Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 17 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 165

Standaard

Op elektrisch heb ik nooit echt veel verschil gemerkt tussen de snaren van de gevestigde merken. GHS, SIT, Fender, Gibson, D'Addario, etc. Gebruik altijd .010-.046 en vind nauwelijks verschil. Akoustisch is anders maar ik denk dat het verschil meer in het materiaal zit dan in het merk. Flatwound is totaal anders dan roundwound en brons is totaal anders dan staal. Maar als je een setje brons .012-.054 van Martin vergelijkt met een zelfde setje van bijvoorbeeld Gibson, is het verschil dan echt te merken...?

Standaard

Wat is qua geluid en bespeelbaarheid het verschil tussen flatwound en roundwound??

Senior Member

Standaard

Mijn ervaring; flatwound minder bijgeluiden ,vingertoppen glijden
    gemakkelijker over de snaren.
    roundwounds zullen vaak helderder van toon zijn.

Standaard

Ik wil meer geluid produceren op een nylon triplex gitaar van Stagg.

Geeft 'hard tension' meer volume?

Senior Member

Standaard

Nee, ik denk niet dat de snaren er heel veel verandering in zullen brengen. Het zal wel iets schelen, maar dat is maar beperkt. Het gaat voornamelijk om de bouw / het hout etc. En een spaanse / klassieke gitaar moet je sowieso genoegen nemen met een minder volume, voor meer volume: koop 'n western.

Succes verder!~
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    National Raw Steel | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Jose Ramirez 1E | Vox Night Train 15 | Fender Tone Master Pro | Fender Stratocaster

Senior Member

Standaard

Toch maar 'n keertje goed 0.11 en 0.12 met elkaar vergelijken. Ik heb nu 3 setjes .12 liggen, maar ik heb ook tijden 0.11 gebruikt, maar nooit écht de vergelijking gehad, en omdat je elke dag het geluid toch weer anders beoordeeld maakt het vrij lastig om een 'eerlijke' vergelijking te maken.

Zijn er meer mensen die wat dat betreft schromen om weer te wisselen van de dikte vd snaren?

En is het nu 0.011 of 0.11?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    National Raw Steel | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Jose Ramirez 1E | Vox Night Train 15 | Fender Tone Master Pro | Fender Stratocaster

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Nee, ik denk niet dat de snaren er heel veel verandering in zullen brengen. Het zal wel iets schelen, maar dat is maar beperkt. Het gaat voornamelijk om de bouw / het hout etc. En een spaanse / klassieke gitaar moet je sowieso genoegen nemen met een minder volume, voor meer volume: koop 'n western.

Succes verder!~
    ja bedankt.

Heb hier overigens van alles, dus herrie maken is het probleem niet.

Btw, ik heb allerlei klassieke gitaren in huis gehad, de triplex van Stagg is qua volume nog niet overtroffen door een solid.

Ik ga die hard tension gewoon proberen, ben benieuwd.

Senior Member

Standaard

Heeft er iemand ervaring met DR snaren voor gitaar? Ik ben namelijk geïnteresseerd in de Tite-Fit Nickel Plated Jeff Healy set (JH-10).

JEFF HEALEY SIGNATURE GAUGE: .010 .014 .018 .032 .044 .056

Ik speel nu over GHS en Dunlop Zakk Wylde setjes van 010-060 maar die zijn eigenlijk net iets te dik.

Standaard

http://www.nekymusic.com/drelectricstrings.html

Ik heb er geen ervaring mee, wel de akoestische versie van DR : lijken een beetje op d'Addario's.
    op bovenstaande link kan je JH-10 kopen.
    Laatst gewijzigd door Fingerpick; 30 december 2009 om 20:14
    Hoyer - Cuenca mod. 50 RE - Takamine EF508C VB - Larrivee D-05 - Larrivee OM-09 - Taylor 814ce - Parlor Yamaha csf35 - Cordoba GK Studio - AER bingo - Boss AD3

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fingerpick Bekijk bericht
    Ik heb er geen ervaring mee, wel de akoestische versie van DR : lijken een beetje op d'Addario's.
    Bassnaren zijn wel goed van DR geloof ik, maar ik heb nog nooit de gitaarsnaren gebruikt...

Iemand anders wel?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten