Kan me je irritatie voorstellen, maar iemand mag toch het recht hebben te bieden, af te wegen en toch verder te kijken?
Hoe vaak kom ik het zelf in de industriële markt niet tegen? Zo werkt de commercie ook joh!
Printable View
Kan me je irritatie voorstellen, maar iemand mag toch het recht hebben te bieden, af te wegen en toch verder te kijken?
Hoe vaak kom ik het zelf in de industriële markt niet tegen? Zo werkt de commercie ook joh!
Als iemand biedt, je gaat akkoord en iemand trekt zich terug... dan heb ik ook zoiets van: Bied dan niet.
Maak dan kenbaar dat je serieuze belangstelling hebt en heb dat dan ook, laat de prijs nog 'open' (meestal is er toch wel een richtprijs bekend) en kom tijdens de bezichtiging iets overeen of niet. Het hoeft niet automatisch afdingen of zeveren te betekenen.
Een vraag stellen kan beter voor het bieden, ja. Toch vind ik het niet zo erg als er serieuze interesse is en iemand vraagt na het bieden nog wat. Ook niet elke advertentie is even duidelijk. Is er geen serieuze interesse (hoe sneu ben je als je kennelijk de hele dag voor je hobby op Marktplaats gaat bieden?) dan jaagt zo'n persoon wel de andere geïnteresseerden weg.
Ik ben altijd zuinig op mijn spullen, maar zet het wel netjes in de advertentie mocht er iets aan schelen. Vind het dan wel heel vervelend als mensen nadat een prijs is afgesproken fysiek toch weer proberen af te dingen op die punten of zoeken naar minuscule details. Een element wiebelde eens een klein beetje. Of ik dan maar een paar tientjes wou zakken, terwijl ik al minder dan de helft van de nieuwprijs vroeg. Ga buiten spelen, ik ben geen muziekwinkel met nieuwe spullen.
Mankementen vermelden doet trouwens ook lang niet iedereen (zeker bij auto's bijvoorbeeld). Dan ben je wel mooi je reiskosten kwijt. Dat is dan geen oplichting, maar je bent de boel wel aan het belazeren.
O, maar die zijn er hoor.
Ik heb weleens een bod gehad van een bieder die achteraf bekende gewoon lukraak op meerdere advertenties te bieden in de hoop dat iemand met een belachelijk laag bod akkoord gaat. Je moet dan ook niet gek opkijken als zo'n bieder het dan zelf meteen weer te koop zet voor een hogere prijs. Laatst een akkefietje gehad met een handelaar die zich voordeed als particulier en dacht een koopje te scoren en het zelf in z'n winkel weer te koop te zetten. Ik kwam er achter omdat ie ineens onder bedrijfsnaam ging communiceren. Ik ging googlen en kwam bij z'n in- en verkoopbedrijf uit.
Ook heb ik al een paar keer onrealistische biedingen boven mijn vraagprijs gehad en vervolgens geen enkele reaktie meer. Ik verdenk diegene ervan hetzelfde als ik te koop te hebben. Door zo'n bod kan niemand anders meer lager dan dat fakebod bieden en maakt hij zelf meer kans.
sneu of uitgekookt...
Dan kun je tegenwoordig gewoon het bod weer verwijderen. Dus dat hoeft dan maar van korte duur te zijn.
Ik verkoop ook regelmatig dingetjes op MP. Toevallig vorige week mijn auto nog verkocht. Maar zet er altijd mijn telefoonnummer bij. Met reageren op een ad zet ik ook altijd mijn telefoonnummer in de mail. Ook zet ik in mijn ads (als het de moeite waard is zoals bij de auto, niet bij een paar schoenen van een tientje) dat er op onzinbiedingen simpelweg niet gereageerd wordt, en het bod wordt verwijderd. Zo had ik een bod op de auto van de helft van de vraagprijs... Heb de MP-app en mail op mijn telefoon ingesteld, dus kreeg meteen een mailtje dat het bod was gedaan, MP geopend en bod verwijderd.
Meegemaakt: klant geeft aan "prijs is nog net te hoog, als jullie er x vanaf kunnen doen, dan heb ik de voorkeur voor jullie". Na goed nadenken en intern overleg x eraf gedaan. Dan via de markt horen dat de klus toch aan een concurrent is gegund, zelf na moeten bellen om dat te horen "ja, na jullie nieuwe offerte kon er bij die andere partij toch ook nog wat vanaf."
Klant bleek dat wel vaker te doen en kreeg op die manier op een gegeven moment een slechte naam in de markt. Gevolg: een paar keer deksel op de neus gekregen bij een spoedklus (niemand wilde meer hard voor hun lopen) en uiteindelijk was inkoper bij de klant zijn baan kwijt.
Ach zolang je als handelaar ook maar eerlij blijft is daar niks mis mee, ik koop ook op via marktplaats en verkoop het net zo makkelijk weer (en ja ik ben handelaar zolangzamerhand).
Maar ik biedt wel redelijk naar waarde en als een vraagprijs echt laag is dan betaal ik dat gewoon.
Als mensen meerdere dingen te koop hebben dan vraag ik gewoon wat ze voor het totaal willen hebben.
Inderdaad lijkt het er ook steeds meer op dat mensen advertenties van andere blokkeren door een hoog bod en ik vermoed ook dat men zelf ook dat artikel te koop heeft, heel jammer.
dat laatste heb ik deze week meegemaakt, ik wilde een noisgate kopen, stond er een bod van 65 euro, ik dacht: dan koop ik hem wel nieuw dus ik een nieuwe besteld, volgende dag: bod weg
godverdegodevr
had ik hem dus waarschijnlijk voor 50 euro gewoon op kennen halen
Dat wat jij schetst is heel herkenbaar voor bijvoorbeeld de weg en waterbouw. Als jou offerte maar een deel was van een totaal werk, dan kan de klant met een smoes gebracht hebben dat hij bij die ander nog goedkoper was. Ook komt gunning in die branche om de hoek kijken. Schimmige wereld die bouw en door dit soort praktijken werken die bedrijven onder de prijs waardoor aan het eind van de rit er toch mensen uit moeten.
Ook een leuke:
Iemand biedt gitaar aan met notk.
Ik stuur een mail met de vraag: wat is de vraagprijs.
Antwoord: ik noem geen vraagprijs, je weet zelf wel wat deze briljante gitaar waard is.
Dan zakt m'n broek af. Hoeveel gitaren staan er wel niet te koop. Als je een normale vraag krijgt over je te verkopen object dan kun je toch normaal antwoord geven?
Heb de verkoper veel succes gewenst met de verkoop.
Ik heb echt geen zin in een eindeloos hoger/lager spelletje.
Niet een hand vol maar een land vol met les pauls....
Groeten,
Dunhill
Precies! Infantiele reactie van die verkoper, daarom zet ik er altijd een vraagprijs bij en vrij bieden. Dan wacht je een week op het hoogste bod, ondertussen contact opnemen met de bieder en ergens middenin uitkomen. Kom ik altijd uit met de koper.
Gaat het niet door, gewoon geduld hebben.
Herkenbaar.
Deze gaat vaak nog een stappie verder. Dan krijg je opmerkingen als "de kenner weet wattie waard is". Vaak betekent dat dat de verkoper zich heeft sufgezocht naar de hoogste prijs ooit betaald voor z'n speeltje en dat nu als marktprijs ziet.
Het geen prijs willen/durven noemen is sowieso een MP ziekte.
Bizar inderdaad,
Helaas doe ik niet mee aan de Willem ruis lottoshow.
Of hoger/lager met Ted de braak.
Gelukkig staan er meer dan genoeg andere mooie gitaren te koop met verkopers die wel degelijk de intentie hebben om hun kleinood te verkopen.
Groeten,
Dunhill
Sneu én uitgekookt. Die mensen kennen geen schaamte en hebben geen geweten. Ik vind het toch wel licht sociopatische trekjes.
Ook irritant: je geeft een vraagprijs en zet vrij bieden aan. Gaan mensen mailen wat je minimale prijs is. Zo werkt het niet op de markt. Je doet maar een tegenbod. Waarom moet ik twee keer als eerste?
tjah, na 300+ deals is het mij ook overkomen; opgelicht op MP. Ik wilde een EH Memory Man kopen, nooit ontvangen en nooit meer iets gehoord. Bij nacheck blijkt het rekeningnummer ook al bekend te zijn bij de politie.
Iemand nog tips, what to do? Aangifte heb ik al gedaan.
Helaas denk ik niet dat je dit kan uitbannen. Klote zeg...
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Was het toevallig die advertentie waarin een EHX memory man voor minder dan de helft van de gangbare marktwaarde aangeboden werd (90 of 100 euro) door een verkoper die 1 dag actief was op marktplaats.nl en er 3 verschillende, van het internet geplukte, foto's erbij plaatste?
Die stond trouwens ook op tweedehands.be onder een andere gebruikersnaam maar wel met dezelfde locatie (in Nederland) en ook daar maar 1 dag actief. Als het die was, moet die meerdere mensen opgelicht hebben want met die prijzen voor zo'n gezochte pedalen (hij bood er 3 aan) blijft zo'n advertentie er doorgaans geen week op staan.
Jan7; precies die was het. Zoals je het nu omschrijft, waren het inderdaad allemaal 'red flags', maar ik koop/verkoop al zolang op MP en heb al zoveel deals die 'to good to be true' gedaan, dat ik wat naief hierin ben geworden. Dus ik vraag al vaak niet meer naar adressen of telefoonnummers.. tjah.. dan moet 't een keer gebeuren he :).
Anyway; ik heb dus mails van hem, ook verstuurd vanaf z'n iphone. Ik heb de ad (screenshots) en z'n rekeningnummer. Iemand een idee wat ik daarmee kan?
Super lullig, hopelijk krijgt MP snel zo`n Ebay achtig feedbackprofiel voor kopers en verkopers.
Het is tenslotte inmiddels al net zo duur als Ebay.
Over een oplichter gesproken, advertentie tekst letterlijk door Google translate gehaald, geen zuivere koffie:
http://m.marktplaats.nl/a/muziek-en-...reviousPage=lr
Wat een mafkees, ik hoop dat de bieder al op de hoogte is.
ik kende de tool ook niet totdat ik werd opgelicht.. maar goed; hij is hier te vinden: https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
handig om te checken op naam/mailadres/rekeningnummer/iban/telefoonnr
Ook leuk dat ie in dat laatste zinnetje een typfout heeft gemaakt waardoor het woord 'aslo' (also) niet word vertaald.
check ook altijd op marktplaats hoelang iemand daar actief is. als iemand 8 jaar actief is op marktplaats dan mag je er van uitgaan dat het vertrouwd is. ik ben zelf twee keer opgelicht op marktplaats bij de tweede keer kreeg ik de bovengenoemde tip van een collega en ja hoor 1 week actief op marktplaats. als je met paypal betaald (op welke site dan ook) ben je volgens mij volledig beschermd.
Mooi! Ik geniet dus inmiddels al een half jaar de betrouwbaarheids-status :D . Het maakt niet meer uit wat ik verkoop en hoe, ik ben betrouwbaar :ok: Nou ben ik dat toevallig ook echt en ik snap je punt, maar oppassen op MP blijft geboden.
Daar zou ik maar niet te hard op rekenen. Google 'Paypal oplichten'.
Je bent wel beschermt met PP maar je moet de juiste procedure volgen. Bij een geschil volgt een onderzoek en men moet de geldstroom en goederenstroom kunnen verifiëren.
Misschien beetje zinloos om te reageren sinds het al een oude topic is, maar doe het toch :)
Maar alles wat meer waard is dan een tank benzine ga ik ophalen alles eronder probeer ik 50/50 te regelen.
Als ze daarmee in stemmen weet je meestal wel dat het goed zit.
Misschien een goede tip ;)
[QUOTE=pasqual;3160594]Je bedoeld de verzendkosten 50/50?
Nee hiermee bedoel ik 50/50 in de zin van het aankoop bedrag.
Dus je betaald de eerste helft vooraf dan stuurt hij het op en bij aankomst betaal je de volgende helft.
Bij de eerste helft betaal ik dan wel de verzendkosten.
Maar dan praat ik hierbij over bedragen van onder de € 60, daarboven ga ik het zelf wel ophalen.
Dan zou ik bij jou niets kopen :)
En als de verkoper ermee instemd om het risico te delen, waarom niet.
Of misschien hebben jullie zoiets van pfff wat is nou € 60, voor velen is het toch een hoop geld om zo van het balkon af te gooien.
En wat dat betrefd heb ik toch aardig wat verkopers gehad die ermee instemde of zelfs zelf langs kwamen. :)
Haha np het heeft allemaal te maken met risico beperking
en ach ik vond het niet vervelend dat ze langs kwamen ;)
een korte check op facebook kan ook een hoop twijfel wegnemen natuurlijk
Ik heb ook al het nodige gekocht en verkocht, dan wel op 2ehands.be.
Als ik iets koop ga ik het altijd ophalen en kan je het bij de verkoper testen of alles naar behoren is.
Bij verkoop stuur ik ook niets op, de koper laat ik langs komen, nadien ook geen gezeik van het gekochte is niet volgens uw advertentie of het werkt niet (tja weet ik veel of je die elementen verneukt hebt door ze te solderen met een bunsenbrander :seriousf:)
En altijd cashgeld en dat is dan men enigste angst meestal dat er valse euro's zouden tussen zitten, vind het wat lastig om elke euro tegen het licht te houden om controle te doen voor de ogen van de koper :soinnocent:
Ik keek gisteren toevallig op .Be. Ik werd daar wel heel erg wantrouwig van. Ik kwam een aantal dingen tegen die ik herkende van Marktplaats maar dan met andere naam en plaats. Opvallend veel.