Wat vinden we hiervan?
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
Verdacht of niet? Bij een echte Gibson zou ik dit ook zonder schroom in de titel vermelden
Printable View
Wat vinden we hiervan?
Verdacht of niet? Bij een echte Gibson zou ik dit ook zonder schroom in de titel vermelden
Ziet er wel origineel uit ...
Dit is wel apart:
Roze pluche is tot 2000 of 2001 gebruikt, daarna zijn ze zwart met witte voering ... "enkele jaren" zou dus minimaal 12-13 jaar moeten zijn.Citaat:
Gitaar, zelf nieuw gekocht enkele jaren geleden maar niet gebruikt, zit in de orginele flightcase met rose plushe.
Ik kan mij echt niet herinneren dat Gibson in dat genoemde jaar met golden hardware kwam op zn LP custom modellen...
^ Wat? ...
Huh?
In die jaren hadden ze ook gewoon goudkleurige hardware.
Ik heb de foto's goed bekeken en het is gewoon een echte naar mijn mening.
Ik vind het toch vreemd. Wie koopt er nu een Gibson LPC en legt hem vervolgens weg zonder te gebruiken. Er staat niet in de advertentie dat het een Gibson is (wat het sterkste punt zou zijn)...Uit welk jaar staat er ook niet bij. En de foto's zijn niet denderend....En inderdaad, de case (bruin met roze) hoort niet bij een LPC van een paar jaar oud.
Is helemaal niets mis mee. Komt uit de jaren '90, maar kan niet precies zien uit welk jaar. Een uit '90 of '91 is het zeker niet, want dan zou de koffer zo'n dikke pluche hebben en niet zo een van zijde. Dus 1992 - 1999.
Mooi ding.
Foto's niet denderend? Niets mis met de foto's. Naar serienummer kan je altijd vragen.
Ik!...
Wat ik altijd verwarrend vind is de diverse modellen. Is het nou een Custom of een Customshop.Bij de nieuwe modellen krijg je een certificaat,bij de oude schijnbaar niet wel dan weer bij de historic.
Vind het trouwens wel een mooie gitaar.
Groet,
Marco
Ik zag deze advertentie op Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...red-relic.html
De decal ziet er nogal vreemd uit, klopt hier iets niet? Of is dat normaal bij een gerelicte gitaar?
Een Custom is één bepaalde uitvoering van de Les Paul. Net als de Standard, Deluxe, etc.
Gibson bouwt het merendeel van de gitaren (de gewone USA-lijn) in de gewone fabriek in Nashville. Bepaalde modellen worden echter in de Customshop gebouwd (vaak speciale of gelimiteerde runs). Tot zover heeft de LPC eigenlijk nog niks te maken met het fenomeen Customshop.
Toeval wil echter dat het model 'Les Paul Custom' al vele jaren uitsluitend in de Customshop wordt gebouwd. Vroeger niet, maar volgens mij al sinds de jaren '90. De reden hiervoor is mij ook niet bekend, maar het is nu eenmaal zo :) Dus een Custom (geen ouwe) is dus eigenlijk automatisch ook een Customshopper.
Het zou een oude Haar kunnen zijn. Heb 'm toevallig zelf vorige week nog gebeld n.a.v. een andere gitaar van hem, hij vroeg toen zelf naar het logo. Als het een zwart logo was zou het een (vrij) recente zijn, dit is dan blijkbaar een oudere. Bij blijvende twijfel gewoon de foto's opvragen en dan bij Erik v/d Haar zelf nagaan of het eentje van hemzelf is :-)
Vage decals....
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...elecaster.html
Haha inderdaad, CN. Hij vraagt er niet de hoofdprijs voor, maar kom op. Zet het in ieder geval in je advertentie.
http://link.marktplaats.nl/655091865
Gibson L6S, "gitaar is geheel origineel", maar er zitten normaal toch niet van die zwarte pickups in?
In een L6s horen normaliter van die door Bill Lawrence ontworpen pickups te zitten, volledig chromen kappen zonder stelschroeven. Het kan zijn dat de beste man er EMG's in heeft gestopt, of de originele elementen van een laagje matzwarte verf heeft voorzien. Mocht iemand de gitaar kopen en de originele pups zitten er niet meer bij, ik heb toevallig nog zo'n setje. Misschien dat die zelfs oorspronkelijk uit deze gitaar komen, wie weet.
Ziet er echt niet uit als een 65er, maarja als hij echt is: ik kom er iedere dag langs en ben dr in 10 minuten :soinnocent:
Ik vind de kleur wat vreemd, en de prijs is LAAG! voor een echte, maar zie verder geen rare dingen?
Ik binnen twee :D
Dat die hardware TE shiny zou zijn, hoeft niet. Op eBay en Gbase staan ook regelmatig wel van die mint uitvoeringen, maar de prijs doet me wel argwanen ja.
Blijkbaar is er ook al een "kenner" die vindt dat het een nepper is, want zo'n hoge prijs biedt je anders niet.
Hmmm ik zou het helaas ook niet weten en moet toch hier even de reacties afwachten....
Serienummer klopt wel, tenminste die geeft aan dat het idd om een 65'er gaat
Headstock is ook correct voor het bouwjaar, lijkt mij een echte, die veel en veel meer waard is als de vraagprijs
Klopt t kleurverschil tussen hals en body (foto achterkant) wel? En zien elementkapjes er na 48 jaar er niet wat anders uit?
Ik heb er niet al te veel verstand van, maar volgens mij klopt die headstock niet, lijkt aan het eind te wijd te lopen en logo staat iets te hoog.
Misschien is verkoper gewoon een onschuldig schaap die ergens wel weet dat Gibson een bekend merk is, maar voor de rest denkt: het is een ouwe gitaar, dus ik doe maar een gooi.. Of misschien heeft-ie de lokale gitaarboer gebeld, zag die al dollartekens en heeft 'm ondergewaardeerd in de hoop op... Heeft iemand 'm al een mail gestuurd met het advies de ES eens te laten taxeren alvorens 'm te verkopen voor veel te weinig?
Hier komen alleen maar vliegen op af.....
Wellicht een neckcrack gehad, die gelijmd is en daarna opnieuw is gespoten.
Roep dan niet zomaar iets, als je het niet zeker weet, want Gibson headstocks zijn in de loop der jaren wel in detail gewijzigd.
De headstock is tijdscorrect voor een 65er en de inlays op de headstock kloppen gewoon hoor, niets mis mee.
Precies, aan de plaatjes zie ik niets vreemds. Prachtgitaar....Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat de aanbieder al 1 dag actief is op MP.
Het klopt wat je zegt en er is ook niets mis met de gitaar maar als iemand er niet veel verstand van heeft, dat ook netjes erbij zet, maakt de reactie toch niet meteen zinloos? Onlangs moest ik ook mijn voet in mijn mond stoppen omdat ik er echt helemaal naast zat en dat gebeurt toch niet vaak, ik heb er ergens wel verstand van.
En zo leert ook hij weer wat bij!
Dan kan die zijn formulering ook anders posten, maar niet een gitaar onterecht in twijfel trekken zonden dat die niet zeker weet, of die met zijn stelling goed zit, zo wordt onterecht de echtheid van een gitaar in twijfel getrokken, hetgeen de verkoper schade kan berokkenen.
Maar vriend dan komen wij toch gewoon voorbij om die twijfel weg te nemen :)
Hij weet het gewoon niet zeker, hij zegt ook netjes geen verstand ervan te hebben, hij twijfelt zelf dus ook!
Zelf denk ik dat de schade naar de adverteerder nog wel enigszins meevalt. Een "kenner" weet wel wat hij ziet en zal de twijfel dan ook wegnemen bij een twijfelende mogelijke/potentiële koper.
Dat is tenminste wat ik denk.
€3100,- al!
@macwilliams: Heb jij ook geboden?
Als tie echt zo mint is als ik doe vermoeden, is tie toch zeker rond de €15.000,- waard?
Tenminste ik heb ze voor die prijzen op eBay weg zien gaan, en ook op Gbase vragen ze dat soort bedragen.
Bekruipt mij wederom de vraag: wat bezielt iemand om hem op MP te zetten?
Henri,
Ik zou nooit zo bieden op een dergelijke gitaar, bellen en langsgaan is meer mijn stijl. Dat het dan ook fout kan gaan weet je misschien nog (1976 custom die gejat bleek)?