Hehe, ik zal dan maar eens gaan kijken voor een DLS;)
Printable View
Hehe, ik zal dan maar eens gaan kijken voor een DLS;)
Precies mijn ervaring, op zowel mijn Mesa Stiletto als over mijn Hook vond ik het maar een doods klinkend pedaal (op 9 Volt dan he!).
De vergelijking BoR en DLS lijkt me niet relevant, zijn 2 totaal verschillende pedalen volgens mij.
De BoR vond ik wel vet trouwens.
Of een Menatone King of the Britains..
Beetje buiten budget alleen waarschijnlijk, maar wel een re-te-vet pedaal. En ik houd niet eens zo van standaard marshallscheur in een dooske, kun je nagaan :D
Ooeehh vandaag komt mijn case binnen!
Dan ff lekker een dagje knutselen :crazyhappy:
Ik heb net een Showmaster 24 case binnen gekregen, niet voor mezelf! Maar voor een gitarist hier uit de buurt. Die wou een pedalboard, en vond hoe ik dat deed prachtig!
Als die af is show ik hem wel ff.
De bodem van m'n Warwick case kwam los, dus die heb ik weer vastgemaakt en meteen de rest wat netter gemaakt. Nu alleen nog een voeding, maar die worden helaas niet zoveel aangeboden tweedehands. Ik denk dat ik maar een nieuwe moet kopen :(
http://i48.tinypic.com/2hhetjo.jpg
http://i48.tinypic.com/2jeql8l.jpg
Oh, en voor de geinteresseerden:
RMC1 -> Korg DT-10 -> Keeley TS-9 -> HAO Rumble Mod -> Crunch Box -> Micro Amp -> CE-2 -> Ekko 616
Haha dan zullen ze wel overuren draaien bij DAP :seriousf:
Hier staat nu een Showmaster 24 naast me, als hij af is komt er wel ff een piccie ;)
http://i100.photobucket.com/albums/m...g?t=1277813544
Speelt zo lekker en ik moet niet tapdansen ...
Heb net mn pedalboard uitgerust met zo'n lava kit. Vergt wel wat kunde om de core goed te doorprikken, maar het resultaat mag er zijn. Onlangs ook een mojo vibe op de tegen een goede prijs gekocht bij een vriendelijke effectenfanaat die geld nodig had voor een reis.
Er komt binnenkort ook nog een TS808-achtige (MJM phantom overdrive)
(en dan heb ik nog zo'n gat over dat ik niet leeg kan laten, maar kan momenteel niet bedenken wat ik nog 'nodig' heb)
Op de bovenste rij is (buiten de externe batterijen) wat spul dat ik meestal niet gebruik; een flower booster (klinkt zowat identiek an de picoso) een buffer, een channel switcher en een patch box. Met de batterijen voed ik de twee londons
http://img716.imageshack.us/img716/2853/img3328e.jpg
Deze effecten zijn vervangen:
delay door de memoryman, fuzz door de londons, en hyperpak door de phantom.
http://img821.imageshack.us/img821/9581/img3325.jpg
De equalizer gebruikte ik alleen voor zijn leuke buffer, maar daar heb ik nu die aparte buffer voor.
netjes! hoe bevalt de Memory man met hazarai? en welke Fulltone wah is het precies?
ben ook nog op zoek naar een goede wah
Op vlak van functionaliteit en handigheid krijgt de hazarai van mij een dikke tien!
Veel tonale mogelijkheden, en stuk of 9 presets om op te slaan! De coolste functie vind ik is die met + reversed, waarbij je bij het inhouden van de tap switch tot 6 seconden reversed delay kan laten (terug)afspelen.
Ik moet wel vermelden dat hij een beetje hoog bijgeeft aan je signaal, indien je een schel signaal instuurt (bij bepaalde omstandigheden). Dit is natuurlijk niet altijd goed, en daarom krijgt hij van mij een 7.5 Bij mij is dit gelukkig nog niet erg storend.
Het ligt niet aan de voeding, en ga binnenkort wat spelen met verschillende impedanties (een de-buffer ervoor enzo, dat hoog wat weg laten 'tonesucken') om het misschien te verhelpen.
De wah is een fulltone clyde deluxe. Een fijne wah die je wat verschillende modes geeft. Toch zou ik op mijn wah's een soort blend knop willen hebben om de mate van subtieliteit van het effect in te stellen (ik weet niet of dit al gedaan is bij bepaalde modellen)
Indien je geinteresseerd bent in de hazarai, raad ik je aan om hem ergens te gaan proberen met je gear. Indien hij geen schelle interactie geeft is het echt een super tof pedaal.
Als je een wah zoekt waar je veel aan kan tweaken, kijk eens naar de real mccoy6 ( dacht ik, ze hebben er in ieder geval een met belachelijk veel versatiliteit, kdacht dat het een van de blauwe modellen was.)
En anders gewoon kwestie van eentje vinden die goed werkt met je andere gear he
die fulltone clyde deluxe daar hoor je veel goede dingen over, moet ik eens gaan testen...hij is wel behoorlijk aan de prijs
vind je hem te subtiel dan? of juist niet subtiel genoeg? op veel wahs kun je toch de mate van sweep instellen?
Als je per se een wahwah met blend-knop wilt, of sowieso uitgebreide instellingen, zou je kunnen kijken naar de Moog MF-101 Low Pass. Maar goed, daar moet je dan wel €300 voor over hebben als je een expressiepedaal erbij neemt.
een blend knopje.. dat kan toch ook met appart klein pedaaltje. Gewoon een effect loop waarvan je dry/wet kunt instellen van de pedalen die in de loop staan.
zoiets als dit: http://www.thegigrig.com/acatalog/Th...g_Wet_Box.html
en dan gewoon zelf bouwen of laten bouwen, zodat de prijs voor zoiets ook nog beetje redelijk blijft, kun je zelfs nog exp pedaal instoppen om de wet dry ook met je voet te bedienen, maar das voor een wah wah in de loop natuurlijk beetje nutteloos.
is die Ibanez goed dan?
Die wetbox lijkt me een slim idee.
Wel lekker typisch dat ik altijd als ik net een bestelling heb geplaatst bij newtone weer een ander projectje vind.
Ik zal eens zoeken naar een schema. Bedankt voor het idee!
Et voila:
http://img35.imageshack.us/img35/689...10dsc07165.jpg
Heb nu ook alles netjes in een showmaster. Wilde dit al een hele tijd, omdat er tijdens optredens steeds voorzichtig gedaan moest worden met mijn pedalboard. Nu kan hij ook gewoon op zn kant staan en kunnen er dingen bovenop gezet worden.
Wel behoorlijk wat zwaarder dan een tas, maar goed. Werkt wel een stuk fijner.
Ik ben er bij mee!
Tja, als je de verhoging niet erg vindt, dan kan dat prima.
Zelf heb ik ook jaren een adapter naast m'n wah gehad: nooit problemen.
Ik heb alleen last van mijn Blackstar en diens adapter - de adapter zit daar los van de stekker, dus die adapter moet je ook ergens kwijt. Maar niet direct bij het pedaal, want dat bromt als een gek.
Dank u! Ik heb alles bekleed met een soort hoedenplankstof. Klitteband aan de onderzijde van e pedalen en klaar! Werkt prima.
Ik heb zoals je ziet een vehoging onder de wah om voeding kwijt te kunnen en onder de Boss oc2 tot de malekko ekko zit een kleine verhoing. Kan ik de pedalen makkelijker intrappen en voedingkabels er onder doen.
Last van? Ik heb er geen extra ruis of brom van en de verhoging is niet heel hoog( een cm of 6). Dus ergonoisch gezien ook prima.
Ja ik heb hem ook altijd ver er vandaan. Ik vind iets een ruisje ofzo niet zo heel erg. Voorkom je toch bijna niet, maar bij de blackstar is het niet grappig meer.
Blijf jammer dat het een 16v pedaal is. Is toch wel een nadeel. Ook de idioot lange kabel aan de adapter is vervelend, amar goed. Wel geweldig geluid.
Hier een foto van mijn pedalboard:
http://img203.imageshack.us/img203/4887/p1030228.jpg
-Korg DT-10
-MXR Carbon Copy
-Barber LTD
-Mad Professor Mighty Red Distortion
-RMC3 Wah
Je board komt door de keuring :)
Nu nog die carbon copy vervangen door een mmdlx, en je bent er ;)
Oh, je LTD ná de Mighty Red?
Ik ben nog aan het zoeken voor een goede distortion pedaal, ben aan het denken aan een Fulltone OCD lijkt met een leuke pedaal :supercool:
OCD is een erg te gek ding;
van 'alle' pedalen die ik heb gehad, vind ik 3 stuks erg aan te raden:
3. Maxon/Ibanez SD-9; misschien wat gevoelig om in te stellen, maar wel 'n dijk van een scheur/OD op je dak.
2. OCD: in iedere stand wel overdrive-> distorted, als boost/drive voor je bestaande amp, maar ook als 'standalone'... het enige pedaal waar ik enigszins 'spijt' van heb dat ik'm niet meer gebruik..
1. Suhr Riot: meeeer dan te gek op je crunch en lead kanaal, maar zelfs op 'n weg-gooi Fender/Squier combootje, komt er gewoon een inspirerend 'crunch/lead'-soundje uit, dat vele malen beter klinkt dan het 'overdrive'-kanaal van vrijwel alle (low/no-)budget versterkers; ook te gek voor bijv. Marshall (Advanced) Valvestate (leen-)versterkers...