Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zijn honderden mensen die dat wel hebben die het er over eens zijn dat ze niks voorstellen. De meeste mensen vervangen EMG HZ's voor actieve EMG's of andere passieve elementen.
Printable View
mja, zo slecht zullen ze niet zijn als exodus, tempo of the damned ermee ingespeeld is.
+ Alexi Laiho speelt er ook mee.
Soms 'werkt' een pickup gewoon in een bepaalde setup, en volgens Andy Sneap was dat bij de HZ het geval bij Tempo of the Damned. Ook bij Laiho is dat zo, maar vooral omdat de Lee Jackson preamp waar hij vroeger door speelde alleen goed reageerde op de HZ.
Of de HZ bij jou werkt is de vraag. Ik moet als nuance toevoegen dat er genoeg platen zijn opgenomen met 'slechte' pickups die beter klinken dan platen met 'goede' pickups.
Vandaag de tone zone en air norton ingebouwd. Moet zeggen dat de air norton erg goed werkt in een strat! De tone zone s ben ik wat minder onder de indruk van, krijg het idee dat hij wat ballen mist tov de fullsized variant ondanks dat ik de tonepot voor de brug verwijderd heb. Morgen maar eens proberen met wat nieuwe snaren.
Ik denk dat ik de EMG HZ 4 maar laat schieten en ga sparen voor waarschijnlijk een setje Dimarzio Dominions. Hoop dat het wat is in een Jackson js1.
wat voor geluid zoek je eigenlijk ?
Ik denk dat een duncan invader of distortion wel es goed zou kunnen werken in zo'n js1.
invader als je veel laag/laagmid wil dat toch nog strak is... distortion voor wat meer definitie op de palmmutes, maar iets minder vet.
die dominion pickup lijkt me meer iets voor les paul achtige gitaren, zoals dat signature model van hem, gitaren die van zichzelf al vrij dik klinken
Iemand ervaring met slider pickups.. Ik kan er weinig over vinden.. (alleen dat ze geweldig zijn)
Maar ik zou wel een prijs willen weten. En waar ik ze zou kunnen kopen.
http://m.youtube.com/watch?v=g9oCIXHETy4
Dit werkt allicht beter:
http://www.youtube.com/watch?v=g9oCIXHETy4
Die bouwer heeft een myspace-pagina: http://www.myspace.com/slidersvintagepickups
Hier is een interview met hem
Hey top!
Interview ga ik lezen.. Maar wat kosten ze nou ongeveer?
En mischien persoonlijke meningen?
Grz
Ik vond dit: http://www.facebook.com/permalink.ph...12223255477050,
en van daaruit dit: http://myworld.ebay.com/sliders-vint...id=p4340.l2559.
Iemand enig idee waar ik ergens pickup bobbin toppers kan kopen? Was op zoek naar 2 zwarte om van mijn doublecreams zebra's te maken. Het enige adres wat ik kon vinden zat in Amerika, en dat doe ik liever niet.
Ik zou het graag ook willen weten. Ik heb ze zelf al zitten op mijn gitaar, de vorige eigenaar heeft ze ook uit Amerika gehaald (eigenlijk de hele slagplaat, en daar zaten al 3 bobbin toppers op). Probleem met die dingen is dat ze nog steeds gewoon stickers zijn, en dus van dichtbij niet zo mooi zijn. Ook zijn ze gemaakt voor F-spaced elementen, en het brugelement bij mij is dat niet wat ervoor zorgt dat de toppers wat lelijk zitten op het brugelement. Het is wel veel makkelijker dan speciale elementen bestellen.
Dus, beste producenten van Europa: zo moeilijk kan het niet zijn?
Ik denk dat ik dan maar eens ga kijken naar die Distortion of D-Activator. Ik neem aan dat het bridge pickups zijn, is er dan ook nog wat leuks als neck pickup ?
Zelf gebruikt hij gewoon nog een 81 als neck pickup. Van de D-Activator is ook een neck pickup, bij de Distortion moet je zelf bepalen waar je voor kiest.
Terminus, hartelijk dank.
'k Heb gister de D-Activator even gecheckt op youtube. Moet zeggen dat ik ze wel heel vet vind klinken en je kunt ze in het zwart/groen krijgen wat ik zelf dan weer een leuke kleur combi vind.
Heeft iemand nog tips voor nieuwe pickups in een PRS CE-22? Er zitten nu Dragon II's in, wel veelzijdig maar klinkt op alle standen net niet helemaal lekker. Ik ben niet zo goed in geluiden beschrijven, ik denk dat het een beetje te wollig is ofzo. Ik vergis me nog wel eens over welke pickup ik speel, hij staat dan op de brug maar het klinkt als een nekelement of tussenstand. De nekpickup gebruik ik ook nauwelijks omdat je dat niet meer hoort welke noten je speelt.
Ik heb ook eigenlijk niet zoveel uitput nodig, dus ik zat te kijken naar een soort van PAF achtige pickup. Ik heb een tijdje geleden Seth Lovers in een LP gehad en dat beviel wel, klonkt lekker natuurlijk en dynamisch, maar dat was natuurlijk wel een hele andere gitaar. De PRS heeft een body van Mahonie (geen top) en een geschroefde hals.
Budget is trouwens wel flexibel, maar ik houd het liever wat goedkoper als ik nog niet weet of de pickups bevallen. Zat qua prijs te kijken naar de standaard SD / Dimarzio pickups, zo rond de 80 euro p/s.
Mja, maar als je niet afkomt met Seymour Duncan, DiMarzio, BareKnuckle of boutiquemerken waar je veel te veel geld voor betaalt, word je genegeerd, ook al betaal je voor een set van een grotere legende dan Seymour en Larry samen, evenveel of net iets minder :) Och ja, wat de boer niet kent etc...
@kakihara: je hebt geen idee wat ik allemaal al geprobeerd heb. Lollars, fralin, bill lawrence (de echte, die duitser, wilde pickups dus), wizard pickups, BKP, suhr pickups, pickups van anderson, pickups van Jon Moore (ook geweldig overigens! maar hij doet voor mij het speciale werk),Haussel, kent armstrong, dean pickups, en ik kan nog wel even door gaan. ik durf haast te zeggen dat ik bijna 250 pickups geprobeerd heb.
Orph, ik doelde ook niet op jou ;) Ik weet heus wel dat jij een shitload aan pickups geprobeerd hebt.
Ik bedoelde dat als je met een geweldige oplossing komt (en goedkoop bovendien! - die L500 XL dus), van zodra er iemand DiMarzio, EMG, BareKnuckles of SD oppert, wordt er aan je advies voorbijgegaan. Ik vond in dit geval de L500 van Bill een fantastische oplossing (chugachuga en downtunen en toch met definitie), en helaas wordt eraan voorbijgegaan, jammer. Daarom dus, wat de boer niet kent ;)
sorry sorry sorry :( Ik heb een beetje een kort lontje vandaag. niet persoonlijk, ben bezig met een verhuizing en dat loopt niet zo vlotjes. nou ja het loopt wel vlotjes, maar niet zoals ik het wil. niks gezegd! :D
Ik ben overigens benieuwd wanneer jij de L90s gaat proberen, Orph, die zijn volgens mij nog ietsje meer up your alley dan de L500-serie.
Hoezo denk je dat?:) iets vetter maar even hot? misschien stop ik ze in mijn toekomende stratproject. 1 l90 en 2 l45, die singlecoils.
Net iets minder hot (niet veel), maar wel extra mids.
Nog maar even aandacht trekken :)
Na nog wat meer zoeken lijken veel mensen tevreden te zijn met een PAF pro in de nek en een Superdistortion in de brug. Tonezone zie ik ook genoemd worden, maar ik lees ook dat die wat modderig kan klinken en dat wil ik juist vermijden.
nee niet de superdistortion! die is veel te vet voor wat je lijkt te willen. als je de seth te gek vond, zoek het dan in die hoek.
de seth in jou gitaar gaat je een geweldig geluid geven; open, ronkend, sweet top end, breed, grommend mid en een niet te los laag. de brug zal wat bijten, het halselement zal wat meer zingen.
pak je de pearly gates set (echt GRANDIOOS!) heb je veel meer rauwheid maar iets minder openheid, en een wat glasachtiger midhoog en hoog op de hals.
pak je de '59, heb je een hit and miss pickup te pakken. kan te gek zijn, maar ook veel te zompig in de hals of juist te honky in de brug.
de alnico2pro Slash is te gek in een LP, en in jou gitaar zal ie lekker bijten en scheuren. de gewone set is echt minder goed. die is wat tammer en minder open. in een strat vind ik 'm dan weer te gek, overigens.
als ik even 'outside the box' mag denken?
screamin demon in de brug met een alnico8 als magneet, en een distortion-neckpickup (seymourizer) met een alnico2. heeft de 'druk' van een moderner element maar niet zo dichtgesmeerd, de openheid van een pafje maar niet zo losjes in het laag. de magneten geven net wat meer 'flavor'. de alnico5 in de screamin demon maakt 'm strak, maar haalt zoveel mids weg imho dat je niet lekker drukt. het KAN ook te gek uitpakken hoor, maar ik vind een a8 vaak toffer. de seymourizer leeft imho bij de gratie van mods. je moet echt niet dat element 'los' proberen in de hals, veel te compressed en steriel. de alnico2 maakt 'm smooth, vet en rond. omdat ze 'm 'underwound' noemen, blijft ie toch lekker transparant.
Bedankt voor je reactie, ik zat er stiekem al een beetje op te wachten :)
Ik had het idee van een wat stevigere pickup in de brug van Guthrie Govan, die heeft een Suhr SSH+ in de brug en een SSV in de nek. Ik wil ook ongeveer dezelfde geluiden uit deze gitaar krijgen als waarvoor hij hem gebruikt, jazzy clean, wat dunner funky clean (gesplit) en niet al te zware oversturing. Ik had de hoop dat ik aardig in de buurt zou komen aangezien mijn gitaar grotendeels dezelfde constructie heeft: geschroefde maple hals met rosewood fretboard op een mahonie body met tremolo.
De Seth Lover set zat ik nog een beetje over te twijfelen omdat die toch wel wat minder stil leek te zijn. Ik las ook dat die set niet zo geschikt was om te splitten vanwege de lage output (daarnaast wordt hij standaard ook met 2 draadjes geleverd geloof ik). Of is dat een probleem wat ik met alle PAF-achtige pickups ga hebben?
Ik ga nog even proberen wat goede samples te vinden van de PG, 59 en Slash set, daar had ik nog niet goed naar gekeken. De '59 is toch een beetje de SD versie van de DP103?
Pickups modden doe ik nog liever even niet, misschien doe ik dat later nog eens als precies weet wat ik wil.
Ik bedenk me nu overigens dat ik natuurlijk ook gewoon een Suhr setje aan kan schaffen, denk je dat dat een beetje hetzelfde zou klinken als in een Suhr? Iets zegt me dat het niet het geval is, maar behalve een kortere scale bij de PRS kan ik niet goed onderbouwen waarom dat zou zijn.
en kortere scale en een dikkere body. dat maakt flink wat uit. ik vind die suhr pickups overigens doods klinken. echt geen mojo.
de seth splitten is niet tof, gewoon weinig vibe of tone. je 'wilt' m ook niet gesplit hebben, hij is in serie al zo tof, haha. maar een pearly of een 59 gesplit is echt tof hoor.Citaat:
De Seth Lover set zat ik nog een beetje over te twijfelen omdat die toch wel wat minder stil leek te zijn. Ik las ook dat die set niet zo geschikt was om te splitten vanwege de lage output (daarnaast wordt hij standaard ook met 2 draadjes geleverd geloof ik). Of is dat een probleem wat ik met alle PAF-achtige pickups ga hebben?
er zijn een paar heel goeie van de pearly, ook in een strat, maar van de 59 die ik dus juist afraad, niet veel, en zeker niet van de slash. screamin demon 2x, ik zeg het je ;) (als je niet de seymourizer wilt modden wat overigens kinderspel is).Citaat:
Ik ga nog even proberen wat goede samples te vinden van de PG, 59 en Slash set, daar had ik nog niet goed naar gekeken. De '59 is toch een beetje de SD versie van de DP103?
de 59 is niet een 'versie' van de dp103. het is een kopie van de paf in iedere zin van het woord, net als de seth lover. de jazz is een kopie van een pafkopie overigens. de PG is een pickup die moet klinken als een PAF maar een volledig andere 'wind' heeft maar wel op de leesona winder gewonden word (de winder waar gibson de pafs mee wond, precies DIE winders!!). de slash is een heel ander beest. dat element is hoe de air norton wil zijn, maar niet kan zijn omdat ze bij dimarzio 'shortcuts' nemen mbt chargen van de magneten, winding, bobbinmateriaal etc etc etc.
pickups modden is juist slim als je nog zoekt. je begint met een platform waarvan de kans zeer, zeer groot is dat dat gaat werken. En dan ga je daarmee verder bouwen dmv magneten. Werkelijk, de screamin demon met een alnico8 en de seymourizer met een alnico 2 of 5, of zelfs unoriented a5 is wat je wilt.Citaat:
Pickups modden doe ik nog liever even niet, misschien doe ik dat later nog eens als precies weet wat ik wil.
Ik bedenk me nu overigens dat ik natuurlijk ook gewoon een Suhr setje aan kan schaffen, denk je dat dat een beetje hetzelfde zou klinken als in een Suhr? Iets zegt me dat het niet het geval is, maar behalve een kortere scale bij de PRS kan ik niet goed onderbouwen waarom dat zou zijn.
on a personal note: Ik denk echt teveel na over pickups...
Haha, het wordt er niet echt makkelijker op. Die Screaming Demon klinkt ook wel erg goed. Ik vind het trouwens niet erg als de brugpickup iets minder open klinkt.
Als ik een keuze heb gemaakt zal ik het nog even laten weten, bedankt voor je hulp tot zover!
http://www.youtube.com/watch?v=ryzie8mham8
mooi filmpje met een arsenaal aan sd pickups
ik vroeg me net iets af: wat voor effect heeft het als je de polepieces uit 1 spoel haalt van een humbucker (maar je laat de spoel nog in het circuit). Klinkt dat dan als een gewone single coil?
Dus, gewone humbucker, slugs erin en dan de screws eruit?
Vraag me af hoe je aan t idee komt dat t als een singlecoil gaat klinken. Verre van.
De inductie keldert naar beneden wat ervoor zorgt dat de spoel met de slugs plots een 'boost' krijgt in inductie in vergelijking tot de ander en je sound wordt wollig. Inductie verlagen geeft meer bite, akkoord, maar daar zitten een hoop haken en ogen aan. Al met al kan het best maar t werkt vaak niet bevorderlijk voor je sound.
ok, thanks :)
Iemand nog tips voor een Super Distortion-achtige 7-string pickup?
* 24.75"
* Gestemd in G/drop C :ok: (GCGCFAD)
* Maple hals, mahonie body (Ibanez AX7221)
* Distortion+ > Marshall 1987 of 2204
De DiMarzio D-Activator lijkt me te fel, de Paf 7 heeft te weinig output (en mids), de Blaze (Custom)s lijken me te braaf ...
Iemand ervaring met de D Sonic 7? (DP706) "The high strings sing and the low strings growl." :ok:
Ik ga binnenkort eens voor een strat kijken, maar weet nog niet precies wat voor pickups ik wil hebben. De stijl die ik ermee wil spelen is namelijk nogal breed, van Red Hot Chili Peppers, Jimi Hendrix, Pink Floyd naar John Mayer. Iemand een advies?