geniaal
http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNF...SrFtp/$_85.JPG
Printable View
Briljante tekst vooral de quote: "Ik heb op deze gitaar altijd weinig op gespeeld omdat ik als herintreder maar moeizaam kon wennen aan de dikke boatneck.". :stop:
Hoe verzin je het ????
Die hap uit de gitaar is wat Fender "relic" echt nooit zou doen...
Niks mis met die gitaar, noch z'n verhaal lijkt me. Hij is alleen niet zo'n ster in verkooppraat, that's all. Ik snap dan op mijn beurt ook niet waarom zo iemand afgezeken moet worden, laat staan dat het e-mail verkeer hier neergezet moet worden, maar dat ben ik... Schijnt tegenwoordig mode te zijn, iemand per internet met z'n allen belachelijk te maken, terwijl ie niets kwaads in het zin heeft?
Daar moet ik je bijtreden !
Er zijn hier op het forum mensen die zo diep met hun hooft in het gat van, euh ... hun gitaarkoffer zitten. Dat zij moeilijk kunnen begrijpen dat niet iedereen alles over een bepaald bouwjaar weet. Sommige zijn net als vrouwen: vraag ze met welke auto ze rijden en ze antwoorden met de kleur. Dat is bij veel amateur gitaristen net hetzelfde, als je vraagt wat voor een gitaar ze in hun handen hebben !!!
Daarom moet je ze hier niet door het slijk halen !
s.
En op mijn beurt zeg ik dat gitaristen zichzelf niet zo serieus moeten nemen en humor ook op dit forum hoort. Ik zeik de adverteerder niet af, alleen vind ik z'n stijl vrij grappig en creatief😉
Oh, in dat geval ga ik ook alles onder de noemer humor gooien, da's best een goeie!:dance: Ik hou er niet van, zo met z'n allen iemand belachelijk maken op internet.
Klopt ik ook niet, ik bedoel zoiets nooit persoonlijk , alleen dit topic vind ik het grappigste van het forum omdat er zoveel bizarre advertenties voorbijkomen, dat het gewoon komisch is, chips en bier staan dan al klaar! 😉
Nou... Hij verkoopt hem als een fender terwijl het eigenlijk een parstcaster is en geen originele fender. Dan hoeft hij wat mij betreft ook al niet meer serieus genomen te worden, zeker niet nu ik hem erop heb gewezen dat de gitaar nep is en hij zijn ad niet verandert.
Ik lees dat nu ook en dan heb je een punt. Ik meende in eerste instantie te hebben gelezen dat de advertentie hier eigenlijk niet thuis hoorde en dat in combinatie met de hoon die over z'n antwoord heen kwam. Bij mij gaan dan de nekharen een beetje omhoog staan, vergeef me.;)
mijn eerste inzending: http://link.marktplaats.nl/748426749
Ik ken die gast, laat wel eens wat door hem -vakkundig- repareren. Hij heeft me eens een prototype stereo element -als ik me dat goed herinner- laten horen en daar was ik best van onder de indruk.
Is dus geen foute advertentie, maar idd ook niet al te handig verwoordt.
Alsof iemand die er misschien heel weinig van kent, na de eerste de beste mail waarin vermeld staat dat zijn gitaar fake is, zijn advertentie gaat aanpassen...
Die gast heeft hem ter goeder trouw gekocht in een muziekwinkel, dus die zal hij eerder geloven dan jou.
Misschien moet je eerder je pijlen op Muzikaza in Roermond richten, en daar eens gaan polsen waarom ze nietsvermoedende klanten in't zak zetten !
s.
Muzikaza is toch pleite, failliet, bankroet ? Of was dat een andere winkel in het wilde Zuiden ? -:)
Nou als ik zoiets binnen zou krijgen, zou ik het toch wel even gaan uitzoeken (wat hij dus niet doet, maar wel zei te gaan doen) . Fototjes naar fender sturen, kennissen raadplegen etc... Dan zou ik inmiddels mijn ad al lang hebben aangepast hoor.
Ook zou ik hem dan voorlopig maar even van MP afhalen als ik hem was tot it uitsluitsel zou hebben, lijkt me vrij normaal toch?
http://link.marktplaats.nl/756798944
grappig, hij geeft aan dat hij de gitaar heeft samengesteld uit door hem geselecteerde onderdelen.
Alleen dat heeft hij niet gedaan, ik heb dat ding gekocht van een vriend van mij voor een paar knaken en de onderdelen zijn op de tuners en de elementen (Fender mexico) na allemaal budgetonderdelen en zeker geen E 300,00 waard.
Ik heb hem destijds voor weinig aan de huidige verkoper verkocht.
Qua kwaliteit is die te vergelijken met een Squier Standard Strat.
http://www.leboncoin.fr/instruments_...68.htm?ca=19_s
De verkoper laat er geen twijfel over bestaan:
"Toutes les pédales de la photo sont bien de clones et non des originales"
http://193.164.196.60/images/454/454306111506950.jpg
maar hierdoor ga ik dus twijfelen aan andere advertenties.
't Is welliswaar een advertentie op een Franse site, maar aangezien ik er kijk zullen anderen het ook wel doen, en uiteindelijk gaan deze pedaaltjes dus (net als de Gibsuns) ooit een keer als 'the real deal' op marktplaats, ebay of tweedehands belanden.
Eens te meer een goede reden om er het doosje, handleiding etc. bij te vragen (wat ik nu al meestal doe, al was het maar omdat dat de herverkoop makkelijker maakt)
Je hebt gelijk.
Toch, bij de meeste crap-verkopers is 'de trend' dat ze slechts enkele dagen/weken actief zijn.
Is een Squier Vintage Modified Surf Stratocaster, met een 7ender-decal
http://static.musiciansfriend.com/de...f_green_rw.jpg
Nep of niet, maar het ziet er zeer aanlokkelijk uit. Er zitten toch behoorlijk wat pedalen bij die ik graag aan de tand zou willen voelen. Natuurlijk de zvex-klonen, maar ook de tube driver en enkele andere. Staat er geen prijs bij?
O wacht, ik zie dat hij de pedaaltjes per stuk verkoopt en de prijzen staan erachter. Niet bepaald overdreven goedkoop. Hoewel sommige gasten misschien een hele harde plasser zullen krijgen bij het zien van de prijs van de namaak Klon Centaur (€150,- meen ik). Toch een flink stuk minder dan de €800,- die je voor een originele 2de hands zal moeten neerleggen. :D
Vind ik heel veel geld voor een DIY kloontje. Zie ze meestal zo tussen de 80 en 100 voorbijkomen, een enkele keer 120 ofzo.
Voor 150 zou ik het wel weten, zou ik niet moeilijk gaan doen met een DIY dingetje wat toch altijd een gok blijft, dan kun je net zo goed eventjes doorsparen en een aluminium flacon, walrus voyager of tone monk phoenix kopen. Echte klons gaan inmiddels al tussen de 1500 en 2000 dollar, als je het mij vraagt het blijft een pedaal..... Voor dat geld kun je ook gewoon een degelijke amp kopen en die lekker opendraaien, hoewel ik ook moet toegeven dat mijn walrus voyager (een van de bovengenoemde klon kloons) behoorlijk goed klinkt.
Die fransoos met zijn clone pedalen vraagt ook geen 150,- maar tussen de 30 en 150,- eigenlijk vind ik het wel oke prijzen:
1. Noise Gate basé sur le schéma de Totovai (excellent résultat) 50€
2. Super Buffer de chez AMZ 30€
3. Super hard on de zvex 70€
4. Box of metal de zvex (avec noise gate) 90€
5. Klon Centaur 120€
6. Tube Driver (pédale à lampe) 150€
7. OKKO diablo Gain+ 120€
8. G2D Morpheus (disot metal avec noise gate) 70€
9. Plexitone (version complète avec boost) 100€
10. Box of metal Zvex (version sans noise gate) 50€
11. Box of Rock Zvex 80€
12. Fuzz factory Zvex 70€
13. Snow white Mad professor 100€
14. Ibanez tubescreamer TS808 60€
15. Deep blue delay Mad professor 100€
Mijn probleem was niet zozeer de prijs, noch dat hij pedalen gecloned heeft maar wel dat hij het 'artwork' letterlijk gekopieerd heeft, waardoor ze op het eerste zicht niet meer van de echte te onderscheiden zijn, en de koper zo'n pedaal later 'als echt' gaat verkopen op marktplaats. Ik bedoel dan vooral die van zvex en mad professor.
Ik zou het dus geen clonen maar pure namaak noemen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ook ik heb een zvex sho kloon, MAARRRRRR in mijn geval zit er een extra schakelaar op, een kek LED lampje en een adapter aansluiting. Bovendien is het hele uiterlijk aangepast. Dan kun je onmogelijk van een echte kloon spreken. Als ik 'm ooit mocht verkopen (wat ik trouwens NOOIT zal doen, want dat ding is heilig voor me), zal niemand denken dat het feitelijk een opgewaardeerde sho kopie is.
Exacte kopieën, waarbij zelfs de kleuren en logo's en alles is nagebouwd, daar heb ik altijd wat moeite mee.
Zie hier, mijn 'soort van' Super Hard On. :D
http://img.photobucket.com/albums/v2.../vulvaboos.jpg
Hmm, deze advertentie had tien minuten geleden nog als titel "Gibson Slash waarschijnlijk zeer vette imitatie"...