Een illegale kopie blijft een illegale kopie.
In dit geval zou er dus illegaal verkregen geld naar KIKA gaan.
Op zich zou ik een oogje toeknijpen denk ik, maar wat gebeurt er na de verkoop met die gitaar?
Printable View
Een illegale kopie blijft een illegale kopie.
In dit geval zou er dus illegaal verkregen geld naar KIKA gaan.
Op zich zou ik een oogje toeknijpen denk ik, maar wat gebeurt er na de verkoop met die gitaar?
Gisteren op het nieuws, paar gerespecteerde banken moeten een boete betalen van 4.5 miljard wegens illegale handelingen, op mijn forum maken ze zich druk of de opbrengst van een verdachte gitaar wel of niet naar een goed doel kan. Ik neig te zeggen dat het me helemaal niet kan schelen.
los van het feit of het me kan schelen zou ik hier wel consequent in zijn, chinese fabrikant laat werkers onder erbarmelijke omstandigheden vervalsingen maken en de totale handel in fakes zal weliswaar niet in de miljarden lopen maar zeker in de miljoenen dus beiden zijn fout. wellich heeft de bankier ook een stukje van zijn bonus overgemaakt naar Kika ;)
Ik vraag me weleens af wat er met de werkers zou gebeuren als ze geen werk meer hadden.
Ook vraag ik me af, als je andere producten uit China zou kopen, wat dan ook, zouden die dan niet ook door werkers onder erbarmelijke omstandigheden gemaakt zijn? En als je meer betaalt voor een Chinees product? Zou het dan anders zijn, of is het alleen gevoelsmatig beter, doordat je dan een mogelijk schuldgevoel afkoopt?
Dat er mensen onder erbarmelijke omstandigheden, waar dan ook ter wereld, al dan niet uitgebuit worden, kun je weinig aan doen, behalve door er zelf heen te gaan misschien, en er een fabriek beginnen waar die mensen wel goed behandeld worden.
Feit blijft dat het een illegale kopie is, en die mag niet verkocht worden, ook niet als de opbrengst naar een goed doel gaat.
als dat je argument zou zijn kun je ook slavernij in stand houden, anders hebben die mensen ook geen dak meer boven hun hoofd ;)
(overdreven, ik weet het)
maar de vraag zou moeten zijn, wat is er nodig om de werkomstandigheden te verbeteren en dat is minimaal dat wij meer voor die producten gaan betalen (als minimum, er is iets meer voor nodig). De vraag blijft wel het gaat hier om het aanbod en helaas is dat een race naar de bottom geworden door te laten produceren in het goedkoopste land, de consument kan hier invloed op uit oefenen maar is wel blij met zijn plofkip, iphone, versterker etc
Daarom vraag ik me af of het probleem opgelost wordt door meer te betalen. De boefjes die de werkers uitbuiten doen dat toch ook gewoon als ze meer voor hun producten krijgen? Waarom ook niet, als ze geen menselijkheid kennen en ook niet gestraft worden. Er ligt denk ik een grote taak voor de overheid aldaar. Ik ben geen expert, maar dat kun je denk ik alleen afdwingen door massaal niks meer dat made in China is te kopen, want je kunt niet controleren of je met een eerlijk product te maken hebt toch?
Uitbuiting is misschien een eerste fase op weg naar welvarend. In het Westen ging dat net zo, er worden winsten gemaakt, arbeiders gaan zich verenigen, het vergaarde kapitaal laat ruimte voor wetten, er komen vakbonden...
Op een bepaalde manier hou je een economie tegen door dat proces tegen te werken met het verbieden van producten die concurrerend zijn voor de Westerse markt. Men kan niet in 1 klap een lage economie veranderen met hoge lonen. Ik ben geen econoom maar iedereen zal snappen dat een economie langzaam en over de hele breedte moet groeien.
Dat een copie illegaal is is niet een GodGivenLaw, dat is ook maar bedacht door een Westers kapitalistisch systeem om datzelfde systeem te vrijwaren, of er aan te verdienen, van concurrentie.
Of je die concurrentie eerlijk vindt of niet hangt af van welk systeem je steunt.
Even een korte reactie, eigenlijk off-topic maar als aanvulling op de laatste/bovenstaande berichten,
en dan nog enkel omdat ik beroepsmatig zicht heb op goederentrafiek.
invoerprijs van goederen ligt vaak 10/20 x onder de winkelprijs;
praktisch vb:
le creuset tefalpan : china: 6$ faktuurprijs, 110 € winkelprijs
YSL ondergoed : indonesie : 0.3 $ => 29 € winkelprijs
fleecedeken : turkije 0.8 $ => 30 €
Aan de bijdrage van de consument aan ònze economie zal het in elk geval niet liggen;
en inderdaad, koop niks meer dat van de uitbuitingslanden komt ... wat dàn ?
Voor en door alle gerenommeerde merken wordt "ginder" geproduceerd , van kleding tot electronica.
En de lagere loonkost daar - die eigenlijk gewoon gebaseerd is op de prijs van arbeid - is ook de reden dat fabrieken hier gewoon sluiten en de productie verleggen;
Hongarije is zichzelf stilaan uit de markt aan 't prijzen, maar Roemenië, Macedonië e.d. zijn nog goede wingewesten.
om het met de woorden van een ceo te zeggen; ginder heb ik er vijf voor de prijs van éne hier, en dàn staan er nòg twintig klaar om hem te vervangen;
ik denk niet dat de massale verhuis naar dààr gebaseerd is op menslievend altruïsme.
En als consument iets ondernemen ... ?
Blijf dan weg uit de action, casa, blokker, leenbakker, brico om er maar een paar te noemen,
en mijd vooral kledingwinkels, maar ook remblokken zonder asbest met asbest ...
Momenteel is het zo dat quasi alle "geproduceerde artikelen geïmporteerd worden vanuit het oosten.
Ook de goederen waarop dan in 't groot "Proudly made in America" geschreeuwd wordt.
tot zover mijn a-politieke bijdrage.
F.
En nu best terug over naar "gitaren"
Bvb waarom Fender in Mexico, Japan of Korea liet produceren,
en waarom een Fender die onder licentie gebouwd werd geen kopie is
en een Fender waarop geen licentierechten betaald zijn, wél.
Want veel meer verschil hoeft er niet te zijn.
F.
er bestaat een minimum loon in china
das ongeveer net zo hoog als dat bv in tjechie
ik neem aan dat westerse bedrijven dat iig betalen
valt wel mee hoor
http://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_wage_in_China gemiddeld eur 145 aan salaris per maand en tjechie bijna 2 keer zoveel (wat nog steeds weinig is )
Veel of weinig zegt nul komma nul. Het gaat om besteding en vooral inkomensverschillen lijkt me.
Het ging niet om de kopie, maar jouw 'twijfel' dat het geld naar KIKA zou gaan.
KOM OP MENSEN VOOR HET GOEDE DOEL. KINDEREN MOGEN GEEN KANKER KRIJGEN!!!!
Als iemand dit in een advertentie plaatst, zou ik zelf iets voorzichtiger zijn met mijn aantijgingen..
Het ging me om beiden , maar meer om de kopie , dit is geen aantijging maar gewoon een feit.
En je moest eens weten wat mensen allemaal gebruiken (misbruiken) om hun waar te slijten en om aan geld te komen.
(kika zelf hou ik even buiten beschouwing want dat is gewoon goed werk wat die doen).
nodig de verkoper uit om te zien hoe jij het geld direct stort bij stichting KiKa. En neem de gitaar mee.
Kan die dan geen bezwaar tegen hebben toch?
Betaal jij teveel wegens "goede doel". En heeft de verkoper wat ie wil. win - win
Is een van de weinige dingen waarbij ik inderdaad een brok in mijn keel krijg, kinderkanker.
Op een blauwe maandag ben ik i.v.m het bezoek van onze koning, eens verdwaald in een grotendeels afgesloten ziekenhuis (en bijna in zijn Audi beland, beveiliging van lik mijn vestje).
Tijdens die dwaaltocht ging de lift open op een afdeling met van die kleine chemokopjes, ouder aan iedere hand.
Hoe houdt een mens het vol de moed erin te houden ?
Heeft me erg aangegrepen.
Maar...
Tijdje geleden voor een partijtje glas in lood in contact geweest met iemand die na over en weer mailen ook ineens kwam met het kika verhaal.
Bij mij gaan dan alle alarmbellen af.
Ik geloof het gewoonweg niet, zou je intentie liggen daar te doneren, dan doe je dat gewoon, zo redeneer ik.
Wellicht is dat voor andere mensen anders, maar ik word er wantrouwig door.
Misschien doneert zoiemand echt, 10%, beter dan niets, en is de rest overhead.
Zo werkt het voor veel van die goede doel instellingen zelf ook, enige dat je hoeft te doen is daaruit lering trekken als donateur.
Het marketing effect ervan brengt wellicht meer op, dan de donatie kost.
Wat vinden we van deze advertentie?
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
Een haar strat met een allparts neck? Adverteerder 3 weken actief op marktplaats?
Ik vind het een vage advertentie.
Ik heb hem vriendelijk verzocht z'n vraagprijs te verlagen naar max 600 eu aangezien het een allparts strat is in theorie en die doen met deze specs hooguit 600.
Mafkees eerste klas dus. Ik wil alleen ff waarschuwen voor mensen die erin tuinen.
Hij flest niks, hij specificeert keurig wat het is.
Er zit een koffer bij.
De frets zijn in januari nog gevlakt.
Waarom zou iemand geen 900,- mogen vragen?
Vragen staat vrij. Ik snap alleen niet dat iemand een Haar-neck vervangt. Als het profiel oid niet bevalt, ga je toch naar Erik, bestel je een andere en verpats je de oude neck. Gitaar houdt zo ook beter zijn waarde, vermoed ik.
vdHaar verkoopt ook wel eens losse bodies he.
Ik wilde met het posten alleen ff voorkomen dat mensen valse verwachtingen over deze strat gaan krijgen en teveel betalen.
Ik vind het vreemd dat hij een allparts nek erop zet en hem als Haar strat in de titel vermeld.
Ik zou er niet meer dan 600 voor betalen, maar dat is m'n mening.
Ik heb in 2013 m'n haarstrat voor 1000 verkocht, bouwjaar 2007 en hij vraagt 900 voor deze wat ik gewoon niet terecht vind.
Maar goed, ieder z'n ding en voor wie hem wil, koop hem gerust misschien is het een fijne strat.
Als je exact op de hoogte bent van de financiële buffer van oa Moke en adje vd berg, dan heb je uiteraard de autoriteit om iemand met een keurige advertentie te sommeren zijn keurige stratocaster als de gesmeerde bliksem naar squier prijsniveau te brengen.
En hem een mafkees 1e klas te noemen....
No shit sherlock.
Wat adje en Moke betreft vermoed ik het alleen, wat strats betreft weet ik echt wel wat reëel te vragen is voor strats en dat weet iedereen die genoeg ervaring met handelen en spelen met gitaren heeft op dit forum, vriend.
Ik wil hier echt niet de autoriteit uithangen maar bedoel het goed en wil mensen behoeden voor te dure aankopen.
Lieve Arjan,
Jouw waarde-idee over van alles en nog wat: gebruikte amps, gitaren, budgetten van artiesten,etc. etc. Bestaat voornamelijk uit schattige losse flodders en vooral Google wijsheid.
Waar je je eigen haar strat en ander spulletjes voor verkoopt moet je zelf weten.
Mijn punt is dat het tamelijk ridicuul is om aanbieders die ter goede trouw gear aanbieden te gaan berichten waar ze naar jouw idee hun spullen voor mogen aanbieden.
En ze vervolgens hier op het forum voor oplichters uitmaken gaat wat ver toch?
Daar wil ik je dan graag voor behoeden:hide:
Thats all.
Vriend.
Je hebt helemaal gelijk, maar ik wilde m'n punt maken en dat het er wat bot stond was niet m'n bedoeling.
Ik ga het strand weer opzoeken want het is hier in Turkije bloedheet! Peace...
Haar verkoopt ook strats opgebouwd uit allparts onderdelen (staat netjes op zijn website vermeld) en dat zijn prima gitaren. Een beetje klusser kan zelf ook zo'n partcaster maken maar het lakken en afstellen is nog wel een kunst. Ik heb btw ook wel wat losse bodies bij erik gekocht, hij gebruikt erg goed hout en tis een prima basis voor een strat. Ze zijn trouwens makkelijk te herkennen aan de linker hoorn die iets afwijkt van een normale strat (is op de foto in de advertentie niet te checken )
Ja idd, alleen heb je er dan een dagtaak aan 😉
Er wordt veel fake aangeboden en daarom is het nooit verkeerd voorzichtig te zijn voordat je je euro's uitgeeft.
Ik ben wel benieuwd of die samengestelde strat voor 900 verkocht wordt, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat niet.
http://www.2dehands.be/muziek/muziek...239088959.html
Dit is toch helemaal geen R9?
Hij noemt het Model en geen Reissue wat zoveel wil zeggen dat het geen reissue is in mijn logica. Maar vaag idd want model is een eigen gefabriekte term.
Volgens mij hadden de Standards van rond 2003 een '50's of een '60's neck.
Misschien dat ie daaraan refereert?
Wel een beetje vreemd inderdaad om het een "model '59" te noemen.