Oorspronkelijk geplaatst door
Mitch
Tijd voor een review nu ik een paar weken de Creamback G12M65 aan de tand heb kunnen voelen. Ik had in mijn AC30CC de standaard NeoDog, wat een prima speaker is, maar ik wilde graag meer naar de greenback sound en een dBtje lagere sensitiviteit zou ook fijn zijn. Hevig getwijfeld tussen een Heritage M20 die 96dB is, maar in een open back 1x12 leek het beloofde extra laag van een Creamback me toch een beter idee, om van de portemonnee nog maar te zwijgen :D
Anyhow: het is absoluut wat Celestion belooft. Het is absoluut een greenback qua sound, met een net iets ruimer maar nog steeds strak laag. Het bekende piekje in het hoogmid en een hoog dat wel bijt maar niet knarst of fizzy is op drive. Let wel: ik ben geen high gain mens, G'nR is wel de max voor mij, normaal gesproken. Maar met een full hollow in drop D krijgt de speaker toch wel eens een boven gemiddeld laag te verwerken. Doet -ie prima!
Ik ben benieuwd hoe het onder een Marshall zou klinken, maar onder de Vox doet -ie 't zonder meer prima. Met de aantekening dat ik een absolute greenback fan ben. In ieder geval blij met de speaker: een aanrader.