http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
Kent iemand dit type les Paul met rosewood ? toets
Printable View
Kent iemand dit type les Paul met rosewood ? toets
Les Paul Standard, zoals in de advertentie staat, die komen denk ik in 99,9% van de gevallen met een rosewood toets ja.
Minder vaak met een quilt top, bigsby en gouden hardware, dus zal wel een "custom shop edition" zijn. Dus geen echte customshop want die bestond toen nog niet, eerder een opgeleukte Standard.
prachtig maar ik kan met niet voorstellen dat hij uit 83 is (koffer klopt niet maar die kan vervangen zijn) maar quilts zijn erg zeldzaam bij gibson in die periode (heritage 80 elite had een quilt top maar niet zo mooi)
Ik ken niet alle Gibson maar deze is nieuw voor mij. Hoe zou die kleur moeten heten dan? En als het uit '83 moet komen blinkt het mij ook net even teveel, toets is ook opvallend licht... I dont buy it.
Zeldzaam? Ja. Ongehoord? Nee, zeker niet in die periode, er zijn een aantal verschillende modellen uit exact die periode. Gibson probeerde voorzichtig wat features uit de jaren 50 terug te brengen omdat ze toch wel begonnen door te krijgen dat die 50's Gibsons erg populair waren. Inderdaad de heritage 80's hadden wel eens een quilt top (ook 1982-1983). De spotlight special ook wel eens (1983). Dan heb je de nog zeldzamere limited editions / customshop editities / mengelmoesjes. Juist die standards uit begin jaren 80 kwamen soms met de meest waanzinnige flame tops en bursts. Bijna altijd gekenmerkt door een abr1 brug. Deze heeft dat ook, lijkt me niet geheel ontoevallig. Soort probeerseltjes voordat de vroege reissue series begonnen
Kleur is wel bijzonder, zou een refinish kunnen zijn. Maar zulke lichte toetsen heb ik vaak genoeg gezien op Gibsons dus daar sta ik niet echt van te kijken.
Sja, als de kleur niet mee mag tellen en je ook geen innards en details mag zien geloof ik alles wel.
Is dat niet gewoon een typo en moet het 93 zijn? Zou veel meer overeen komen met de koffer en de looks, was wel mode in die tijd. Nou ben ik geen Gibson encyclopedie hè, maar ik benoem even wat me logischer lijkt...
. .maar ook voor '93.. try to find another one.
Google search is niet zaligmakend maar bij een productie model zou er toch iets boven water moeten komen drijven.
Zonder te oordelen over deze Gibson, fronste ik wel direct mijn wenkbrauwen. Een met deze kenmerken heb ik nog nooit gezien, wat niet zegt dat hij niet echt is. Een waarde-oordeel is wel dat ik hem niet mooi vind, maar das hartstikke subjectief.
Dit lijkt mij een gevalletje van ooit een andere toets gemonteerd: http://link.marktplaats.nl/m1007057693
Ziet er allemaal prima en okee uit (behalve de vervangen brug, oerlelijke elementen en omgekeerde TRC), maar een ongebonden toets (met blokinleg!) op een Custom... Die moet ooit vervangen zijn.
Ik vind die elementen wel wat hebben. Toets lijkt me door het onbreken van de binding inderdaad niet origineel. Evenals de brug. Tuners zien er ook erg shiny uit voor 42 jaar. Zullen ook wel vervangen zijn. Grappig inderdaad dat die trussrod cover verkeerd om is geplaatst. Ben benieuwd of de verkoper dat zelf door heeft.
Al met al niet bizar duur voor een ietwat gemodificeerde LP Custom uit '73.
ik vind m heel erg niet mooi.. ademt echter idd wel de 80's sfeer (Ibanez ging destijds ook zo over de top met frivoliteiten opsmuk...al dat goud.. net de glimlach van een plateauzolen-en-bontjas-pooier uit Miami Vice...) en de omstandigheid dat de verkoper ook nog een Fender Bassman 50 uit de seventies (heb ik weer wel acute GAS voor maar ik heb al genoeg amps) en een seventies Fender Super Twin te koop aanbiedt geurt toch wel een beetje als een 'lang bewaard setje' .... maar daartegenover de niet periode correcte koffer, de bijna smetteloze staat (... hij was zo duur... ik durfde er m'n huis niet mee uit...??), geen foto van het serienummer..... enzovoorts..
de vorige verkoper (die ook al twijfelde aan de lak )
http://www.vintageandrare.com/produc...-Tobacco-45744
Ik twijfel of de Tim Shaws wel van origine in een LP Standaard zijn gezet. DIe horen toch thuis in een custom. ?
Idd, die shaws zaten overal in. Vind er niet veel aan, maar ze zijn 'gewild'.
Lijkt mij idd een refinish. Die pickup cavities zijn van een Gibson niet zo gelakt. Zit een enorme dikke koek lak in lijkt het wel.
Misschien ligt er dan ook wel een flinterdun laagje quited fineer over als hij toch refinished is.... Want ik heb eerlijk gezegd nog nooit een LP met zo'n top gezien uit '83.
Deze lijkt mij toch geen echte Fender:
althans ik heb er nog nooit zo een gezien.
Een Custom SHOP is het zeker niet! Maar dat zegt ie ook niet. Veel niet-originele onderdelen. En een humbuGGer!?!?
Whahahahahahahahaha!!!!!!
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
klitteband neck/body verbinding.......???
Serieus, hoe zit dat vast....., me don't know.....
Kijk eens hoe die hoge e in de tuner zit...
Verder een rare afdekplaat oo de tremveren en een raar plaatje op de stelbout van de TR.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik vind hem wel koddig.
Kwam naar dit topic vanwege deze ad. Ben op zoek naar een mooi es gitaar en kan maar niet wennen aan epiphone headstock, hoewel dat naturulijk niet moet uitmaken. En zodoende beetje browsen en op een tokai geattendeerd,markplaats checken, et voila, maar ja, 30 jaar in koffer,nooit gebruikt, ik weet het niet..
Die Tokai is wel mooi zeg!
Die tokai is hele mooi maar dat hij 1,5 jaar actief is en de bonnetje nog heeft roept wel vraagtekens op...
Volgens mij is deze advertentie eerder in een ander topic ontmaskerd als fake.
Er wordt anders serieus op geboden
Dat zegt helaas natuurlijk ook niet altijd iets.
Ik bied soms ook weleens op een advertentie van een maatje om het vuur aan te wakkeren.
Ik vind nog steeds dat ze bij marktplaats net als bij Ebay met een rating systeem moeten gaan werken.
En dan bijv. kunnen waarderen op communicatie, verzending, betaling (ook als koper ge-rate kunnen worden) en een algemene rating of iets in de richting van product.
Niet alleen de Stafhorst sticker maar vooral door die 100 sticker, dat doen ze allang niet meer, geloof ik het wel.
Maar nooit uit de case geweest, die moet die ook nieuw zijn en case candy erbij lijkt me.
Ik kan me nog een MM review herinneren, tegelijk met een Gibson ES (rond '84) en de recensent gaf de voorkeur aan de Tokai, vooral omdat de Gibson pickups te onbehouwen waren.
Ik denk dat je zelfs voor rond de 1000 nog spekkoper bent. Wel even goed kijken of alles recht en niet getordeerd is :D