Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 100 van 107 EersteEerste ... 50909899100101102 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 991 t/m 1.000 van 1063
    Senior Member

Standaard

Net even wat joeptjoepjes bekeken en beluisterd.
    Ik ga m'n cab openback maken.
    Thanks guys.
    "In God we trust, all others pay cash."

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    En wat was de oplossing (naast bassman wegdoen)? Overigens vond ik hem met mijn orange rocker ook niet mooi klinken.
    Ik heb bij Tubetown een 2x12 Bassman cab laten bouwen en op marktplaats een setje JBL K120's gekocht. Ze zeggen online dat die schel klinken; niets van gemerkt. Ze zeggen online dat overdrive of fuzz er niet op klinkt; ik vind het juist heerlijk. De speakers kleuren veel minder heb ik het idee, klinken mooi vol, maar niet bonkerig, en ze gaan tot 50hz, dus ik kan met octavers ook goed uit de voeten.

Senior Member

Standaard

Ach, Die achterplaat er uit halen kan natuurlijk ook geen kwaad. Als het me bevalt kan ik mijn bovenfrees skills wat aanslijpen. Daarna kijk ik wel weer verder Dus u hoort nog van mij!
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Moderator

Standaard

Tijd voor een review nu ik een paar weken de Creamback G12M65 aan de tand heb kunnen voelen. Ik had in mijn AC30CC de standaard NeoDog, wat een prima speaker is, maar ik wilde graag meer naar de greenback sound en een dBtje lagere sensitiviteit zou ook fijn zijn. Hevig getwijfeld tussen een Heritage M20 die 96dB is, maar in een open back 1x12 leek het beloofde extra laag van een Creamback me toch een beter idee, om van de portemonnee nog maar te zwijgen
    Anyhow: het is absoluut wat Celestion belooft. Het is absoluut een greenback qua sound, met een net iets ruimer maar nog steeds strak laag. Het bekende piekje in het hoogmid en een hoog dat wel bijt maar niet knarst of fizzy is op drive. Let wel: ik ben geen high gain mens, G'nR is wel de max voor mij, normaal gesproken. Maar met een full hollow in drop D krijgt de speaker toch wel eens een boven gemiddeld laag te verwerken. Doet -ie prima!
    Ik ben benieuwd hoe het onder een Marshall zou klinken, maar onder de Vox doet -ie 't zonder meer prima. Met de aantekening dat ik een absolute greenback fan ben. In ieder geval blij met de speaker: een aanrader.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Tijd voor een review nu ik een paar weken de Creamback G12M65 aan de tand heb kunnen voelen. Ik had in mijn AC30CC de standaard NeoDog, wat een prima speaker is, maar ik wilde graag meer naar de greenback sound en een dBtje lagere sensitiviteit zou ook fijn zijn. Hevig getwijfeld tussen een Heritage M20 die 96dB is, maar in een open back 1x12 leek het beloofde extra laag van een Creamback me toch een beter idee, om van de portemonnee nog maar te zwijgen
    Anyhow: het is absoluut wat Celestion belooft. Het is absoluut een greenback qua sound, met een net iets ruimer maar nog steeds strak laag. Het bekende piekje in het hoogmid en een hoog dat wel bijt maar niet knarst of fizzy is op drive. Let wel: ik ben geen high gain mens, G'nR is wel de max voor mij, normaal gesproken. Maar met een full hollow in drop D krijgt de speaker toch wel eens een boven gemiddeld laag te verwerken. Doet -ie prima!
    Ik ben benieuwd hoe het onder een Marshall zou klinken, maar onder de Vox doet -ie 't zonder meer prima. Met de aantekening dat ik een absolute greenback fan ben. In ieder geval blij met de speaker: een aanrader.
    Ik sta op het punt er ook 1 te halen, om te pairen met een WGS ET-65 in een Marshall 1966B (60x60cm, 2x12) cab.
    Heb heel lang zitten dubben tussen WGS Reaper HP, Veteran 30, Celestion G12H30 Anniv. en de Creamback... Ben toch wel zeer benieuwd.
    In een ander 2x12 cab heb ik een G12H30 Anniv en een Vintage 30 zitten, dus met 4 verschillende speakers dan zullen er vast wel wat interessante pairings gevonden moeten kunnen worden.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ha Mitch, interessante review! Komt de creamback IETS richting de G12-65 qua compressie/smoothness, of blijft de creamback duidelijk in de "G12M-25"-stal?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Moderator

Standaard

Ik zou 'm eens onder mijn AC30 head moeten zetten, die heeft een wat andere respons dan de CC combo. Als je compressie en smoothness in één adem noemt lijkt het of je bedoelt dat je vindt dat de 65 meer compresst? Ik heb de AC30 tijdens het inspelen van de speaker (lang leve de looper...) op standje knalhard gehad en daar compresste de speaker in mijn beleving erg weinig, dus niet zoals een M25 nederig zou buigen voor de kracht van een AC30
    Smooth qua klank zou ik zeggen: ja, er zit een mooie verhouding tussen hoog en laag in, mooier dan een huidige M25. Wél het lekkere hoogmid piekje dat Greenbacks zo lekker maakt maar niet zo sterk als V30s of Blue Alnico's dat onder bepaalde omstandigheden kunnen doen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Interessante review. Zit ook te twijfelen 2 van die creambacks in mijn 2x12 te zetten. Ik heb ook twee G12-65's maar die vind ik erg wollig klinken, ik mis dat crispy randje van de greenbacks, zit dit in de creamback wel?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Ik heb deze week twee oude(?) G12K-85's gekocht die ik samen met mijn blackback G12-M25's in een 1960B wil testen ... heeft iemand ervaring met die K-speakers?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb deze week twee oude(?) G12K-85's gekocht die ik samen met mijn blackback G12-M25's in een 1960B wil testen ... heeft iemand ervaring met die K-speakers?
    Ik heb ze nog niet kunnen testen, maar ze zouden een rendament van 99/100dB hebben, terwijl de blackbacks het met 96/97dB moeten stellen.

Kan dus goed zijn dat ze de M25's nogal gaan overheersen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten