Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 858 van 1214 EersteEerste ... 358758808848856857858859860868908958 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.571 t/m 8.580 van 12136
    Senior Member

Standaard

Wat me opviel, de bassist van God Is An Astronaut heeft een stuk of 4 losse pedalen. Na het optreden stapelde hij ze. Toen besefte ik dat een pedalenplank echt totaal geen overbodige luxe is, laat staan moeilijkdoenerij.

Senior Member

Standaard

Zo speelde ik pas samen met Face Tomorrow, en 1 van de gitaristen had een pedaaltje of 4-5 en die had alles gewoon zo op de grond staan. Dat vond ik er best cheap uitzien. (verder had -ie wel een Klon en een Matchless, maar gewoon het aanzicht)
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

een pedaaltje of 4, 5 kun je eigenlijk best los meenemen; ik vind mijn plankje met 3 pedalen soms lomper dan gewoon even los-op-de-grond-batterij-gevoed..
    voor kleine gigs, met verse batterijen is zelfs zo'n 1spot vervelend (bring on Wireless Power..!)

Kurt Rosenwinkel zag ik op NSJ met z'n Sadowsky gitaar uit 'n gigbag, en z'n pedaaltjes + kabels uit een rugzakje halen.. en dat zag en klonk toch professioneel genoeg
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geoffrey Bekijk bericht
    Mn pedalboard stelt niet veel voor, maar alles wat ik momenteel nodig heb staat er op:

G30 wireless ontvanger---switch met "tuner uit" & "send-return"---ISP Decimator.
    De kabels zijn Monster Performer Cable.
    De ISP en de switch worden gevoed door een 1spot, en de G30 door de bijgeleverde adapter.

heb je nu alleen een pedalboard voor je tuner? of heb je die ISP per sé nodig?
    anders kun je toch gewoon rechtstreeks naar je amp/wireless?
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Zo speelde ik pas samen met Face Tomorrow, en 1 van de gitaristen had een pedaaltje of 4-5 en die had alles gewoon zo op de grond staan. Dat vond ik er best cheap uitzien. (verder had -ie wel een Klon en een Matchless, maar gewoon het aanzicht)
    Ik vind het er juist wel cool uitzien, maar het hangt een beetje van het type muziek af. Bij Thee Silver Mount Zion was er gewoon een superrelaxed sfeertje, daar vond ik het wel passen dat ze allemaal wat losse pedaaltjes hadden.

Maar pedalen op batterijen, dat zie ik niet zitten. Het is veel duurder dan die paar adapters, en volgens mij ontzettend slecht voor het milieu.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    ...was er gewoon een superrelaxed sfeertje, daar vond ik het wel passen dat ze allemaal wat losse pedaaltjes hadden.
    ....
    .....right ....

batterijen +milieu-opmerking was wel een goede; mijn post moest alleen even de zin/onzin van pedalboards nuanceren; met een handjevol pedalen en een 1spot heb je niet altijd een board nodig...
    sterker nog, heel veel 'pedalboards of the starts' die op het internet zwerven, bestaan vaak uit een compleet podium met losse pedalen (bijv. Doug Wimbish, Vernon Reid, Kevin Eubanks.. en dus ook Kurt Rosenwinkel)..

ah well, ieder z'n ding; back on-topic!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rock-frank Bekijk bericht
    die stopcontacten zijn ervoor als onze bassist geen haspel mee heeft of voor een macbook. (eigelijk vind ik het gewoon handig, en waarom zou je het niet doen)
    ik maak altijd mijn eigen flightcases, dus het is geen showmaster of iets.
    dus deze plank is van a tot z custom made :P
    tof,

-is zo-iets goedkoper? en makkelijk te doen?

en tja, wel slim..
    zo heb je nooit prikpuntjes te kort.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ik vind het er juist wel cool uitzien, maar het hangt een beetje van het type muziek af. Bij Thee Silver Mount Zion was er gewoon een superrelaxed sfeertje, daar vond ik het wel passen dat ze allemaal wat losse pedaaltjes hadden.

Maar pedalen op batterijen, dat zie ik niet zitten. Het is veel duurder dan die paar adapters, en volgens mij ontzettend slecht voor het milieu.
    Nee ik niet.. Het straalt wel een beetje uit van 'ik geef geen fok' maar dat vind ik niet cool. Gewoon spulletjes voor elkaar vind ik beter.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geoffrey Bekijk bericht
    Mn pedalboard stelt niet veel voor, maar alles wat ik momenteel nodig heb staat er op:

G30 wireless ontvanger---switch met "tuner uit" & "send-return"---ISP Decimator.
    De kabels zijn Monster Performer Cable.
    De ISP en de switch worden gevoed door een 1spot, en de G30 door de bijgeleverde adapter.

Hee mijn oude ISP, bevalt hij goed?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    .....right ....
    Het zijn de kleine dingetjes, nutteloze details. Ik weet het.

Maar goed, ik vind het gewoon fijn dat, ook al zou ik maar een tuner en 2 distortions nodig hebben, ik gewoon die plank neer kan leggen (lekker stevig ook nog), stekker in een stopcontact en twee kabeltjes in kan pluggen. Geen gedoe met hoe ik ze neerzet en geen gepuzzel met de voeding en kabeltjes.

Bovendien stop ik meestal nog wat dingen erbij in de tas waarin de plank gaat. Haspel, standback, multi-effect voor 2e gitarist, dat soort dingen.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten