Wat me opviel, de bassist van God Is An Astronaut heeft een stuk of 4 losse pedalen. Na het optreden stapelde hij ze. Toen besefte ik dat een pedalenplank echt totaal geen overbodige luxe is, laat staan moeilijkdoenerij.
Wat me opviel, de bassist van God Is An Astronaut heeft een stuk of 4 losse pedalen. Na het optreden stapelde hij ze. Toen besefte ik dat een pedalenplank echt totaal geen overbodige luxe is, laat staan moeilijkdoenerij.
Zo speelde ik pas samen met Face Tomorrow, en 1 van de gitaristen had een pedaaltje of 4-5 en die had alles gewoon zo op de grond staan. Dat vond ik er best cheap uitzien. (verder had -ie wel een Klon en een Matchless, maar gewoon het aanzicht)
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
een pedaaltje of 4, 5 kun je eigenlijk best los meenemen; ik vind mijn plankje met 3 pedalen soms lomper dan gewoon even los-op-de-grond-batterij-gevoed..
voor kleine gigs, met verse batterijen is zelfs zo'n 1spot vervelend (bring on Wireless Power..!)
Kurt Rosenwinkel zag ik op NSJ met z'n Sadowsky gitaar uit 'n gigbag, en z'n pedaaltjes + kabels uit een rugzakje halen.. en dat zag en klonk toch professioneel genoeg![]()
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Ik vind het er juist wel cool uitzien, maar het hangt een beetje van het type muziek af. Bij Thee Silver Mount Zion was er gewoon een superrelaxed sfeertje, daar vond ik het wel passen dat ze allemaal wat losse pedaaltjes hadden.
Maar pedalen op batterijen, dat zie ik niet zitten. Het is veel duurder dan die paar adapters, en volgens mij ontzettend slecht voor het milieu.
.....right ....
batterijen +milieu-opmerking was wel een goede; mijn post moest alleen even de zin/onzin van pedalboards nuanceren; met een handjevol pedalen en een 1spot heb je niet altijd een board nodig...
sterker nog, heel veel 'pedalboards of the starts' die op het internet zwerven, bestaan vaak uit een compleet podium met losse pedalen (bijv. Doug Wimbish, Vernon Reid, Kevin Eubanks.. en dus ook Kurt Rosenwinkel)..
ah well, ieder z'n ding; back on-topic!
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Het zijn de kleine dingetjes, nutteloze details. Ik weet het.
Maar goed, ik vind het gewoon fijn dat, ook al zou ik maar een tuner en 2 distortions nodig hebben, ik gewoon die plank neer kan leggen (lekker stevig ook nog), stekker in een stopcontact en twee kabeltjes in kan pluggen. Geen gedoe met hoe ik ze neerzet en geen gepuzzel met de voeding en kabeltjes.
Bovendien stop ik meestal nog wat dingen erbij in de tas waarin de plank gaat. Haspel, standback, multi-effect voor 2e gitarist, dat soort dingen.
Favorieten/bladwijzers