Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 16 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 158

Discussie: Yamaha thr

Senior Member

Standaard

Mooi man! Welcome to the club!
    Ik heb hem nu ruim een jaar en dat ding blijf ik voor oefenen thuis gebruiken. iPhone eraan voor de muziek om mee te spelen, koptelefoon of in ears in en papa kan zelfs savonds spelen terwijl de kids op bed liggen! Ideaal, het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is opnemen via de USB en de cubase software.

Senior Member

Standaard

Vandaag met de "C" thuisgekomen, de eerste indruk is bijlange niet slecht.

Senior Member

Standaard

De thr-c, daar haal je toch de lekkere blues sounds uit? Heb ik goeie verhalen over gehoord, misschien dat die ook nog op m'n lijstje komt tegen mogelijke GASaanvallen😉

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    De thr-c, daar haal je toch de lekkere blues sounds uit?
    Yep. Hoewel, in mijn geval is dat dan altijd net iets minder, maar dat ligt dan aan mij.

Standaard

Ik heb de koptelefoonuitgang van mijn THR10c standaard aangesloten op de aux van mijn Hifi-versterker en dat klinkt ook helemaal niet verkeerd. De hifi amp (mede door een lading ouderwetse houten speakers), voegt wat lekker laag toe dat vooral clean fijn klinkt.

Ik heb daarnaast een kabeltje getrokken van de rand van de jack in naar een koperen bout van de verwarming en daarmee is de boel prima geaard, ik hoor haast geen ruis meer. Geen idee of dit onverstandig is, maar het werkt wel.
    Laatst gewijzigd door Ruud313; 3 oktober 2014 om 11:10

Senior Member

Standaard

Yamaha is blijkbaar bezig met een opvolger van de THR serie

https://www.facebook.com/YamahaTHR/p...type=1&theater

Senior Member

Standaard

Wat een ingewikkelde enquette: https://www.surveymonkey.com/s/FD6HPG5

Ik zou vooral graag een FX-loop willen hebben zodat ik er een looper pedaal in kan zetten.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SloeGin Bekijk bericht
    Yamaha is blijkbaar bezig met een opvolger van de THR serie

https://www.facebook.com/YamahaTHR/p...type=1&theater
    Ben ook benieuwd wat er voor moois ontstaat nu Line6 al een tijdje van Yamaha is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ben ook benieuwd wat er voor moois ontstaat nu Line6 al een tijdje van Yamaha is.
    Gisteren (ja Bax-shop levert ook op zondag ) heb ik mijn thr5 ontvangen. Deze stond al langere tijd op mijn verlanglijst. Eigenlijk heb ik al voldoende versterkers thuis staan, voor zo'n beetje elke setting die je als gitarist tegen kunt komen.

Voor de band gebruik ik een Engl Blackmore op een 2x12 cabinet. Deze klinkt overigens ook op laag volume thuis erg goed. Echter bouw ik die set niet elke keer thuis op. Daar is de volgende amp in het rijtje voor.

Die volgende amp is een Randall RD1. Een 1 watt buizenversterker. Deze gebruik ik dus puur thuis op datzelfde kabinet. Dat klinkt echt fantastisch. Echter wel een one trick pony. Dikke deathmetal. Ik moet wel toegeven, met de gain een heel stuk teruggedraaid is er ook goed blues mee te spelen. Deze set staat in de woonkamer.

In mijn hobbykamer heb ik een 5 watt buizencombo staan. Dit is een Champion 600 clone, welke later in een grotere behuizing is geplaatst met een 12 inch speaker. Klinkt prima. Kan echter alleen clean. (of je moet hem open draaien, maar dat gaat dan weer zo hard dat de hele buurt mee kan genieten). Voor de amp heb ik een multifx in gebruik, en wel de zoom g3x. Klinkt op zich prima. Maar op den duur begint het me toch wat te irriteren. Het geluid is elke keer net niet dat geluid dat ik wil. Nou kun je met de zoom echt giga veel instellen. Maar dan ben je dus meer aan het instellen en tweaken dan aan het spelen. Bovendien is met de zoom toch wel te merken dat het digitaal is, en het niet zo mooi reageert op je volumeknop op je gitaar.

Dus begon het meer en meer te kriebelen om wat anders te zoeken voor thuis. Bij Musik Produktiv in Ibbenbüren heb ik enige tijd geleden voor het eerst de thr reeks gehoord. Ik was erg verbaasd hoe goed zo'n klein versterkertje kon klinken.

Na een financiële meevaller heb ik dan nu de thr 5 aangeschaft. En ik ben er echt heel blij mee. Alle verschillende amps die er in zitten klinken prima. Van clean tot high gain. Ook de effecten klinken prima. Ik ben echter iemand die niet veel speelt met flangers/ phasers en tremelo's . Wel maak ik (thuis) graag gebruik van een delay en/of een reverb. En die klinken toch wel erg goed moet ik zeggen.
    De amp reageert echt heel erg goed op de volumeknop van de gitaar. Bij deze amp moet ik toch echt toegeven dat hij reageert zoals de buizenversterkers reageren op het volume en de aanslag.
    Ook kun je duidelijk een verschil horen in oversturing. De gain knop zorgt voor voorversterker vervorming, en de master knop zorgt voor de typische eindbuis oversturing. Je kunt echt heerlijk crunchen op een heel laag volume. Wat mij ook prima bevalt is dat op de versterker zelf niet zo veel poespas zit. Gewoon aan de knoppen draaien tot je het gewenste geluisd hebt, en spelen maar. Geen diepgaande menu's waar je lang moet zoeken.

Ik heb al veel versterkers gehad, en ik moet bij deze toch echt zeggen dat dit voor mij de beste allround versterker is voor thuis die ik bespeeld heb.
    Voor de zware metalen zal ik echter de Randall blijven gebruiken, die is op dat gebied toch wel heer en meester

Zo en nu ga ik weer verder spelen.

Senior Member

Standaard

Leuk om je enthousiasme te lezen. Ik heb twee modeling-pogingen gedaan: acht jaar geleden een Fender (type vergeten) en vorig jaar een Vox VT80+ en kwam tot de conclusie dat modeling gewoon niet mijn ding is. Nu is de THR een different cookie, omdat het een keukentafelversterker is. Het concept is goed doordacht en de sound is inderdaad verrassend. Zelf zou ik als speeltje op dit moment eerder voor de THR10 in de bluesversie (is dat de zwarte of de groene?) kiezen. Ook de optie om via Cubase thuisopnames te maken lijkt mij best leuk. De benodigde €300 heb ik niet ff klaar liggen en bovendien is het een wannahave en geen musthave

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten