http://guitarpatches.com/units.php
FF een beetje naar beneden scrollen.
Printable View
http://guitarpatches.com/units.php
FF een beetje naar beneden scrollen.
Wat is jullie ervaring met de X versie?
Kan die wat overweg met single coils? Als je de gain wat knijpt op de amp modellen, kan je dan deftige low gain sounds eruit halen?
Alvast bedankt.
Ik denk dat de originele THR10 de meest veelzijdige is. De modellen aan boord dekken het hele spectrum af van clean via crunch tot metal. Alleen als je alleen maar van heavy houdt, zou ik de THR10X nemen.
De THR10 is echt een geweldige oefenversterker. Niet goedkoop, maar z'n geld echt waard. De enige nog handiger oefentool (alleen koptelefoon want geen speakers, maar wel aan te sluiten op je versterker) is de Korg PX5D.
Ik heb de thr 5 en vond het vanaf het begin al een goeie aankoop. Tweedehands was ik 120 euro kwijt, topaankoop voor het geld.
Er staan er regelmatig wat op marktplaats voor tussen de 130 en 160 euro, voor de thr 10 versie. Geen geld, goeie geluidskwaliteit en voldoende mogelijkheden. Ik merk dat ik nu ik de thr heb meer oefen thuis op zolder, koptelefoon op, iphone aangesloten voor muziek op de achtergrond, stereo geluid, ideaal !
Voor metal kan je ook overweg met de normale thr. De thr x versie is ook mooi, maar inderdaad minder veelzijdig.
OK allen bedankt, ik denk dat ik voor de normale thr10 zal gaan. Ik speel meestal foo fighters covers en denk dat ik met het brit hi en modern kanaal wel een gelijkaardig geluid zal vinden. Vind ook enkel dit model in de nabije winkels trouwens.
Ik heb er al op gespeeld maar heel kort, vond het toen wat schel klinken maar ik had er niet echt veel aan geregeld. Ik post mijn bevindingen als ik hem een tijdje heb.
Heeft er trouwens al iemand eens een overdrive of fuzz voor gezet?
nee wel een tubescreamer en dat werkt prima
Guys,
Ik wilde dit weekend eindelijk eens dat Cubase AI 6 installeren dat bij de THR meegeleverd wordt. Maar ik kom nu tot de ontdekking dat ik de 25-cijferige product registratie code kwijt ben. Die zou op een bijgeleverd blaadje moeten staan maar ik ben de afgelopen 3/4 jaar twee keer verhuisd en ben hem gewoon kwijt. (Heb wel de installatiedisk maar daar staat ie niet op).
Is er misschien iemand hier die dat Cubase AI toch niet gaat gebruiken en er geen probleem mee heeft om mij de die code te PM-en? Daar zou ik erg blij mee zijn. Het lijkt me toch wel leuk daar eens een beetje mee aan de slag te gaan.
Thx.
Peter
Ok, ding klinkt dus best goed en iedereen die er één heeft schijnt best tevreden te zijn.....maar hoe verhoudt het geluid zich tot een pod? Beter of gelijkwaardig?
Beter dan een pod. De thr klinkt veel dynamischer en zelfs op het Brit high kanaal krijg ik er een mooie crunch uit, iets wat de pod gewoon niet lekker doet. De crunch sounds zijn uit de thr beter te halen dan andere modelling apparaten. Yamaha heeft z'n huiswerk wat dat betreft goed gedaan. Het enige nadeel vind ik van de thr is het snelle opbreken van het cleane kanaal, maar da's natuurlijk geen wonder met die 2x8 inch speakertjes.
Hey, heb de gewone thr10 gekocht gisteren. Is wel een coole versterker alleen heb ik op het brit hi en het modern kanaal wat hiss/ruis met de gain nog niet zo ver open. Vooral brit hi heeft het. Stoort niet echt terwijl je speelt maar telkens je stopt is het bijna alsof de versterker ademt tot er geen signaal meer van de pickups komt.
Is dit gewoon of is mijn versterker een maandagmorgen model?
Heb goede elektro thuis, kabels zijn goed en elektro van gitaren is goed.
Graag jullie bevindingen aub?
Ik hoor ook ruis totdat de gitaar tone uitgeklonken is, het lijkt dan alsof er een noise gate actief is. Niks ernstigs volgens mij.
Klinkt een beetje als shhh en dat sterft langzaam uit. Ook als ik de snaren aanraak als ik wil beginnen zwelt het aan.
Wou gewoon zeker zijn dat er niks mis mee was.
Bedankt arjan.
Ik ga deze week, mits ik positief blijf na testen, ook tot aanschaf over van de THR10. Ik ben zelf een beginnende speler die niet zo tevreden is over het formaat van de VOX vt40+. De vrouw wordt niet blij als deze in de kamer staat zeg maar. Nog dingen die ik moet weten over de THR10. Is er tegenwoordig al concurrentie voor de THR10 ook op dit formaat?
Ja, de Roland cube lite is een concurrent van de THR. Is een soortgelijk apparaat maar ik vind de COSM technologie die daar inzit toch echt minder, klinkt veel platter allemaal. Smaakgebonden en het ding is wel iets goedkoper dan de THR maar dat hoor je wel terug vind ik.
Ik heb de THR 5 en ik ben er zeer tevreden over, ideaal om te oefenen thuis met 2 slapende jonge kids en een vrouw die er niet gecharmeerd van is als ik full shred aan het blazen ben met een buizen bak ! DE oplossing dus om je relatie goed te houden -:)
Nou een paar dagen in gebruik en ik moet zeggen dat ik in de winkel een beetje beangstigd was door vlak geluid. Maar dat kwam denk ik door een grotere ruimte ofzo. In de woonkamer klinkt hij echt perfect. Ik kan er veel mee en dat is nog zonder het gebruik van de bijgeleverde software. Ik speel voornamelijk blues/ lead en clean met high gain. Het ding is echt klein, past perfect onder het hoektafeltje hier en prachtig kwa vormgeving. Iedereen die hem ziet zegt dat hij/ zij dacht dat het een kacheltje was. Tja. Tevreden met mijn kerstaankoop.
Geen idee eigenlijk. Volgens mij heb ik nog de 1e lichting van de thr5, maar ik zorg gewoon dat als ik clean speel de gain iets op minder dan de helft zet. Dan heb ik een clean geluid zonder break up. Clean gebruik ik sowieso niet vaak. Het meeste gebruik ik het Brit-high kanaal, kan ik veel mee variëren met m'n volumekorting van m'n gitaar. Heel dynamisch.
Gisteren de THR5 gekocht...... super ding om te oefenen. idd...iets te duur....maar goed. Hij is de moeite waard
Mooi man! Welcome to the club!
Ik heb hem nu ruim een jaar en dat ding blijf ik voor oefenen thuis gebruiken. iPhone eraan voor de muziek om mee te spelen, koptelefoon of in ears in en papa kan zelfs savonds spelen terwijl de kids op bed liggen! Ideaal, het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is opnemen via de USB en de cubase software.
Vandaag met de "C" thuisgekomen, de eerste indruk is bijlange niet slecht. :)
De thr-c, daar haal je toch de lekkere blues sounds uit? Heb ik goeie verhalen over gehoord, misschien dat die ook nog op m'n lijstje komt tegen mogelijke GASaanvallen😉
Ik heb de koptelefoonuitgang van mijn THR10c standaard aangesloten op de aux van mijn Hifi-versterker en dat klinkt ook helemaal niet verkeerd. De hifi amp (mede door een lading ouderwetse houten speakers), voegt wat lekker laag toe dat vooral clean fijn klinkt.
Ik heb daarnaast een kabeltje getrokken van de rand van de jack in naar een koperen bout van de verwarming en daarmee is de boel prima geaard, ik hoor haast geen ruis meer. Geen idee of dit onverstandig is, maar het werkt wel.
Yamaha is blijkbaar bezig met een opvolger van de THR serie
https://www.facebook.com/YamahaTHR/p...type=1&theater
Wat een ingewikkelde enquette: https://www.surveymonkey.com/s/FD6HPG5
Ik zou vooral graag een FX-loop willen hebben zodat ik er een looper pedaal in kan zetten.
Gisteren (ja Bax-shop levert ook op zondag :) ) heb ik mijn thr5 ontvangen. Deze stond al langere tijd op mijn verlanglijst. Eigenlijk heb ik al voldoende versterkers thuis staan, voor zo'n beetje elke setting die je als gitarist tegen kunt komen.
Voor de band gebruik ik een Engl Blackmore op een 2x12 cabinet. Deze klinkt overigens ook op laag volume thuis erg goed. Echter bouw ik die set niet elke keer thuis op. Daar is de volgende amp in het rijtje voor.
Die volgende amp is een Randall RD1. Een 1 watt buizenversterker. Deze gebruik ik dus puur thuis op datzelfde kabinet. Dat klinkt echt fantastisch. Echter wel een one trick pony. Dikke deathmetal. Ik moet wel toegeven, met de gain een heel stuk teruggedraaid is er ook goed blues mee te spelen. Deze set staat in de woonkamer.
In mijn hobbykamer heb ik een 5 watt buizencombo staan. Dit is een Champion 600 clone, welke later in een grotere behuizing is geplaatst met een 12 inch speaker. Klinkt prima. Kan echter alleen clean. (of je moet hem open draaien, maar dat gaat dan weer zo hard dat de hele buurt mee kan genieten). Voor de amp heb ik een multifx in gebruik, en wel de zoom g3x. Klinkt op zich prima. Maar op den duur begint het me toch wat te irriteren. Het geluid is elke keer net niet dat geluid dat ik wil. Nou kun je met de zoom echt giga veel instellen. Maar dan ben je dus meer aan het instellen en tweaken dan aan het spelen. Bovendien is met de zoom toch wel te merken dat het digitaal is, en het niet zo mooi reageert op je volumeknop op je gitaar.
Dus begon het meer en meer te kriebelen om wat anders te zoeken voor thuis. Bij Musik Produktiv in Ibbenbüren heb ik enige tijd geleden voor het eerst de thr reeks gehoord. Ik was erg verbaasd hoe goed zo'n klein versterkertje kon klinken.
Na een financiële meevaller heb ik dan nu de thr 5 aangeschaft. En ik ben er echt heel blij mee. Alle verschillende amps die er in zitten klinken prima. Van clean tot high gain. Ook de effecten klinken prima. Ik ben echter iemand die niet veel speelt met flangers/ phasers en tremelo's . Wel maak ik (thuis) graag gebruik van een delay en/of een reverb. En die klinken toch wel erg goed moet ik zeggen.
De amp reageert echt heel erg goed op de volumeknop van de gitaar. Bij deze amp moet ik toch echt toegeven dat hij reageert zoals de buizenversterkers reageren op het volume en de aanslag.
Ook kun je duidelijk een verschil horen in oversturing. De gain knop zorgt voor voorversterker vervorming, en de master knop zorgt voor de typische eindbuis oversturing. Je kunt echt heerlijk crunchen op een heel laag volume. Wat mij ook prima bevalt is dat op de versterker zelf niet zo veel poespas zit. Gewoon aan de knoppen draaien tot je het gewenste geluisd hebt, en spelen maar. Geen diepgaande menu's waar je lang moet zoeken.
Ik heb al veel versterkers gehad, en ik moet bij deze toch echt zeggen dat dit voor mij de beste allround versterker is voor thuis die ik bespeeld heb.
Voor de zware metalen zal ik echter de Randall blijven gebruiken, die is op dat gebied toch wel heer en meester;)
Zo en nu ga ik weer verder spelen.
Leuk om je enthousiasme te lezen. Ik heb twee modeling-pogingen gedaan: acht jaar geleden een Fender (type vergeten) en vorig jaar een Vox VT80+ en kwam tot de conclusie dat modeling gewoon niet mijn ding is. Nu is de THR een different cookie, omdat het een keukentafelversterker is. Het concept is goed doordacht en de sound is inderdaad verrassend. Zelf zou ik als speeltje op dit moment eerder voor de THR10 in de bluesversie (is dat de zwarte of de groene?) kiezen. Ook de optie om via Cubase thuisopnames te maken lijkt mij best leuk. De benodigde €300 heb ik niet ff klaar liggen en bovendien is het een wannahave en geen musthave :)
Ik heb een THR10C. Prima versterker die echt aanvoelt als een heuse tube amp. Zelfs pedaaltjes slikt hij goed, zelfs een TS9.
Goed nieuws, de thr's zijn aan het binnenkomen bij de keymusic! Even op hun website kijken waar ze beschikbaar zijn...
Ik vind dit THR enorm trebellig. Ik heb het hoog er bijna volkomen uit gedraait. (Staat bijna altijd op 7 of 8 uur). Hebben jullie dat niet?
er schijnt nogal een verschil te zijn tussen de eerste versie en tweede versie?
De 1e versie die ik heb heeft een nogal abrupte noise gate en een beetje last van ruis, niet hinderlijk maar bekend kwaaltje.
http://download.yamaha.com/search/pr...uct_id=1602647
hier zit ie tussen :)