Pretty People klinkt idd erg lekker hoor. :ok:
Ik vind het wel jammer dat mijn vragen nog niet beantwoord zijn. :(
Printable View
Pretty People klinkt idd erg lekker hoor. :ok:
Ik vind het wel jammer dat mijn vragen nog niet beantwoord zijn. :(
het buisje is enkel voor de plectra. wist even niets anders om dit handig aan vast te maken. verder kun je ook niet op de knopjes gaan staan van de bovenste rij pedalen.
verder ga ik wel even een foto maken van mijn totale setup, dan ga ik m posten in post je stack.
Dat is dan ook gedaan zoals je hoort :D
Lekker soundje was dat! Volgens mij hadden we de andere gitaar stereo opgenomen niet waar Frank? Stiletto en DSL tegelijk.
Die cleane sound is een Strat over een DSL? Klinkt ook super!
Edit: lees het nu pas goed, DSL en Stiletto tegelijk.:ok:
Mn pedalboard stelt niet veel voor, maar alles wat ik momenteel nodig heb staat er op:
G30 wireless ontvanger---switch met "tuner uit" & "send-return"---ISP Decimator.
De kabels zijn Monster Performer Cable.
De ISP en de switch worden gevoed door een 1spot, en de G30 door de bijgeleverde adapter.
http://i465.photobucket.com/albums/r...alboard001.jpg
die stopcontacten zijn ervoor als onze bassist geen haspel mee heeft of voor een macbook. (eigelijk vind ik het gewoon handig, en waarom zou je het niet doen)
ik maak altijd mijn eigen flightcases, dus het is geen showmaster of iets.
dus deze plank is van a tot z custom made :P
Wat me opviel, de bassist van God Is An Astronaut heeft een stuk of 4 losse pedalen. Na het optreden stapelde hij ze. Toen besefte ik dat een pedalenplank echt totaal geen overbodige luxe is, laat staan moeilijkdoenerij.
Zo speelde ik pas samen met Face Tomorrow, en 1 van de gitaristen had een pedaaltje of 4-5 en die had alles gewoon zo op de grond staan. Dat vond ik er best cheap uitzien. (verder had -ie wel een Klon en een Matchless, maar gewoon het aanzicht)
een pedaaltje of 4, 5 kun je eigenlijk best los meenemen; ik vind mijn plankje met 3 pedalen soms lomper dan gewoon even los-op-de-grond-batterij-gevoed..
voor kleine gigs, met verse batterijen is zelfs zo'n 1spot vervelend (bring on Wireless Power..!)
Kurt Rosenwinkel zag ik op NSJ met z'n Sadowsky gitaar uit 'n gigbag, en z'n pedaaltjes + kabels uit een rugzakje halen.. en dat zag en klonk toch professioneel genoeg ;)
Ik vind het er juist wel cool uitzien, maar het hangt een beetje van het type muziek af. Bij Thee Silver Mount Zion was er gewoon een superrelaxed sfeertje, daar vond ik het wel passen dat ze allemaal wat losse pedaaltjes hadden.
Maar pedalen op batterijen, dat zie ik niet zitten. Het is veel duurder dan die paar adapters, en volgens mij ontzettend slecht voor het milieu.
.....right .... :confused:
batterijen +milieu-opmerking was wel een goede; mijn post moest alleen even de zin/onzin van pedalboards nuanceren; met een handjevol pedalen en een 1spot heb je niet altijd een board nodig...
sterker nog, heel veel 'pedalboards of the starts' die op het internet zwerven, bestaan vaak uit een compleet podium met losse pedalen (bijv. Doug Wimbish, Vernon Reid, Kevin Eubanks.. en dus ook Kurt Rosenwinkel)..
ah well, ieder z'n ding; back on-topic!
Het zijn de kleine dingetjes, nutteloze details. Ik weet het.
Maar goed, ik vind het gewoon fijn dat, ook al zou ik maar een tuner en 2 distortions nodig hebben, ik gewoon die plank neer kan leggen (lekker stevig ook nog), stekker in een stopcontact en twee kabeltjes in kan pluggen. Geen gedoe met hoe ik ze neerzet en geen gepuzzel met de voeding en kabeltjes.
Bovendien stop ik meestal nog wat dingen erbij in de tas waarin de plank gaat. Haspel, standback, multi-effect voor 2e gitarist, dat soort dingen.
Hij bevalt heel goed.. ik had al een Decimator in de effect loop van mn amp, dus ik wist al wat deze doet.
Mn mail niet gekregen dat ik het pakje goed ontvangen had?
Niet enkel voor mn tuner.. Maar dit vind ik de makkelijkste oplossing.
De Decimator zorgt ervoor dat ik geen feedback heb, dus nodig hebben is veel gezegd, maar wel heel handig.
En er komt normaal nog een TS of EQ bij in de "send-return" van die switch.
Dan is er iets verkeerd gelopen blijkbaar..
ja.. ik heb twee afzonderlijke, en deze doen in principe hetzelfde als de ISP Decimator G-string:
http://www.bmusic.com.au/images/decimator_g-string.jpg
Enkel dat ik ze afzonderlijk kan instellen en minder kabels nodig heb.
Wordt tijd dat ik hier ook weer eens wat post! Binnekort mijn nieuwe pedalboard als ikw eer ga spelen met mn band. Weinig pedaaltjes gekocht laatste tijd... Eigenlijk alleen een FL9!
Waar blijven die gave pedalboard pics?
Huidige setup. Laatste tijd weer veel effecten geprobeerd, maar deze bevallen op dit moment het beste.
http://i58.photobucket.com/albums/g2...R/SetupR71.jpg
Mijn b-boardje, van recht naar links;
Crybaby modded volgens deze specs, bluesbreaker-clone met assymmetrische clipping, electra distortion/COT50 clone, korg pitchblack, EHX DMM xo.
http://i429.photobucket.com/albums/q...g?t=1254599478
De huidige incarnatie van mijn board.
http://lh6.ggpht.com/_oxZ3cQLBJKU/Ss...0/DSC_0013.JPG
De blend box (die blauwe rechtsonder) is verbouwd naar een A/B looper met master bypass. Loop A = Fulltone, Loop B = Diamond fireburst & T-rex mudhoney.
Eigenlijk zou ik graag een of-of controller hebben waar ik mijn overdrives / distortions in kan hangen zodat ik makkelijk met 1 klik van pedaal kan wisselen. Iemand suggesties die nog betaalbaar zijn? Die Carl martin octoplex of G-labs vind ik echt veel te duur.
Je komt de Carl Martin 2e hands heel soms wel eens tegen. Of google eens op dit soort systemen maar dan in Amerika of de UK: daar zijn veel meer merken beschikbaar die dit soort dingen leveren en importeren is goedkoop. Vanuit de UK betaal je zelfs geen import-kosten! Alleen "shipping", maar dat hoeft niet duur te zijn.
heb je voorbeelden van merken? Ik heb bv. een roadrage gevonden, maar ook die is en-en .. oftewel, alsnog om van loop 1 naar 2 te switchen moet je eerst 1 uitzetten en 2 aan. Ik wil dus een systeem .. 1 aan = de rest uit, 2 aan = de rest uit etc. etc.
thnx
...Boss LS-2 ?
Dat zijn gewoon dure dingen.
Veel schakelaars, behoorlijk wat bedrading, en ook nog een zekere robuustheid, dat kost geld.
Een GSC1/2/3 zou je kunnen overwegen: http://www.thomann.de/nl/g_lab_gsc.htm
Ik zou liever voor de GSC-3 gaan, die knoppen lijken me beter/robuuster, bovendien ziet het er beter uit.
Zie hier, mijn nieuwe aanwinst. Het pedaaltje is gebouwd door Valoosj van het forum, en ik ben er erg tevreden over! Leuk speelgoed, zo'n tremolo! Hij is érg veelzijdig. Het enige probleem is dat ik nu iets meer ruimte op m'n board heb (de RC20xl heeft z'n plekje af moeten staan) en nu kan erdus nog precies een boss-sized pedaaltje op.. maar wát, dat is de vraag:dontgeti:
Nouja, die ruimte wordt in elk geval echt nog wel benut, ik laat geen lege plekken op mn plank ontstaan! :D
http://i297.photobucket.com/albums/m...X/DSC02228.jpg
GALAXY!
super design ;)
Nice! Een tremulus lune, right? Wat doet die tweede knop? Misschien kun je je RC20 vervangen door een RC2.
Yup, tremulus lune inderdaad! De 2e knop is om de snelheid te halveren.
Wat de rc2 betreft, ik gebruik een looper eigenlijk net te weinig om op m'n board te hebben. Misschien dat ik ooit nog zo'n ding koop om thuis naast m'n board te leggen, maar er komt voorlopig geen looper óp mn board. Hoewel ik wel wat aan het nadenken ben om mn DD6 te verkopen, en om dan een DD20 weer te kopen.
Of misschien een leuke drive ofzo? Of iets wat gewoon lekker kan spacen/oscileren.. maargoed, daar ken ik niet zo veel pedaaltjes van.