Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1338 van 1797 EersteEerste ... 33883812381288132813361337133813391340134813881438 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 13.371 t/m 13.380 van 17961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    los van het feit of het me kan schelen zou ik hier wel consequent in zijn, chinese fabrikant laat werkers onder erbarmelijke omstandigheden vervalsingen maken en de totale handel in fakes zal weliswaar niet in de miljarden lopen maar zeker in de miljoenen dus beiden zijn fout. wellich heeft de bankier ook een stukje van zijn bonus overgemaakt naar Kika
    mmmm der worden er volgens mij een behoorlijk aantal in de epiphone fabrieken gemaakt

Senior Member

Standaard

Even een korte reactie, eigenlijk off-topic maar als aanvulling op de laatste/bovenstaande berichten,
    en dan nog enkel omdat ik beroepsmatig zicht heb op goederentrafiek.
    invoerprijs van goederen ligt vaak 10/20 x onder de winkelprijs;
    praktisch vb:
    le creuset tefalpan : china: 6$ faktuurprijs, 110 € winkelprijs
    YSL ondergoed : indonesie : 0.3 $ => 29 € winkelprijs
    fleecedeken : turkije 0.8 $ => 30 €
    Aan de bijdrage van de consument aan ònze economie zal het in elk geval niet liggen;
    en inderdaad, koop niks meer dat van de uitbuitingslanden komt ... wat dàn ?
    Voor en door alle gerenommeerde merken wordt "ginder" geproduceerd , van kleding tot electronica.
    En de lagere loonkost daar - die eigenlijk gewoon gebaseerd is op de prijs van arbeid - is ook de reden dat fabrieken hier gewoon sluiten en de productie verleggen;
    Hongarije is zichzelf stilaan uit de markt aan 't prijzen, maar Roemenië, Macedonië e.d. zijn nog goede wingewesten.
    om het met de woorden van een ceo te zeggen; ginder heb ik er vijf voor de prijs van éne hier, en dàn staan er nòg twintig klaar om hem te vervangen;
    ik denk niet dat de massale verhuis naar dààr gebaseerd is op menslievend altruïsme.
    En als consument iets ondernemen ... ?
    Blijf dan weg uit de action, casa, blokker, leenbakker, brico om er maar een paar te noemen,
    en mijd vooral kledingwinkels, maar ook remblokken zonder asbest met asbest ...
    Momenteel is het zo dat quasi alle "geproduceerde artikelen geïmporteerd worden vanuit het oosten.
    Ook de goederen waarop dan in 't groot "Proudly made in America" geschreeuwd wordt.

tot zover mijn a-politieke bijdrage.
    F.

En nu best terug over naar "gitaren"

Bvb waarom Fender in Mexico, Japan of Korea liet produceren,
    en waarom een Fender die onder licentie gebouwd werd geen kopie is
    en een Fender waarop geen licentierechten betaald zijn, wél.
    Want veel meer verschil hoeft er niet te zijn.
    F.

Standaard

er bestaat een minimum loon in china
    das ongeveer net zo hoog als dat bv in tjechie
    ik neem aan dat westerse bedrijven dat iig betalen

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    mmmm der worden er volgens mij een behoorlijk aantal in de epiphone fabrieken gemaakt
    er zijn geeen epiphone fabrieken in China, er zijn fabrieken die een tijdelijke licentie hebbem om voor gibson gitaren te bouwen maar ook daar geldt dat de goedkoopste (met minimum kwaliteits standaard) de licentie krijgt
    life sucks and then you die

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    er bestaat een minimum loon in china
    das ongeveer net zo hoog als dat bv in tjechie
    ik neem aan dat westerse bedrijven dat iig betalen
    valt wel mee hoor
    http://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_wage_in_China gemiddeld eur 145 aan salaris per maand en tjechie bijna 2 keer zoveel (wat nog steeds weinig is )

Senior Member

Standaard

Veel of weinig zegt nul komma nul. Het gaat om besteding en vooral inkomensverschillen lijkt me.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Veel of weinig zegt nul komma nul. Het gaat om besteding en vooral inkomensverschillen lijkt me.
    we hebben het nu even over de loonkosten aan een gitaar, niet de big mac index

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door floydian666 Bekijk bericht
    Ook al vermeld je erbij dat het een kopie is , het blijft een (illegale) kopie .
    Met de kans dat de koper hem voor echt probeert door te verkopen .
    En wat d3nnis zegt vind ik wel een goede eigenlijk ja , vraag het hem eens
    Het ging niet om de kopie, maar jouw 'twijfel' dat het geld naar KIKA zou gaan.

KOM OP MENSEN VOOR HET GOEDE DOEL. KINDEREN MOGEN GEEN KANKER KRIJGEN!!!!

Als iemand dit in een advertentie plaatst, zou ik zelf iets voorzichtiger zijn met mijn aantijgingen..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Het ging niet om de kopie, maar jouw 'twijfel' dat het geld naar KIKA zou gaan.

KOM OP MENSEN VOOR HET GOEDE DOEL. KINDEREN MOGEN GEEN KANKER KRIJGEN!!!!

Als iemand dit in een advertentie plaatst, zou ik zelf iets voorzichtiger zijn met mijn aantijgingen..
    Het ging me om beiden , maar meer om de kopie , dit is geen aantijging maar gewoon een feit.
    En je moest eens weten wat mensen allemaal gebruiken (misbruiken) om hun waar te slijten en om aan geld te komen.
    (kika zelf hou ik even buiten beschouwing want dat is gewoon goed werk wat die doen).
    Laatst gewijzigd door floydian666; 21 mei 2015 om 18:20

Standaard

nodig de verkoper uit om te zien hoe jij het geld direct stort bij stichting KiKa. En neem de gitaar mee.
    Kan die dan geen bezwaar tegen hebben toch?

Betaal jij teveel wegens "goede doel". En heeft de verkoper wat ie wil. win - win
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten