http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
Kent iemand dit type les Paul met rosewood ? toets
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
Kent iemand dit type les Paul met rosewood ? toets
Les Paul Standard, zoals in de advertentie staat, die komen denk ik in 99,9% van de gevallen met een rosewood toets ja.
Minder vaak met een quilt top, bigsby en gouden hardware, dus zal wel een "custom shop edition" zijn. Dus geen echte customshop want die bestond toen nog niet, eerder een opgeleukte Standard.
prachtig maar ik kan met niet voorstellen dat hij uit 83 is (koffer klopt niet maar die kan vervangen zijn) maar quilts zijn erg zeldzaam bij gibson in die periode (heritage 80 elite had een quilt top maar niet zo mooi)
life sucks and then you die
Ik ken niet alle Gibson maar deze is nieuw voor mij. Hoe zou die kleur moeten heten dan? En als het uit '83 moet komen blinkt het mij ook net even teveel, toets is ook opvallend licht... I dont buy it.
Zeldzaam? Ja. Ongehoord? Nee, zeker niet in die periode, er zijn een aantal verschillende modellen uit exact die periode. Gibson probeerde voorzichtig wat features uit de jaren 50 terug te brengen omdat ze toch wel begonnen door te krijgen dat die 50's Gibsons erg populair waren. Inderdaad de heritage 80's hadden wel eens een quilt top (ook 1982-1983). De spotlight special ook wel eens (1983). Dan heb je de nog zeldzamere limited editions / customshop editities / mengelmoesjes. Juist die standards uit begin jaren 80 kwamen soms met de meest waanzinnige flame tops en bursts. Bijna altijd gekenmerkt door een abr1 brug. Deze heeft dat ook, lijkt me niet geheel ontoevallig. Soort probeerseltjes voordat de vroege reissue series begonnen
Kleur is wel bijzonder, zou een refinish kunnen zijn. Maar zulke lichte toetsen heb ik vaak genoeg gezien op Gibsons dus daar sta ik niet echt van te kijken.
Sja, als de kleur niet mee mag tellen en je ook geen innards en details mag zien geloof ik alles wel.
Is dat niet gewoon een typo en moet het 93 zijn? Zou veel meer overeen komen met de koffer en de looks, was wel mode in die tijd. Nou ben ik geen Gibson encyclopedie hè, maar ik benoem even wat me logischer lijkt...
"Het is maar een spelletje" - Confucius
. .maar ook voor '93.. try to find another one.
Google search is niet zaligmakend maar bij een productie model zou er toch iets boven water moeten komen drijven.
Zonder te oordelen over deze Gibson, fronste ik wel direct mijn wenkbrauwen. Een met deze kenmerken heb ik nog nooit gezien, wat niet zegt dat hij niet echt is. Een waarde-oordeel is wel dat ik hem niet mooi vind, maar das hartstikke subjectief.
Favorieten/bladwijzers