De verkoper reageert niet op mijn mailtjes, maar verwijderd wel mijn bod binnen een paar minuten. Zeer overduidelijk nep dus. (mochten de foto's je nog niet overtuigd hebben)
Printable View
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...tails&id=97450
Ik zag deze op de gitaarmarkt, geweldig mooie gitaar en ben van plan hem te gaan kopen. Alleen, is dit wel een custom? Want ik heb een beetje op de site van epiphone en op google gekeken, maar kan nergens ook maar iets vinden over een Epi LP Custom met Honey finish. Niet dat ik de persoon wantrouw, alleen kan je het maar beter zeker weten.
Mooie gitaar! Toevallg ken ik Rob zelf en hij is absoluut te vertrouwen! Hij heeft de gitaar dacht ik nieuw gekocht. Ik zou m zeker even een mailtje sturen. De gitaar is authentiek!
Heb al contact met hem gehad, komt inderdaad over als een betrouwbaar en aardig persoon. Alleen omdat ik weinig kon vinden over deze gitaar vroeg ik het hier maar voor de zekerheid. Hij is zo goed als gekocht moet alleen nog vervoer regelen.
Niet zozeer twijfel over de gitaar in de advertentie (die is gewoon 100%)http://link.marktplaats.nl/202676344
Maar wel over de bieders, ik begrijp dat iedereen zijn spullen zo goedkoop mogelijk wil aanschaffen, maar waneer je met zulke bedragen begint te bieden (eeste bod 65,-), bied je volgens mij om het NIET te willen hebben. (Adv. is maar een willekeurig voorbeeld, en viel mij op vanwege mijn voorliefde van jaren '80 Squier's)
Iedereen kan op internet de waarde van iets terug vinden, men hoeft dus niet te zeggen dat het "onwetendheid" is.
Ik ken de verkoper overigeens niet, ik wou dit alleen even kwijt omdat iedereen zich wel druk maakt waneer er een copy word aangeboden, maar niet over die grappenmakers die voor een appel en een ei op de eeste rang willen zitten.
je hoeft maar net gelu kte hebben. Je staat er versteld van wat je af en toe kunt kopen voor bijna niets.
Ook is het mij nervaring dat je in ieder geval alvast een bod op je advertentie meot hebben al is het zo'n belachlijk laag. Dan start het bieden pas vaak.
Zie:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...tails&id=98044
Ik vind er wel een vreemde tekst staan. En waarom de gitaar niet uit elkaar geschroefs mag worden...
Ik denk dat hij de gitaar niet uit elkaar haalt voor foto's.
Maar inderdaad een rare advertentie, die kerel lijkt te lui om hele woorden uit te typen ofzo:???:.
Nee, da's gewoon ouderwets. Uit de tijd dat je nog per letter moest betalen om een advertentie in de krant te hebben.
Heeft deze een headcrack gehad ? Zie bij de nut.
http://img206.imageshack.us/img206/6...0210js2.th.jpghttp://img206.imageshack.us/images/thpix.gif
Het serienummer v/d gitaar is : 0194550514, is niet te vinden op guitar dater project.com.
Link v/d advertentie : http://link.marktplaats.nl/202696674
Ok, hij is er wel eerlijk over. Maar toch...
Wie weet wanneer zo'n gitaar als 'echt' verkocht gaat worden. Ik blijf het er niet mee eens zijn dat dit soort namaak open en bloot verkocht kan worden.
http://link.marktplaats.nl/203443741
tja lastig, hij is er heel duidelijk over dat het geen echte is maar inderdaad is de volgende verkoper van deze gitaar dat ook ?
Overigens staat hij vaker op marktplaats met normale gear en komt heel betrouwbaar over, biedt regelmatig iets aan voor een eerlijke prijs.
Tja. Dat kan je op 2 manieren zien.
Aan de ene kant ben ik zelf iemand die idd wel eens veel te laag biedt. Ik doe dat bijwijze van interesse tonen. Als de evrkoper idd graag wil vekropen en netjes een mailtje stuurt valt er direct over de prijs te praten. Is de eigenaar een dwark en reageert ie niet vindt ik dat niet erg. Ik heb vaak geld en hij niet :).. hihi
Als er een mailtje gestuurd wordt en het blijkt dat je goed met elkaar overweg kan en dat beide de nederlandse taal machtig zijn heb je toch een situatie van wederzijdsvertrouwen waardoor je eerder wat voor de ander doet en meer zekerheid hebt dat de afspraak ook daarwerkelijk doorgaat...
Aan de andere kant merk ik dat ook bij mij lage boden gedaan worden. Ik zoek dan altijd het dialoog en dat werkt. Mensen die idd gewoon geen interesse hebben en zomaar wat bieden haal je er uit en met mensen die echt graag willen nkom je uiteindelijk sneller aan een transactie. heel simpel.
Je kan beide stommertje lopen spelen en niks doen maar daarvoor heb je je moeite van de ad plaatsen toch niet gedaan. Zelfs bij Marktplaats zie ik het. Iemand plaats voor € 3,- een advertentie en reageert vervolgens niet op je bod... erg stom. Dan had je die ad beter niet geplaats.
Natuurlijk begrijp ik dat je boos of verdrietig bent bij een te laag bod maar hoe jij je daarbij voelt is toch echt jouw probleem! komop wees een man en doe je best!
Absoluut. Maar waarom zou een bod irritatie geven? Dat ligt gewoon aan de geirriteerde. Ik merk zelf dat ik eerder in dialoog gaat bij ads met een bod dan bij ads waarbij "de bieder heeft gekozen niet te laten bieden op deze advertentie".
Het gaat niet om irritatie of moeilijk dit of dat. je doel is toch verkoop!? Ga erdan voor!
Dat jij geirriteerda wordt door een te laag bod ligt niet aan de bieder. Komt toch echt door jou.
Ik wou een stratje hebben dus heb ik op wat squiers geboden. In mijn wereld zit een goedkoop stratje ronde de € 100,- dus biedt ik rond de 80 voor een aantal strats. Ik heb daar eerder al een squiervoor gekocht dus ben ik gaan zoeken. Ik krijg gelijk een mailtje dat ik gek ben en dat ik voor dat geld zo'n kwaliteitsgitaar niet ga vinden... Ik denk bij mezelf.. als het dan zo moet kan ik betergelijk een fende kopen.. die zijn even duur :)
En dan heb ik het nog niet op de mails waar ik geen reactie op krijg.
Is gewoon stom want hier in huis staat een potje met een gitaar daarop getekend waar centjes in zitten. Degene die bij mij de meeste vertrouwen krijgt verkoopt gewoon zn spullen. zo is het altijd. werkt bij een winkel ook.
Als ik bij free record shop niet netjes wordt aangesproken laat ik daar geen geld achter. Ga ik wel ergens anders heen waar ik wel een goed gevoel aan over houdt.
Nocki, alleen een bod plaatsen laat heel veel ruimte voor eigen interpretatie van de verkoper. Als het bod dan ook nog eens aan de lage kant is, denkt de verkoper al gauw negatief. Als je datzelfde bod in een net en duidelijk mailtje weet te verpakken, is de boodschap 100 keer duidelijker, en maak je (denk ik) meer kans op een deal.
Daar heb je helemaal gelijk in!
Maar als jij de verkoper bent. Ga je dan je idd dom houden en niet reageren omdat het je eigen interpretatie is of wil je verkoen en doe je je best? Ik weet dat het vervelend is om een raar bod te krijgen. Maar hoe ga je daar mee om. Natuurlijk moet iemand anders het allemaal goed doen enzo. Maar hoe ga jij ermee om? Deze persoon heeft misschien wel interesse en geld en wil het snel hebben. Maar door de biedt mogelijkheid van zo'n site en de cultuur in nederland dat je laag moet inzetten is dat idd niet duidelijk.
Wordt je dan boos en reageer je niet of ga je vragen stellen en stuur je foto's om duidelijkheid te krijgen.
Als jij verkoopt is dat een keuze geweest!
Het ligt eraan hoe laag het bod is. Ik zet er een prijs op die al vrij scherp is, maar ik hou ongeveer 10% ruimte. Dus stel dat ik een gitaar te verkopen heb, en die is €500 waard (of wil ik ervoor hebben), zet ik hem te koop voor 550-600 euro. Als iemand dan een bod plaatst van 400-450, wil ik nog wel de moeite nemen, maar met een bod van 250 ga ik er bij voorbaat vanuit dat we niet bij elkaar zullen komen. En dan ga ik er ook geen energie in stoppen. Ik moet wel het idee hebben dat we tot een deal kunnen komen.
Voorbeeldje: ik had eens een vouwwagen te koop. Ding was ongeveer €600 waard, vraagprijs €750. Te hoog, maar je weet maar nooit. Eerste bod: €75. Toen heb ik wél de moeite genomen om een email te sturen, met de mededeling dat het reservewiel niet los verkocht werd. Onzinbod vraagt om onzinreactie.
Ergo, als ik een dusdanig laag bod krijg dat ik het gevoel heb dat we niet bij elkaar komen, ga ik mijn energie er niet aan spenderen. Het moet van twee kanten komen, dus ook van de eventuele koper. Ik heb namelijk het idee dat er massaal mensen zijn die zomaar op dingen bieden voor een kwart van de prijs, in de hoop een koopje te scoren. En als je ze dan een serieus tegenbod mailt, geven ze niet thuis. Nou, daar ben ik wel klaar mee.
Je hebt nog steeds helemaal gelijk. maar ben je niet bang dat een klein percentage van laag bieders wel degelijk een serieuze geintereseerde is en je dus op die manier de verkoop mist? Ik weet dat een ander eigen verantwoordelijkheid heeft maar als je even kijkt naar het gemiddelde niveau hier op het forum en het taalgebruik zou je haast blij zijn dat je alleen biedingen krijgt ipv complete mails. :)
Ik loop ook een beetje advocaatje te spelen hoor maar ik heb echt gemerkt dat als je open in gesprek gaat je vaak wel tot een deal komt waar eerder al bleek dat het niet zou lukken. heel erg leuk is dat. misschien is het ook wel een stukje van de hobby en het plezier wat ik hieraan beleef maar ik hoop mensen toch wel bwust te maken van dit soort dingen.
voor de laag bieders... Doe een mailtje sturen! wel zo duidelijk voor ons ook! :)
Stel dat er 10% werkelijk geïnteresseerd is. Als ik 3 onzinbiedingen krijg, is de kans klein dat daar mijn serieus geïnteresseerde tussenzit. Zelfs zo klein dat ik er geen tijd aan wil besteden. Dan reageer ik liever op die twee wél serieuze boden (waarvan ook maar de helft of minder reageert op je mail, maar dat terzijde).
Wat mij betreft is Marktplaats veel te vrijblijvend. Mensen plaatsen boden maar reageren niet meer als je erop ingaat, deals worden op het moment van afhalen gecancelled, verkopers die niet reageren op de vraag of het artikel nog te koop is...
Sorry Nocki, maar ik denk dat jij op die manier vaker iets NIET koopt, dan dat de verkoper het NIET kwijtraakt. Ik bedoel hiermee, als jij het niet koopt, omdat ik b.v. niet met jou in discussie ga, er wel iemand anders komt die wel gelijk de juiste prijs bied.
Laatst had ik ook iets te koop voor 200,- euro, krijg ik een mail "voor 50,- kom ik het zo halen". Mailtje terug gestuurd "punt 1, gaat het voor minder niet weg en punt 2 ophalen kan, maar dan wel wanneer het mij uitkomt".
Krijg ik weer mail, met het antwoord dat hij het elders "altijd" voor 50,- koopt, dus weer netjes terug gemaild, dat hij dan zijn, en mijn tijd niet moet verspillen en het gewoon op "zijn" adresje moet halen.
Uiteidelijk het spul verkocht voor 250,- aan iemand anders.
Kijk wie is er dan dom bezig...
En andersom ook, laatst stond er een Squier strat met versterker op MP, vraagprijs was 75,- euro. Er waren 3 biedingen variërend van 25 tot 30 euro.
Ik stuur die gast een mail, en krijg gelijk een reactie terug, en kon het ophalen voor 75,-.
Had een van de 3 bieders naar waarde geboden, had die het waarschijnlijk gehad. Maarja, de verkoper vroeg er imo al niet te veel voor, als je dan ook nog een s zo laag gaat bieden, komt op mij over dat je dan bied om het niet te willen.
Ook daarin heb je gelijk. En bij onwillig bieden wordt er zeker geen verkoop gesloten. Maar ik merk zelf best vaak dat bij een stukje open communicatie er meer mogelijk is ook al is er de eerste keer een te laag bod gekomen.
Tegen onwil en koppig heid is natuurlijk niets te doen. En er zijn zat voorbeelden in de praktijk te vinden die beide meningen taven. Wat dat betreft is er geen goed of fout.
Maar wat ik vaak mis is een klein beetje interesse en benadering van de andere partij.
Er worden momenteel zeer mooie "replica's" aangeboden op gitaarmarkt? :o
Je biedt dus eerst (te) laag, en wacht vervolgens op een reactie? Nou sorry hoor, maar dat vind ik wel erg gemakzuchtig. Je zou ook zelf de dialoog kunnen starten door een mailtje te sturen met daarin je bod. Een email reageer ik wel op, met enkel een laag bod ben ik helemaal snel klaar.
Ik herken de frustraties wel. Ik ben nu dus mijn Tele aan het verkopen. Dan zijn er mensen die te kennen geven interesse te hebben, mailen ze vervolgens niet terug...
Ik kreeg trouwens wel een mooi voorstel om mijn Tele te ruilen tegen een professionele roeitrainer...
ik bied ook wel vaker wat lager op een advertentie maar mail daar wel vaak achteraan. Ik plaats vee ladvertenties op marktplaats en stoor me nooit aan onzin biedingen. Zolang je maar een startbod hebt dan gaat het vaak hoger. Heb vaker mee gemaakt dat er 2 tot 3 dagen niet op je advertentie word geboden tot er een of ander grapjas een onzinbod doet en dan de volgende 2 dagen de uiteindelijke geboden prijs boven mijn vraagprijs uitkomt.
Laat zo'n onzin bod gewoon staan, zou geen enkele reden kunnen bedenken om zo'n bod te verwijderen.
Ja, lach maar, zo'n "grappenmakers" krijg ik spijtiggenoeg op dagelijkse basis in m'n mailbox. In m'n advertenties zet ik altijd de deur op een kier voor een ruil met een bepaald goed (wat ik duidelijk omschrijf), met de duidelijke vraag om met niets anders af te komen dan dat, en dan nog krijg je reacties van "mijn richwood tegen jouw fender met wat geld extra"? Een paar keer kan dit grappig zijn, maar op den duur loop je daar de muren van op!
Ik heb er weer een! Ik ben mijn Junior aan het verkopen, krijg ik deze mail:
Volgens mij bied je een nepper aan. De contour van de lower horn lijkt in ieder geval niet te kloppen. Voeg een foto toe met de achterkant van de headstock, dan kunnen we het serienummer controleren.
En als het dan al een echte mocht zijn, bij een overspray issie echt niet waard wat jij er voor vraagt!
.............
Ik snap dat mensen voorzichtig zijn, maar gelijk beschuldigen, dingen opdragen en zeuren over de prijs?!
Hij kent me niet eens en heeft nog nooit de gitaar gezien.
(de gitaar was binnen 2 uur verkocht trouwens, aan een kenner)
oei, als die van jou nep is, dan is die van mij ook nep waarschijnlijk..
Die Gibson importeur bij Nederland Muziek.. wie had dat gedacht...
Mensen, een koopje! :
http://link.marktplaats.nl/202846051
Een Custom Les Paul, met allemaal "originele" Gibson onderdelen, waar een mooi Gibson logo op de headstock staat.
Wie 'm 't eerst heeft.
Hahaha de inham in de headstock vergeten:seriousf:?!