het hoog wordt meestal wat scherp/irritant bij vervorming
Printable View
het hoog wordt meestal wat scherp/irritant bij vervorming
Ik speel met een Big Muff, over een Bassman 100. Ik zat te denken een 2 x 12 cab met JBL's te kopen voor op het podium, aangezien die 4x12 van die Bassman zo over de top groot is. Dat vervoert nogal irritant.
Maar goed, ik heb nogal een afwijkende smaak denk ik. Ik lees veel van mensen die met drive pedalen de bright switch uit zetten op een Fender, maar ik vind aan juist lekker. Ook zeggen veel lui dat JBL's strikt voor clean zijn. In het volgende filmpje (is geen fuzz, ook geen Fender, dat weet ik) vind ik juist de JBL het lekkerst klinken, en dat terwijl het dus een overstuurd geluid betreft.
http://www.youtube.com/watch?v=rRmAU...A6Uevy-Gu50MUg
Dat overtuigt me dan weer van dat het eigenlijk prima kan, maar ik heb het nooit in het echt ervaren.
Ik ook niet, maar als verkoper smeet ik een mailtje met 175 voor een 1960 gewoon in de vuilbak denk ik, je hebt mensen die goedkoop willen kopen en je hebt "sjacheraars".
Een cab van 5 jaar oud is geen PC van 5 jaar oud he...
Goedkoop vind ik 300 of zo voor een 1960 en 325-350 voor een Vintage...
MS
Heeft iemand hier ervaring met cabs van Tube Town? Ik zit erover te denken hen een 2x12 Bassman cab voor me te laten bouwen. Zijn ze goed?
http://www.tube-town.net/ttstore/pro...d-Bassman.html
Kijk ook naar Palmer Cabinets! Je kan ze tegenwoordig ook leeg bestellen en zelf speakers ergens anders halen als je geen Celestion of Emnence wilt. Ik heb er een 212 van met V30's en die is fantastisch!
Oké dat klinkt goed. Ik las op Duitse fora ook positieve verhalen.
Bedankt voor de tip. Ik heb net even zitten kijken, maar ik denk niet dat dat iets voor mij is. Het ziet me er toch wat te modern uit, en ik wil juist meer de vintage kant op.
Een Bassman 2x12 onder mijn Bassman staat dan toch leuker en klinkt waarschijnlijk ook heel tof met de JBL's erin die ik binnenkort heb, zowel voor gitaar als bas.
Sowieso, wat speakers betreft ben ik er toch wel achter dat ik niet zoveel met Celestion heb. Op de een of andere manier vind ik Fender/Celestion een draak van een combinatie. Ik heb liever een paar ouwe Oxfords voor zo'n lekker gruizig geluidje, en misschien vind ik in de JBL's ook wel wat ik zoek. Lekker gruizen en snijden, fuzz erop en een geluid als een cirkelzaag, dat moet ik hebben.
Voor dat geld bestel ik een Zilla kast denk ik.
Ook volledig te confugureren, als gewone of oversized 2x12 te kiezen en open/closed back mogelijkheid en vet mooi en goed afgewerkt.
MS
zijn hier nog mensen met ervaring met een Framus 2x12?
Toevallig heb ik gisteren een Framus 2x12 met V30's gehoord. Het klonk op zich niet slecht, maar het was in bandverband, dus meer kan ik er niet over zeggen.
Zelf een keer vergeleken met wat andere 2x12s. De framus was de kleinste van het stel, en dat hoorde je ook terug in de sound.
Wat minder 'body' en niet zo'n volle sound. Gaf wel een goede spreiding maar dat kwam door de open achterkant.
Verder voor het geld dat hij moest kosten een deftig kastje, maar opboxen tegen duurdere kasten word lastig. ;)
Ah, dan weet ik eigenlijk al genoeg. Sowieso heb ik nu de EHX Black Finger al gekocht, dus ff geen geld voor een cab ;)
En ik denk dat ik voor een zilla cabje ga dan, want ik wil net wél een oversized kastje met veel bottom!!
http://www.zillacabs.com/2x12_cabs.php
Ik heb toch maar besloten een Bassman cab te laten bouwen. Ook lekker oversized qua afmetingen. Ondanks alle opties heb ik toch voor een saai rijtje gekozen, want ik wil dat hij lekker met m'n amp matched.
Grillcloth:Fender Blue-White-Silver AGED
Hardware: Standard silver, Fender Style
Piping: no Piping
Push in Castor:Yes
Tolex:Fender Black / Schwarz
TT Logo:no Logo
Wire Set:with Wire Set for Loudspeakers
Nieuwe cab:
https://dl.dropbox.com/u/1955976/kelw.jpg
Kool & Elfring XLs212 LightWeight met Tayden True Brits.
Hiervoor speelde ik over een K&E 112 met een V30, maar wilde meer spreiding en ook de speaker liet te wensen over (overigens in een vergelijkende test bij aanschaf van de 112 was deze veruit de beste). De 212 is echt vet. Strak, maar niet te, hoog dat mooi rond blijft en lekkere rauwe mids. Stuk meer brown sound. De V30 van de 112 heefr een nare felheid bij clean en crunch (voor leads wel okay). De Taydens uit de 212 supervet zonder narigheid. I'm happy! Zeer goede cab, goede prijs (zeker vergeleken met hun 112) en fijne speakers. Aanrader.
Zo, vandaag een setje JBL K120 binnen gekregen. Helaas kan ik ze nog niet echt in een cab schroeven, maar heb er wel eentje even geprobeerd in m'n 4x12 op niet al te hoog volume. Standaard zitten er Utah's in die Bassman 4x12 piramidekast, met van die kleine magneetjes, lekker inefficiënt. Ik hou wel van het geluidje, handig voor thuis, want dan kun je hem wat harder zetten zonder dat het gelijk heel hard gaat.
Maar goed, die JBL's klinken precies zoals ik gehoopt had. Met overdrive/fuzz is het echt heerlijk. Juist dat harde, beetje kille, geluid wat er dan uit komt vind ik te gek. Ze knetteren echt lekker met een Big Muff ervoor, niet zo rond/warm, maar gewoon heel open en breed. Perfect voor wall of sound/shoegaze achtig werk als je het mij vraagt.
Nu hoef ik dus alleen nog maar even te wachten op mijn 2x12 Bassman kastje en klaar is de ouwe Dreverhaven.
Trouwens, hier wordt wel eens gevraagd of je over gitaarspeakers bas kunt spelen. Dit bewijst het maar weer eens van wel, want die Utah's zijn gewoon gitaarspeakers die Fender in zoveel amps geflikkerd heeft. En ook in hun baskasten dus. Over deze wordt al bijna 40 jaar bas gespeeld, ze zijn nog perfect. Kan prima.
Oh ja, ze zijn alleen wel een klein beetje smerig. Hoe kan ik ze het beste schoonmaken?
vrienden, ik ben op zoek naar speakers die veel bas hebben (doom-stoner) maar liefst ook niet te luid gaan.
Is om in een 2x12 te steken en ik speel op een 100w laney.
iemand ervaringen met de celestion g12K100?
Helaas geen ervaring met de bovengenoemde speaker, maar de V12-60 van Celestion die je ook in de ENGL standard cabs vindt vond ik erg goed voor het zwaardere werk (ik had een 5150 met twee ENGL's voor een stoner project), ze zijn niet gauw schel en tweedehands vaak goed geprijsd als je ze kunt vinden...
En de V60 levert erg veel bas. Laatst bij een soundcheck mocht ik in mijn eentje even iets in de microfoon spelen met mijn ENGL Standard cab. Iedereen schrok zich dood. Heb wel het idee dat de bas niet altijd even strak omlijnd en concreet is als bij bijvoorbeeld een V30 cab. Maar daar staat tegenover dat je met de V60 ook niet dat irritante geschreeuw in het hoogmid hebt. Denk dat ie het voor stoner zeker lekker doet. Hij klinkt wel vrij modern op een of andere manier. Het rendement ligt iets lager dan bij de V30 en G12T75, dus dat zou je dan denk ik ook wel goed uitkomen.
Ja die basweergave valt erg op, zeker als je de relatief kleine magneet ziet. Qua rendement zijn ze wat minder hard dan de andere gangbare Celestions inderdaad, lees nu net dat je dat ook als wens had.
aha, interessant maar helaas zijn die v1260's niet meer in productie...
ondertussen heb ik al de twee g12k100's in m'n cabinet gestoken en man, wat zijn die lekker zeg!!
Heel erg warme open sound, kan je volgens mij ook gerust met bas op spelen!! Ze blazen als geen ander, en ook lekker smoothe mids en het hoog dat er mooi door komt... Is helemaal wat ik zocht!! en met z'n 99db toch nog 4db minder luid dan bijvoorbeeld de eminence swamp thang (die ik ook wel interessant vond verder...)
Mooi man! :ok:
Iets te fanatiek heb ik via MP eens een Jensen P12Q aangeschaft, bedoelt voor een Fender Tweed project.
Nu is dit laatste vooralsnog van de baan omdat ik op zoek ga naar een JTM45 clone. Nu zou ik daarbij een 2x12 cabinet willen, mijn vraag is dan ook of ik de Jensen hiervoor kan gebruiken (soundwise, impedantie en vermogen zijn ok) of is dit toch echt vloeken in de kerk??
Gewoon proberen.
Again: Jensen Falcons :)
http://www.tubeampdoctor.com/images/..._640-y_480.jpg
MS
JTM45 + celestion G12M20 x 2 = yummie
jensen verpatsen dus zeg jij?
Of gewoon eerst proberen en dan wellicht verpatsen.
Heb zelf ook jarenlang met Celestions staan zeulen, maar op een gegeven moment kwam ik er toch achter dat andere merken en combinaties soms gewoon lekkerder klinken. Ondanks dat het niet voor de hand ligt.
Hoi Gitaarnet,
binnenkort ga ik waarschijnlijk (hoop ik) een nieuwe gitaarversterker halen (orange dual terror). Heb deze al eens getest bij Feedback en ik vind het echt een geweldig ding. Nu zit ik alleen met 1 probleem, ik weet niet welke speakerkast ik moet kopen:( Zelf denk ik aan een Orange ppc112, hier hoor ik alleen niet veel goede verhalen over. Heeft iemand van jullie deze cabs ooit gezien of een mening erover? Is het verstandig om deze te kopen? Wat ook zou kunnen is een harley benton 212 met vintage 30's (dezelfde speakers als in de orange). Het uiterlijk van de orange is wel mooier vind ik, past ook beter bij de versterker:) Ook lees ik dat je beter door kan sparen voor de ppc 212 omdat die veel beter is, hier heb ik alleen geen geld voor. Zou het hetzelfde klinken wanneer ik 2 orange ppc112 op elkaar zet? (ziet er wel super vet uit lijkt mij:P). Ik denk ik stel deze vraag snel even hier (post niet zo veel, ik lees meer;) )
mvg.
werker123
Ik heb even een vraag...
Ik heb een 100w plexiclone die ik gebruik met een 2x12 van K&E met g12h anniversaries erin.
Hiermee loop ik wat risico aangezien de cab dus 60w is en de amp 100w, maar aangezien de boel nooit ergens voluit gaat wil dat goed.
Nu wil ik binnenkort een 2e amp erbij gebruiken voor clean/crunch, maar wil graag compact blijven qua cab.
Het liefste hou ik het bij 1 2x12 cab(die ik dan stereo ga gebruiken>elke amp 1 speaker) en anders 2 1x12 cabs.
Alleen ik kom dus qua wattage niet uit > het lijkt me niet verstandig om een 100w amp op 1 30w speaker te gaan gebruiken.
Iemand tips of suggesties hoe dit te gaan doen of zijn er speakers met het karakter van de g12h anniversaries die een hoger wattage aan kunnen.
Bvd
U vraagt, wij draaien:
http://wgs4.com/content/ReaperHP
De WGS Reaper HP (HP=High Power). Er is ook een 55Hz van de 30W variant beschikbaar, maar 55Hz+50W is alleen een custom optie, meen ik.
Te koop in de UK en Duitsland; prijzen vergelijkbaar met Chinese Celestions.
Ik overweeg er een speakerkast bij te kopen i.v.m. een stereo setup.
Nu heb ik een Marshall 4x12 "1936" zien staan voor maar €225,-, da's toch vrij goedkoop?