Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 17 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 165
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Heeft er iemand ervaring met DR snaren voor gitaar? Ik ben namelijk geïnteresseerd in de Tite-Fit Nickel Plated Jeff Healy set (JH-10).

JEFF HEALEY SIGNATURE GAUGE: .010 .014 .018 .032 .044 .056

Ik speel nu over GHS en Dunlop Zakk Wylde setjes van 010-060 maar die zijn eigenlijk net iets te dik.
    Ja, die Jeff Healy ken ik niet maar DR voor de acoustische bevielen zeer goed. Maar ik vond dat de Martin SP net iets langer dat fijne bronstoontje vast hielden.

Standaard Nieuwe snaren.

Hoi, ik heb na ongeveer 15 jaar de snaren vervangen op mijn gitaar (western), het werd wel tijd dacht ik.
    Ik heb de orginele vervangen door een setje
    d'addario EJ16 PH BRONZ LIGHT(0.12), en inderdaad ,wat een verschil! De gitaar "sprankeld" als nooit te voren!! VERSCHRIKKELIJK !! Als ik dat had geweten had ik ze nooit vervangen. Mijn voorkeur gaat uit naar een veel "donkerder" of als je wilt "doffer" geluid. Nu kan ik natuurlijk gewoon een setje 0.13 erop gooien( of niet?) maar iemand een idee welk merk/type ik zou kunnen gebruiken. Ik heb de topic gelezen maar ben eigenlijk niet veel wijzer geworden (de meeste mensen vinden "sprankelend" juist erg mooi geloof ik ).
    Mijn vrouw opperde dat ik gewoon weer 15 jaar moest wachten: "Dan klinkt ie toch weer het zelfde?"
    Ik kon hier niet om lachen..

Senior Member

Standaard

15 jaar wachten met je snaren vervangen en dan balen van je toon met nieuwe snaren?
    Jij spoort niet, dude.
    En 0.13 helpt niet, daar trekt hooguit je gitaar krom van.

Misschien moet je hier maar eens achteraan gaan:
    \Dat zijn flatwounds voor acoustische gitaren, die klinken van nature wat zachter.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door richardroger Bekijk bericht
    Mijn vrouw opperde dat ik gewoon weer 15 jaar moest wachten: "Dan klinkt ie toch weer het zelfde?"
    Ik kon hier niet om lachen..
    Jouw vrouw moet de politiek in ;-)

Standaard

Oké,dat ik niet helemaal "spoor" daar zijn enkele gezinsleden het helemaal mee eens hoor !!
    Toch bedankt voor je reaktie!! Ga ik zeker proberen!
    Zijn die snaren bij de gemiddelde muziekzaak te koop, of moet ik ze op internet ergens bestellen?
    Nogmaals bedankt.

Senior Member

Standaard

Die snaren zijn lang niet bij iedere muziek zaak te bestellen.
    Dijkman heeft ze:klik

Standaard

Bedankt , ik ga volgende week even bij Tonika (groningen) kijken en anders bestel ik ze bij Dijkman.
    Alvast een gelukkig en muzikaal 2010!!

Standaard

Kan iemand mij toevallig te vertellen of je op elke klassieke gitaar ook stalen snaren kan bevestigen?

Mijn gitaar:http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/9748.html
    Laatst gewijzigd door Reyna; 3 januari 2010 om 10:30

Senior Member

Standaard

@Reyna: Nee, dat kan niet.
    Een klassieke/spaanse/flamencogitaar heeft geen ijzeren pen in de hals. Een halspen.
    Als je ijzeren snaren op zo'n gitaar doet, heb je grote kans dat je je hals kromtrekt. Of dat 'ie zelfs breekt.
    Dat komt omdat ijzeren snaren een veel grotere trekkracht hebben dan nylon snaren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Portel Bekijk bericht
    @Reyna: Nee, dat kan niet.
    Een klassieke/spaanse/flamencogitaar heeft geen ijzeren pen in de hals. Een halspen.
    Als je ijzeren snaren op zo'n gitaar doet, heb je grote kans dat je je hals kromtrekt. Of dat 'ie zelfs breekt.
    Dat komt omdat ijzeren snaren een veel grotere trekkracht hebben dan nylon snaren.
    Oke jammer

Maar bedankt voor je reactie!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten