Oorspronkelijk geplaatst door
eroosch
+1
Ik lees (correct me if wrong): clean goed geluid, amp overdrive schel? Dat bevestigt verhaal van Mitch en hetgeen ik al gepost heb. Bright cap = design fout van Vox. Als die Vox zonder GT8 slecht klinkt dan klinkt ie met GT8 ook slecht. Daar moet je beginnen. Als het je sound niet is, inruilen die handel en een Blackstar kopen.
Als je versterker (Vox of Blackstar) eenmaal goed is dan je GT8 met de 4CM aansluiten - maar wel goed! Zoek dat nog eens na hoe precies aan te sluiten.
Geen amp sim gebruiken, effecten uit, GT8 loop aan! Wel of niet GT8 in de amp loop moet niets uitmaken qua sound. Let op ik praat over de GT8 loop en de amp loop - dat is wat anders. Begrijp je dat niet doe dan zsm je GT8 weg en koop pedaaltjes...
Pas daarna ga je de effecten van je GT8 instellen, reverb, chorus, evt booster enz. Clean via amp sim - hoef je ook niet te schakelen op je amp, crunch etc NIET. Geen amp sim gebruiken voor overdrive enz is mijn ervaring, maar er schijnen mensen te zijn die er iets redelijks uit krijgen. Voor mij is COSM = CRAP. Moet je zelf maar eens mee prutsen.
Als dat zo niet lukt ben ik een boon... :-) Stap voor stap zurgvuldig werken, goed lezen en luisteren.