gaan voor 800 euro (de gulden was nét vertrokken). Ik sta er niet van te kijken dat het gevraagd wordt. Of ie het krijgt is een ander verhaal.
Deze zou ik toch eerst opengemaakt willen zien. Sowieso zijn er geen staggerd pickups te vinden in een '75 strat.
De body wear en kleur is ook on Fenderish, een refin gok ik als het al de originele body is.
Is deze toch een betere koop, lijkt me.
Afgezien dat het plastic in die tijd zwart was (weer zo'n irritant ding van Max om zoiets niet te noemen) en de '79 strat imo het diepte punt van stratjaren vertegenwoordigd, ja.:D
Trouwens wel typisch dat ie het heeft over zwarte controls en vervolgens witte op de foto staan.
JV's onder de €1000 worden zeldzaam en ik zie ook gerust rond de €1500. Zelf heb ik er ook een ('52) en die gaat voor het 10-voudige nog niet weg. Gewoon omdat het al 2/3 van mijn leven de enige gitaar is waarmee ik mij volledig verbonden voel en die is dus gewoon niet te koop.
@ Barno, Ik heb nog NOOIT craquele in een poly Fender gezien (behalve rond 1980 toen ze met lakken experimenteerden).
De relic refins worden altijd met dat "groovy" nitro gedaan maar oeps...seventies Fender... foutje....
Dit is een domestic Squire met het Fender logo, alleen verkocht in Japan, dus later naar hier gehaald. Ik heb er ook zo eentje geimporteerd, dat was een 65 model met black bottom pickups, nog over uit begin zeventig (die toen al over waren uit mid sixties, bent u daar nog?) Enniewee, die heb ik verkocht voor 800 wat me redelijk leek. Mag je zelf uitrekenen wat de meerwaarde is van een nitro lak.
De export Squiers waren in feite 65 modellen maar dan met Squire op de headstock. Het zijn goed gemaakte gitaren met een mooie neck maar het geluid, geen fan van dat dunne Knopfler soundje wat ze hebben.
Ik heb ook nog een 52 tele uit '83. Dat is inderdaad een hele goed tele maar voor 1500 gaat ie wel weg hoor. Niet voor veel minder trouwens.
Seventies Fenders werden ook in nitro gelakt hoor... De kleurlaag (en de lak op de headstockvoorkant, omdat polyesterlak de decals wegvrat) was nitro, de transparante aflaklaag was polyester... In de jaren '60 was het omgekeerd: de metaallakken waren dan van polyester-gedragen lak, met een transparante nitrocelluloselak.
Geen idee hoe dat voor stratocasters geldt, heb mezelf er nooit in verdiept, maar wanneer ik naar '74 & '75, en zelfs '76 Mustangs kijk, dan is daar weinig eenduidigs over te zeggen (al zijn er altijd mensen die de overeenkomsten opsommen, bundelen, en als veilinggids gebruiken ofzo).
Er zijn wel elementen die je kunt noemen, zo van hee die is origineel of niet, feit is dat ze er plastic knoppen tuners op duwden, of niet, een tweede string tree, of niet, witte knopjes, of zwarte, en qua pups begin ik ook steeds meer te geloven dat ze maar net gebruikten wat ze voorradig hadden, onder de werkbank.