Die Duitsers waren, begin '90 super vooruitstrevend met programmable tube 19". Zo kwam Lain Barbier een keertje binnenwippen met zo'n Reussenzehn die full tube pre and power was met een footcontroller erbij die zo uit een F16 leek te komen, alles midi natuurlijk.
Ik had wel wat 19"Duits spul van H&K en Kitty Hawk maar mijn oren willen toch iets Engels of Amerikaans horen, merkte ik. Soldano vond ik altijd wel lekker, meer vintage (middy & rond) dan de concurrentie die doorgaans, voor mij dan, te scooped klinkt.
Dat verschil hoor je ook weer terug in hun pedalen vind ik, de Slo en GTO vs bijvoorbeeld Mesa V-twin.
Maar ik heb niet zo'n rack geschiedenis zeg ik erbij, ik heb alles verkocht, heb enkel nog een Peavey Valverb, Kitty Hawk testarossa en Chandler tube driver. Over die laatste speel ik nog dagelijks, ik heb gewoon nog geen beter drive pedaaltje gevonden.
Erik heeft gelijk, mijn 19" had helemaal niks te zoeken in een studio, zo'n engineer gebruikte dan een Lexicon 224 waar je gemakkelijk 2 keer mijn hele rack van kon kopen.