Holy crap Nocki!!! die foto's elke keer, meer rommel en stof dan gear!! :nervous:
De stap naar Tokkie is vrij klein...!
Printable View
Holy crap Nocki!!! die foto's elke keer, meer rommel en stof dan gear!! :nervous:
De stap naar Tokkie is vrij klein...!
Geweldig! fantastisch idee ook!... ikke gelijk naar de studio gerend om te zien of mijn gt8 in een deksel past....maar helaas,exact zo breed als de profielen op de casedeksel:confused:
Hihi... Wat je op de vloer ziet is toevallig geen stof maar slijtage van de burostoelen op de plavuizen... :) Maar idd... In die hoek van het huis waar ik van alles doe aan mn gitaar zooi/hobbyhoek is het idd een grote bende :)
Helaas. Ik moest m ook express op maat maken ervoor!
tja...dat zou bij mij ook wel kunnen denk ik maar dan moet ik een randje van de gt8 afslijpen,wat ik overigens wel netjes zou kunnen en zonder problemen. alleen is ie dan niet meer "stock" en verliest hij zijn waarde. aangezien hij binnenkort op de markt komt lijkt me dat niet handig...
Ik koop m alleen als een van onze forum helden de mod gedaan heeft en niet een van de forum wannabees :)
Hierbij the finished product:
http://img205.imageshack.us/img205/8...trollerxp9.jpg
Tolex zit met dubbelzijdig plakband vast. Zit ook goed vast maar wat je ziet is wat tape aan de onderkant wat los laat... zit er om de ondekant zwart te hebben zonde te gaan tolexen of spuiten...
moet even andere tape daarvoor hebben...
De deksle als behuizing maakt het pedaal te hoog. Dit is kleiner schuift niet op het podium en lager...
idd. niet super netjes. kan eigenlijk ook niet met dubbelzijdig tape
Dankje! Ik blijf gewoon in 1 bank. dit is op dit moment ruim voldoende. Uiteindelijk speel ik 90% van de tijd op de 5 presets. Af en toe zal ik eens een effect erbij gooien...
Video van m'n rack:
HIER
Jackson JX-3
Boss EQ
Marshall Valvestate 8008
Case moet er alleen nog omheen.
Nou daar gaat ie sinds een paar maanden ter aanvulling van mijn JVM205H , Brunetti Star-T-Rack, met Replifex parallel in de loop.
Clean is super strak, en dikke toon, achter op de poweramp zitten een 2 tal depth regelaars deze zijn zeer bepalend voor het totaal geluid.
Overdrive is een eerlijke recht door zee rocksound, werkt perfect met pedalen, en een 2e solo volume cq Master boost(volume) voor de leads.. Heb er al nieuwe buizen erin gezet, 5x Tungsol en JJ E34L in de eindtrap, mooie bijkjomstigheid van de STR is mogelijkheid om 2x20 of 2x50 watts te willen.
Voor de extra boost op de preamp heb ik altijd een MoaB boost aan staan, besturing via midi met een GT10, wat pedaaltjes (MoaB Boost, Bad Monkey en een Hot Head) in de loop van de GT10, voor de input van de GT10 een Masotti BlackBox.
Ik ben er zeer content mee en of ik ze nou door mijn 4x12 of de 1x12 stuur het blijft lekker duwen.
http://img23.imagevenue.com/loc1196/...122_1196lo.JPG
Nou ja rack, rack... meer een stapel (en dus een stack) :satisfie:
Klinkt lekker, voor zo'n budgetsetje! Gebruikt(e) Alexi Laiho ook niet zo'n JX-3? Ik meen dat ergens een keer gelezen te hebben...
Op die manier kun je gewoon je eq meer finetunen. De preamp heeft van zichzelf een rare bump in het laag-mid. Dat soort dingen kun je dan verminderen. Ik gebruik hem ook om wat meer low-end te krijgen.
@ Pimmedoris: Hij gebruikte een Lee Jackson GP1000 dacht ik. Case komt er hopelijk snel omheen. Moet natuurlijk ook niet te duur zijn.
was ook toch wel een beetje verbaasd over het geluid tijdens het repeteren. Klonk echt niet verkeerd.
@ Jimwoud: je hebt PM terug.
Ja dat heb ik ook al effe als plan liggen maar dan met een fc200. Word dus een rack met meer de afmeting van een top omdat die Fc nogal breed is, lijkt me dezelfde maat als de jouwe maar dan met een pedaal er nog aan.
Ik wil die wel in de deksel hebben, word dus zo'n hoek profiel met sluit profiel aan een stuk, omdat hij anders inderdaad te diep wordt.
Toch nog een fotootje van het bijbehorende bordje, van mijn eerder gepost rekje.
http://img229.imagevenue.com/loc242/..._122_242lo.JPG
Voor delays etc is alleen de Replifex, alle pre fx behalve od/dst komen van de GT10.
Kokeleko: als ik op je plaatje klik, krijg ik wel een popup van een pokersite, maar geen plaatje te zien!
De 2e keer gaat het wel goed (in Firefox althans).
Nou dat is dan ook weer opgelost Firefox dus, heb ik ook.
inderdaad, tweede keer werkt 'ie wel. Wat doet dat rode kabeltje in je send/return zonder iets ertussen?
En trouwens: is de GT-10 'beter' dan de GT-8? Of alleen 'anders'?
Ik ken de GT8 niet, ik gebruik ook niks van de preamps in de setups die ik gebruik, of alleen als stand alone in de oefenruimte, en dat klinkt aardig voor een repetitie.
Het patchkabeltje is om met één van de CTL switches via CTL 3 de Channelswitch te bedienen, en om zodoende een CC14 te kunnen zenden naar mijn Replifex.
Dat wou niet anders want de Toggle en Moment afstellingen laten dat niet toe, dus dan maar zo.
Zo'n Star-T heb ik ook nog eens geprobeerd......had er hoge verwachtingen van. Bleek de slechtste versterker te zijn die ik ooit gehoord heb.
Maar ik heb zo'n idee dat er wat aan de hand was met dat ding.
Op zich heeft dat ding namelijk hele interessante mogelijkheden en zeer compact. Hoe klonk-ie met de stock buizen?
Groet,
Vinni
Hoi Vinnie.
Met stock buizen ging het wel, 6L6GC's zaten erin.
Ik heb die Tungsol's en E34L erin en is het een andere versterker geworden.
Toen ik em probeerde bij de winkel over een EVH 4x12 kon ik het niet goed beoordelen, maar thuis over mijn 1x12's met V-30 ging ie open, zelfs nog met die oude buizen.
Het is geen highgain bak, maar daar zijn pedalen zat voor.
Ik heb ook weer een scharminkel van een rackje :chicken:
http://img520.imageshack.us/img520/7126/cimg3790fm8.jpg
Mooi klein girly girly en ook nog maar halfvol, gaat goed :dontgeti: Onderste behuizing is btw een rackinterface/splitter in de maak.
Wil nu een case voor de Mark IV en dit rackje samen, de 4he case staat dus in mijn sig, psst.
misschien eeen heeeel gekke vraag; maar waarom heb jij überhaupt een rack?
ik zie powerconditioner, Behringer Tuner/racklight, een blindplaat en een .. interface kastje?
zou met een zo'n Boss Megatuner (TU-1000?) en een losse interface (Hammon doosje) ook opgelost zijn, nah?
wel leuk 'torentje torentje bussekruit'
Wordt nog uitgebouwd. Komt een wireless in en aan de achterkant zit nog een strip met 230 V outlets
Die interface wordt redelijk druk qua bekabeling en er komt een splitter in (3 amps/2 amps + tuner). Ik zit ook nog te denken aan een cab simulator om stil te kunnen recorden. En dan is zo'n klein rackje wel fijn. :)
In een poging dit draadje weer een beetje leven in te blazen: foto van de familie (had ik ook al gepost in "Post je Collectie", maar mag hier ook wel toch? Hopelijk volgen weer meer foto's van andere leden (ook al heb je al heb je een alleen maar een schroefje vervangen: POSTEN #$%@#$@!!!)
http://i246.photobucket.com/albums/g...s/IMG_8152.jpg
De Luke is mijn nieuwste aanwinst (gekocht van de 'huisarts' hier, THANKS!)
De GP3 is waarschijnlijk verkocht. Ik overweeg de aanschaf van een PodXT Pro (om op te nemen) of toch een mixer+microfoon.
Daarnaast nog steeds op zoek naar een System Mix + (Yoeri, die van jou heb je eigenlijk niet nodig, toch ;) ) en iets waarmee ik de 3+ kan switchen (keuze genoeg, maar ben er nog niet uit wat... een CAE 4x4 lijkt me wel wat, heb ik meteen een looper)
Ow, en als iemand weet waar ik een zak gitaarskills kan kopen, hou ik me ook aanbevolen
Mijn rackje is eindelijk klaar, dus nu ook een foto:
http://img4.imageshack.us/img4/6709/stereosetup.jpg
De zelfbouwkastjes klinken erg goed, veel definitie, strak en toch behoorlijk zwaar (qua geluid dan he). De Beam Blockers leveren inderdaad een betere spreiding en minder pijnlijk hoog op. Nou nog een keer ergens heen waar de boel echt open kan, voorlopig is het wel mooi dat de hele zooi ook heel zacht kan, al komen de eindtrap en de boxen dan niet echt tot leven natuurlijk.