Da's raar... en heb je die in een winkel gekocht of van een particulier?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joanna
Heb je geen foto?
Printable View
Da's raar... en heb je die in een winkel gekocht of van een particulier?Citaat:
Heb je geen foto?
Dit schreeuwt om een foto! Of op zijn minst om een merk en typenummer, als dat ergens erop staat.Citaat:
Nylonsnaren op een western gitaar knopen vergt wel een hoop creativiteit! Respect! ;)
Een foto...hmm, dan zal ik even moete prutse om te kijke hoe ik die hier moet poste... (ze zoekt :p )
En ze zoekt verder maar ze vind het niet. Enfin, der staan er wel enkele van mij en de gitaar op mijn space
Als je'm zo nodig moet zien kan je daar altyd eens eve rondneuze :satisfie: .
Kwete niet of het echt duidelijk is maar goed...bij gebrek aan beter
Die space bestaat niet, is de melding die ik krijg.(?)
Een foto moet je ergens op een site zetten, en er dan via IMG-tags naar verwijzen.
Jah, dat van die space daar kwam ik vanochtend opeens op. Mijn machtigingen staan wel ingesteld op iedereen maar als je geen messegenger-contactpersoon bent raak je der niet op. Foutje in het systeem ofzo...Heb ngal zulke dingen meegemaakt :mad:
Best wel irritant...
Maar euhm, IMG-tags??? Ng nooit van gehoord...
Het merk is Stagg en het typenr(ga ff spieken om te zien of ie der ergens op staat)... der staan twee hele lange nrs op???
Als je de URL van je plaatje hebt (dus het Internetadres) en je plaatst dat tussen [IMG] en een [/IMG], dan zie je dat plaatje in je bericht verschijnen.Citaat:
Dat noemt men tags, die codes met rechte haken.
Azoooo!
Ik zou niet weten op welke site ik em moet zette :dontgeti:
Nujah, ik kan je verzekeren dat het een western gitaar is. Heb ze ng een keer zeer goed bestudeert en vanbinnen zit er een "ettiket" met daarop: handmade western gitar.
Ng iemand twijfels?
Nou, wel met betrekking tot dat 'handmade' als het een Stagg betreft... :(Citaat:
Heb je nog een typenummer, dan kunnen we eens googelen...
(@Moderator: is dit niet teveel vervuiling voor dit topic? maar ik ben geïntrigeerd met welke gitaar Joanna nu heeft...)
okay, ik dnek dat het dit nr moet zijn:
SW205N
Maar idd, ik betwijfel dat "handmade" ook wel... daarvoor was ze veeeel te goedkoop :satisfie:
Kijk, na één Google-actie:Citaat:
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/7381.html
Heel simpel: dat is een western-gitaar en daar horen stalen snaren op. Punt.
Ja natuurlijk! Je zal wel gelijk hebben...
Alleen mijn gitaar ziet er ietsiepietsie anders uit... :satisfie:
Maar noem je dat gooochele?? Ik had op soms minst verwacht dat de volgende keer dat ik ze vastnam om erop te spelen er een witte duif uit zo vliege ofzo :dance:
"En hoe verhouden d'adarrio exp zich tegenover elixir qua helderheid?"
daddario exp klinkt donkerder dan elixir; klinkt ook donkerder dan daddario fosforbrons. Exp's zijn ok een beetje glibberig (niet zo erg als de elixirs), net alsof je zweethanden hebt.
Ik ga terug naar gewone fosforbrons EJ16 v daddario
Ik zoek een nylon snaar met niet al teveel spanning ivm bespeelbaarheid. Iemand een goede tip?
d'addario medium tension Pro Arté is de meest verkochte snaar voor nylonsnarige gitaren. Licht bespeelbaar en fijne projectie. Verkopen ze bijna overal.
Gewoon medium tension moet je waarschijnlijk hebben, merk maakt eigenlijk niet zo veel uit. Low tension wordt weinig verkocht en komt niet zoveel geluid uit.
Speciaal voor m'n Fender modellen Fender snaren:) 0.09
http://thumbnail.image.rakuten.co.jp...00x200&s=0&r=1
En voor m'n Gibson modellen Gibson snaren ook 0.09
http://img.store.pchome.com.tw/~prod/M00084538_sma.jpg
Eigenlijk speel ik liever met 0.08 snaren maar breken snel.
Goedenmiddag, gitaarhelden.
Ik heb een klein vraagje.
Op de site van D'Addario spreken ze van black nylon en clear nylon.
weet iemand of dit verschil maakt in toon, of dat de kleur gewoon anders is.
Mijn ervaring is dat zwarte nylon snaren meestal wat dunner zijn. Dat zou betekenen dat ze van iets zwaarder materiaal worden gemaakt dan transparante nylon snaren. Ze klinken vaak iets feller, en liggen daardoor vaak goed bij gitaristen die meestal staalsnarig spelen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gerritje tralalalala
Ik knoop overal D'addario op
ok, bedankt :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Picker
kan ik weer verder zoeken.
Op elektrisch heb ik nooit echt veel verschil gemerkt tussen de snaren van de gevestigde merken. GHS, SIT, Fender, Gibson, D'Addario, etc. Gebruik altijd .010-.046 en vind nauwelijks verschil. Akoustisch is anders maar ik denk dat het verschil meer in het materiaal zit dan in het merk. Flatwound is totaal anders dan roundwound en brons is totaal anders dan staal. Maar als je een setje brons .012-.054 van Martin vergelijkt met een zelfde setje van bijvoorbeeld Gibson, is het verschil dan echt te merken...?
Wat is qua geluid en bespeelbaarheid het verschil tussen flatwound en roundwound??
Mijn ervaring; flatwound minder bijgeluiden ,vingertoppen glijden
gemakkelijker over de snaren.
roundwounds zullen vaak helderder van toon zijn.
Ik wil meer geluid produceren op een nylon triplex gitaar van Stagg.
Geeft 'hard tension' meer volume?
Nee, ik denk niet dat de snaren er heel veel verandering in zullen brengen. Het zal wel iets schelen, maar dat is maar beperkt. Het gaat voornamelijk om de bouw / het hout etc. En een spaanse / klassieke gitaar moet je sowieso genoegen nemen met een minder volume, voor meer volume: koop 'n western.
Succes verder!~
Toch maar 'n keertje goed 0.11 en 0.12 met elkaar vergelijken. Ik heb nu 3 setjes .12 liggen, maar ik heb ook tijden 0.11 gebruikt, maar nooit écht de vergelijking gehad, en omdat je elke dag het geluid toch weer anders beoordeeld maakt het vrij lastig om een 'eerlijke' vergelijking te maken.
Zijn er meer mensen die wat dat betreft schromen om weer te wisselen van de dikte vd snaren?
En is het nu 0.011 of 0.11? ;)
ja bedankt.
Heb hier overigens van alles, dus herrie maken is het probleem niet.
Btw, ik heb allerlei klassieke gitaren in huis gehad, de triplex van Stagg is qua volume nog niet overtroffen door een solid.
Ik ga die hard tension gewoon proberen, ben benieuwd.
Heeft er iemand ervaring met DR snaren voor gitaar? Ik ben namelijk geïnteresseerd in de Tite-Fit Nickel Plated Jeff Healy set (JH-10).
JEFF HEALEY SIGNATURE GAUGE: .010 .014 .018 .032 .044 .056
Ik speel nu over GHS en Dunlop Zakk Wylde setjes van 010-060 maar die zijn eigenlijk net iets te dik.
http://www.nekymusic.com/drelectricstrings.html
Ik heb er geen ervaring mee, wel de akoestische versie van DR : lijken een beetje op d'Addario's.
op bovenstaande link kan je JH-10 kopen.
Hoi, ik heb na ongeveer 15 jaar de snaren vervangen op mijn gitaar (western), het werd wel tijd dacht ik.
Ik heb de orginele vervangen door een setje
d'addario EJ16 PH BRONZ LIGHT(0.12), en inderdaad ,wat een verschil! De gitaar "sprankeld" als nooit te voren!! VERSCHRIKKELIJK :( !! Als ik dat had geweten had ik ze nooit vervangen. Mijn voorkeur gaat uit naar een veel "donkerder" of als je wilt "doffer" geluid. Nu kan ik natuurlijk gewoon een setje 0.13 erop gooien( of niet?) maar iemand een idee welk merk/type ik zou kunnen gebruiken. Ik heb de topic gelezen maar ben eigenlijk niet veel wijzer geworden (de meeste mensen vinden "sprankelend" juist erg mooi geloof ik );).
Mijn vrouw opperde dat ik gewoon weer 15 jaar moest wachten: "Dan klinkt ie toch weer het zelfde?"
Ik kon hier niet om lachen..
15 jaar wachten met je snaren vervangen en dan balen van je toon met nieuwe snaren?:???:
Jij spoort niet, dude. :crazyhappy:
En 0.13 helpt niet, daar trekt hooguit je gitaar krom van.
Misschien moet je hier maar eens achteraan gaan:
http://images.miretail.com/products/...tik/452881.jpg\Dat zijn flatwounds voor acoustische gitaren, die klinken van nature wat zachter.
Oké,dat ik niet helemaal "spoor" daar zijn enkele gezinsleden het helemaal mee eens hoor:seriousf: !!
Toch bedankt voor je reaktie!! Ga ik zeker proberen!
Zijn die snaren bij de gemiddelde muziekzaak te koop, of moet ik ze op internet ergens bestellen?
Nogmaals bedankt.
Die snaren zijn lang niet bij iedere muziek zaak te bestellen.
Dijkman heeft ze:klik
Bedankt , ik ga volgende week even bij Tonika (groningen) kijken en anders bestel ik ze bij Dijkman.
Alvast een gelukkig en muzikaal 2010!!
Kan iemand mij toevallig te vertellen of je op elke klassieke gitaar ook stalen snaren kan bevestigen? :???:
Mijn gitaar:http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/9748.html
@Reyna: Nee, dat kan niet.
Een klassieke/spaanse/flamencogitaar heeft geen ijzeren pen in de hals. Een halspen.
Als je ijzeren snaren op zo'n gitaar doet, heb je grote kans dat je je hals kromtrekt. Of dat 'ie zelfs breekt.
Dat komt omdat ijzeren snaren een veel grotere trekkracht hebben dan nylon snaren.